company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
دشت کالپوش کجاست؟
0 like 2769 view

دشت کالپوش کجاست؟

گویی خداوند دست بر قلم برده و دشت کالپوش را همانند فرشی از گل‌های سرخ آتشین شقایق لابه لای سبزه‌های پرطراوت بهاری رنگ آمیزی کرده است. 

 

 نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد                  عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد

           ارغوان جام عقیقی به سمن خواهد داد                 چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد

 

دشت کالپوش

 

  •  چرا دشت کالپوش خاص است؟ 

اگر می‌خواهید قسمتی از طبیعت بهشت را تجربه کنید به دشت کالپوش بروید. دشت کالپوش در نیمه دوم بهار مملو از گل‌های سرخ شقایق می‌شوند. ویژگی که دشت کالپوش را از بقیه دشت‌‌ها متمایز و ویژه می‌کند وجود چشمه‌ها، آبشار‌‌ها و گونه‌های درختان جنگلی و همچنین مناطق زیبای قشقلته، آبشار زو، آبشار حسین آباد است.

دشت کالپوش در اردیبهشت ماه غرق در گل‌های شقایق و در شهریور‌ ماه غرق در گل‌های زیبای زرد آفتابگردان می‌شود.

 

دشت آفتابگردان

 

10 درصد مناطق نمونه گردشگری استان سمنان در محدوده کالپوش واقع شده است که می‌توان از آنها دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل دشت شاد و آبشار و جنگل نام نیک را نام برد که از اهمیت گردشگری بسزایی برخوردار است. علاوه بر سفر به دشت شقایق‌ها، بازدید از کاروان‌سراهای تاریخی در مسیر، مانند کاروان‌سرای به‌دشت، میامی، سپنج (جهان‌آباد) و موزه میامی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

رویش گل‌های شقایق در مزارع و دشت‌ها از نظر کشاورزان نوعی آفت محسوب می‌شوند و متاسفانه با سمپاشی‌های مکرر در سال‌های اخیر موجب کاهش رویش آن در منطقه شده است.

 

دشت گل شقایق

 

متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری و امکانات توریسیتی این منطقه بسیار زیبا و ارزشمند، ضعیف بوده و مسئولان و سرمایه‌گذاران برای حل این مشکل باید اقدامی نماییند.

 

  • سوغاتی کالپوش

جاجیم بافی، لاک‌تراشی (مخصوص پخت نان)، سوزن‌دوزی و دیگر دست‌بافته‌ها از جمله صنایع دستی منطقه کالپوش می‌باشد که در کنار فرآورده‌های لبنی و تخمه آفتابگردان می‌‌توانیم با خود به همراه بیاوریم.

 

  • برای دیدن کالپوش کی سفر کنیم؟

شما می‌توانید برای دیدن دشت گل‌های زیبای سرخ شقایق در ماه اردیبهشت و برای دیدن دشت گل‌های زرد آفتابگردان در ماه شهریور به این منطقه سفر کنید. البته در فصل پاییز و زمستان، دشت کالپوش از زیبایی خاصی بهره‌مند است.
 

 

دشت کالپوش

  

  • چگونه به کالپوش برویم؟

برای رسیدن به دشت‌های زیبای کالپوش باید از تهران به سمت شهر میامی شهرستان شاهرود در استان سمنان حرکت کنید. 

 

دشت کالپوش

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

نظر بازدیدکننده
محمود آقایی
1402/03/05 11:31

با سلام ضمن تشکر از مطالب شما که زحمت کشیدی عرض کنم شهرستان میامی خودش مستقل‌ هست و جز شهرستان شاهرود نیست لطفا اصلاح شود

نظر بازدیدکننده
هایپرشیا
(1402/04/08 19:26)

سلام

ممنون که مطالب را مطالعه میکنید این نکته که فرمودید حتما بررسی می شود.

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved