company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
کنسولگری چیست؟
1 like 1126 view

کنسولگری چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، زمانی که می‌خواهید برای دریافت ویزای خود وقت بگیرید نمی‌دانید به سفارت آن کشور بروید یا کنسولگری. اما اول باید بدانیم کنسولگری چیست و وظایف آن چیست؟ در ادامه به طور کامل در مورد کنسولگری صحبت خواهیم کرد. با هایپرشیا همراه باشید.

  • کنسولگری چیست؟

کنسولگری به دفاتر کار کنسول و کارکنان آن می‌گویند. در هر کشور، کشور مهمان می‌تواند چند کنسولگری داشته باشد. کار کنسولگری معمولا متمایز با وظایف سفارت است. یک کنسولگر معمولا وظیفه تجارت و بیزنس را برعهده داشته و از حقوق شهروندان کشورش در خاک کشور میزبان حمایت می‌کند.

اصلی‌ترین دفتر کنسولگری همان سفارت است که بیشتر کارهای دیپلماتی و سیاسی را انجام می‌دهد.

قوانین بین المللی، کنسولگری‌ها را جزو خاک آن کشور می‌دانند و هر گونه تجاوز و حمله به کنسولگری‌ها به منزله حمله به خاک آن کشور بوده و کشور مهمان حق دفاع از خاک خود را دارد.

 

کنسولگری

 

  • کنسول چه کسی است؟

کنسول بعد از سفیر یکی از ارکان مهم می باشد اما وظایفش متمایز با سفیر است. کنسول معمولا وظایف بروکراسی داشته و بیشتر وظیفه حمایت از شهروندان کشورش در خاک کشور میزبان را دارد. قابل ذکر است که کنسول وظیفه مشاوره شهروندان کشور میزبان برای زندگی و سفر به کشورش را نیز دارد.

 

  • سرکنسول کیست؟

مدیریت کنسولگری بر عهده سر کنسول می‌باشد. در کنسولگری پس از سر کنسول، کنسول بالاترین رتبه را دارد. سرکنسول به عنوان نماینده کشور مهمان فعالیت داشته و می‌تواند همزمان چندین کنسولگری را مدیریت کند. اما باید این نکته را نیز بدانید که تصمیم نهایی را معمولا سفیر سفارت خانه می‌گیرد.

 

  •  وظایف کنسولگری چیست؟

برخی از وظایف اصلی کنسولگری عبارت است از:

حفاظت از حقوق و منافع شهروندان کشور مهمان که به طور موقت یا دائم در کشور میزبان ساکن هستن

صدور ویزا برای شهروندان کشور میزبان که قصد سفر به کشور مهمان را دارند.

صادر کردن و تمدید  گذرنامه برای شهروندانش

اصلی‌ترین کار کنسولگری ترویج تجارت می‌باشد.

بیشترین فعالیت کنسولگری بر حول ارتباط بیشتر با شرکت های سرمایه گذاری، واردات و صادرات کالا و خدمات چه از داخل کشور و چه در خارج کشور می‌باشد.

همچنین کنسولگری‌ها موضف هستند تا دستورات سفیرشان را انجام دهند. مثلا گاهی سفیر به کنسولگری‌ها دستور می‌دهد تا اطلاعاتی را جمع آوری نمایند. البته این موضوع جزء وظایف کنسولگری نمی‌باشد اما می بایست دستورات سفیر را انجام دهند.

قابل ذکر است که وظایف کنسولگری‌ها متفاوت بوده و توسط دولت و سفیر کشورش مشخص می‌شود. مثلا برخی از کنسولگری‌ها فقط وظیفه صدور ویزا را داشته و برخی دیگر وظیفه تایید و قانونی کردن اسناد را برعهده دارند.

 

سرکنسولگری

 

اگر دوست دارید درباره سفارت بیشتر بدانید و فرق بین سفارت و کنسولگری را بیشتر درک کنید می‌توانید به مطلب سفارت چیست رفته و اطلاعات مفیدی درباره سفارت و فرق آن با کنسولگری را بخوانید.

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved