company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
اسکلیم رود کجاست؟
0 like 389 view

اسکلیم رود کجاست؟

اسکلیم رود یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده زیبا می‌باشد که در دل طبیعت بکر جنگل‌های هیرکانی لفور واقع شده است. شما می‌توانید با راه رفتن در میان درختان سر به فلک کشیده جنگل‌های لفور و آب تنی در رودخانه، قسمتی از بهشت را تجربه کنید.

 

در استان مازندران، شهر سواد کوه، دهستان لفور یکی از محبوب‌ترین دهستان‌ها در میان توریست‌ها می باشد. این دهستان که به عنوان سرزمین آبشارها معروف است، 84 آبشاری که از آنها به عنوان بزرگترین آبشار‌های نادر مازندران و یا حتی کشود نام برده می شود، وجود دارد.

 

  • آبشار آهکی اسکلیم رود

    آبشار آهکی اسکلیم رود یکی از زیباترین آبشار های لفور می‌باشد که از یک تپه جنگلی در مسیر یک کیلومتری خود سرچشمه گرفته است. از تپه جنگلی تا رودخانه اصلی اسکلیم رود، آبشارها و حوضچه‌های زیبایی وجود دارد. آبشار اصلی اسکلیم رود 32 متر ارتفاع دارد و پایین این آبشار حدود 200 حوضچه آهکی بسیار زیبا در اندازه‌های مختلف وجود دارد.

آبشار آهکی

 

  • جنگل های هیرکانی لفور

    شما می‌توانید پس از یک آب تنی حسابی، به دل جنگل‌های لفور رفته و در آنجا از طبیعت بی نظیر جنگل‌های هیرکانی بهره‌مند شوید.جنگل‌های لفور قدمتش به دوران ژوراسیک باز می‌گردد. شما می‌توانید با قدم زدن در دل این طبیعت بکر و زیبا خستگی خود را در کنید و از طبیعت آن که چشم هر بیننده‌ایی را مسحور میکند، لذت ببرید.

جنگل های لفور

 

  • آثارعصر آهن در این منطقه!

    جالب است بدانید در این منطقه آثاری از دوران عصر آهن نیز دیده شده است. در حفاری‌های این منطقه آثاری شامل پی‌های سنگی خانه‌ها، تنور و خمره ذخیره‌سازی مواد غذایی و همچنین قالب‌های سنگی و سفالی ذوب فلز کشف شده است.

 

  • چه زمانی به اسکلیم رود برویم!

    اگر می‌خواهید از اسکلیم رود دیدن کنید و تجربه هیجان‌انگیز آب تنی در این رود را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم در اواخر بهار یا تابستان به منطقه لفور سفر کنید. هوای این منطقه در این فصول بسیار عالی است و همه چیز برای یک تجربه سفر فوق‌العاده مهیا است.

اسکلیم رود

 

  • از چه مسیری به اسکلیم رود برویم؟

    فاصله بین تهران تا مقصد حدودا 250 کیلومتر است.وجود خانه‌های محلی و نزدیکی راه موجب شده است تا مسافران زیادی به این منطقه سفر کنند. برای رسیدن به دهستان لفور به سمت آمل حرکت کنید و سپس مسیر را تا رسیدن به مقصد خود ادامه دهید. پیش از رسیدن به اسکلیم رود شما می‌توانید از سد لفور یا البرز دیدن نمایید.

 

اسکلیم رود

رزرو کلبه چوبی و اقامتگاه‌های نزدیک به اسکلیم رود

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved