company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
چه تفریحاتی در تبریز داشته باشیم؟
0 like 357 view

چه تفریحاتی در تبریز داشته باشیم؟

تبریز به دلیل شرایط آب و هوایی در فصول گرم سال به یکی از مقاصد گردشگری ملی تبدیل می‌شود. برای این‌که در سفر تبریز از دیدنی‌های این شهر بازدید کنیم، باید انواع جاذبه‌های آن را بشناسیم و برای بازدید برنامه‌ریزی کنیم.

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی، از نظر مساحت سومین شهر بزرگ و از نظر جمعیت چهارمین شهر شلوغ ایران است. آب و هوای مطلوب این شهر یکی از دلایل گردشگران برای سفر به این شهر در تابستان است.

برای سفر به این شهر خوب است از تفریحاتی که می‌توانید در تبریز داشته باشید اطلاع داشته باشید. به طور کلی بازدید از اماکن تاریخی و همچنین طبیعت تبریز جاذبه‌های این شهر را تشکیل می‌دهند، اما به تفصیل و درباره‌ی جزییات می‌توانید بخوانید.

 

 برای مشاهده تورهای تبریز اینجا را کلیک نمایید. 

  • آسیاب خرابه هم دیدنی است؟

در سفرتان به تبریز، طبیعت این منطقه را از دست ندهید، هرچند علاقه‌ای به طبیعت‌گردی نداشته باشید اما بازدید از «آسیاب خرابه» را از دست ندهید. ارزش این را دارد که حدود 130 کلیومتر در مسیر مرند-جلفا بروید و در نزدیکی «مهدی شهر» به دیدن «خارابا دییرمان» بروید. دیدن دیواره‌ای از خزه با آبشارهای فراوان و شنیدن صدای آبی که از ریزش آبشارهای متعدد ایجاد می‌شود خستگی راه را کاملا از تن شما بیرون خواهد کرد.

آبشار آسیاب خرابه

دیواره‌ای که از ریزش آب‌ها در میان خزه‌ها تشکیل شده بسیار چشم‌نواز است.

 

البته آبشارهای دیگری هم در این منطقه هستند که واقعا دیدنی‌اند و اگر زمان به شما اجازه داد می‌توانید به دیدن آبشارها هم بروید.

می‌توانید به روستای «عیش آباد» رفته و از آبشار 10 متری با همین نام دیدن کنید یا اینکه به دهستان «میشوی» بروید و «آبشار سرکند دیزج» را ببینید البته این آبشار در زمان‌هایی که میزان بارندگی بیشتر است پرآب‌تر خواهد بود.

 

برای مشاهده‌ی هتل‌های تبریز اینجا را کلیک کنید.

آبشار عیش‌آباد

آبشار عیش‌آباد با اینکه ارتفاع آنچنان زیادی ندارد، اما واقعا مسحور کننده است.

 

  •  وقت زیادی برای گردش ندارید؟

اگر زمان سفرتان کم است و ترجیح می‌دهید داخل شهر گردش کنید، اولین گزینه برای بازدید ائل گلی است، حدود 7 کیلومتر از مرکز شهر فاصله بگیرید و به محوطه‌ای برسید که در زمان آق‌قویونلوها ساخته شده و صفویان آن را توسعه داده‌، قاجاریان اطراف آن را خیابان کشی کرده و پهلوی آن را به گردشگاه عمومی تبدیل کرد. تا پیش از سلسله‌ی صفویان بزرگ‌ترین منبع ذخیره آب برای باغ‌های شرقی تبریز بوده، بنای ائل گلی که یک عمارت کلاه‌فرنگی هشت ضلعی است در مرکز این استخر با کاربری تالار پذیرایی بنای زیبایست. وقتی به این محوطه رفتید قایق سواری در دریاچه را امتحان کنید.

 

برای مشاهده تورهای تبریز اینجا را کلیک نمایید.

ائل گلی

بنای هشت ضلعی وسط دریاچه‌ی ائل گلی

 

  • اینترنت پارک رفتید؟

هنگامی‌که به این پارک می‌روید اینترنت همراه خود را غیر فعال کنید! چون ائل گلی اولین اینترنت پارک کشور بوده و سرویس اینترنت آن برای گردشگران فعال و قابل استفاده است. البته خوب است بدانید که باشگاه پینت بال تبریز در همین پارک ائل گلی است و اگر تعطیل نباشد می‌توانید هیجان بازی را در تبریز تجربه کنید.

اگر فقط ائل گلی را می‌شناسید، به کیوسک‌های اطلاع رسانی همین پارک مراجعه و کنید و درباره‌ی مراکز تجاری، بازارها، مراکز تفریحی، پارک‌ها، موزه‌ها، مراکز اقامتی و... اطلاعاتی کسب کنید.

 

برای مشاهده‌ی هتل‌های تبریز اینجا را کلیک کنید.

ائل گلی

حال و هوای پاییزی ائل گلی را زیباتر می‌کند.

 

  • با شاعران بزرگ دیدار داشته باشید.

به خیابان ثقة الاسلام بروید حوالی تکیه حیدر «مقبرة‌الشهدا» قرار دارد، فضایی که شاعرانی چون محمد حسین شهریار در آن آرمیده‌اند.

مقبره الشعرا

آسمان چون جمع مشتاقان پریشان می‌کند/در شگفتم من نمی‌پاشد ز هم دنیا چرا؟ (استاد شهریار)

 

دیگر شاعرانی که در این محوطه خواهید دید:
ثقة الاسلام، اسدی طوسی، قطران تبریزی، مجیرالدین بیلقانی، خاقانی شیروانی، ظهیرالدین فارابی، شاهپور نیشابوری، شمس‌الدین سجاسی، ذوالفقار شروانی، همام تبریزی، مغربی تبریزی، مانی شیرازی، لسانی شیرازی و شکیبی تبریزی

برای مشاهده‌ی هتل‌های تبریز اینجا را کلیک کنید.

 

  • خانه کوزه کنانی‌ها کجاست؟

یکی از راه‌ها برای اینکه با تاریخ و فرهنگ تبریز بیشتر آشنا شوید این است که به مرکز بافت قدیم شهر و محله‌ی «راسته کوچه» بروید در جوار بازار قدیمی حاج مهدی کوزه کنانی خانه‌ای با معماری خاصی بنا کرد البته شهرت این بنا فقط به دلیل ویژگی‌های معماری نیست، اهمیت تاریخی که این بنا در دوره‌ی مشروطیت داشته و فعالیت‌هایی که در آن انجام گرفته باعث شهرت بیشتر این بنا شده است.

خانه مشروطیت

زیبایی‌های این بنا فقط در نمای ساختمان نیست، باید وارد شد و دید.

 

وقتی وارد ساختمان شدید به پنجره‌های ارسی و در‌های منبت‌کاری‌ شده دقت بیشتری بکنید، نوری که از شیشه‌های رنگی ارسی‌ها گذشته و به داخل می‌تابد زیبایی دل‌انگیزی به فضا می‌دهد.

 

برای مشاهده تورهای تبریز اینجا را کلیک نمایید.

 

  • حجره‌های بازار خالی مانده‌اند.

بعد از اینکه از خانه‌ی مشروطه بیرون آمدید، می‌توانید از بازار قدیم تبریز هم دیدن کنید، بازارها مهم‌ترین مراکز شهری بودند، از آن رو که اقتصاد شهر در دست بازاریان بوده و تصمیمات مهمی در بازار می‌گرفتند.

بازار تبریز

بازار سرپوشیده‌ی تبریز

 

بعد از گذر از جلوی حجره‌هایی که هیاهوی گذشته‌های دور را ندارند و قدم زدن در راسته‌ها، لحظه‌ای در چهارسو توقف کنید و به یاد آورید چه تصمیمات مهمی ممکن است در آنجا گرفته‌ شده باشد.

 

  • فیروزه اسلام را دیده‌اید؟

مسجد کبود تبریز را ببینید حتی اگر علاقه‌ای به میراث فرهنگی ندارید! سردر بلند این بنا و کاشیکاری منحصر به فرد آن حتما شما را جذب می‌کند. به خیابان امام خمینی تبریز بروید جنب پارک خاقانی به بنایی آجری اما با رنگ فیروزه‌ای می‌رسید، خطوط ثلث، نستعلیق و نسخ را در تزیینات این بنا که قدمت آن به قرن نهم هجری می‌رسد خواهید دید و با معماری و هنر آن دوره آشنا خواهید شد.

مسجد کبود تبریزتزیینات این مسجد تلفیقی از آجر و کاشی است.

 

  • موزه‌گردی را تجربه کنید!

برای اینکه اطلاعات مستندی از تبریز داشته باشید، خوب است ساعاتی را به موزه‌گردی بپردازید، پیشنهاد می‌شود موزه‌ی قاجار اولین موزه‌ای باشد که می‌بینید. به خیابان ششگلان بروید و وارد عمارت امیرنظام بشوید، این عمارت در بدو ورودتان شما را حیرت‌زده خواهد کرد، وارد این بنا با ستون‌ها و سرستون‌های زیبا و پنجره‌های مشبک و ارسی که شدید در طبقه اول از تالارهای سکّه، بافته، چینی، آبگینه، موسیقی، خاتم و فلزات بازدید کنید و به طبقه‌ی دوم بروید تا تالارهای سنگ، اسلحه، رجال و فرامین، معماری و شهرسازی را ببینید.

موزه قاجار

پنجره‌های ارسی مشرف به ایوان زیبایی بنا را دوچندان کرده است.

 

برای مشاهده‌ی هتل‌های تبریز اینجا را کلیک کنید. 

البته محوطه‌های دیگری در این شهر هستند که باید دید مانند:

موزه هدایای خامنه، موزه تاریخ طبیعی، موزه عشایر آذربایجان، موزه ادبی شهریار، موزه مردم شناسی جنوب سهند، موزه سنگ نگاره ها، موزه ایلخانی مراغه، موزه ادب و عرفان اهر، سایت موزه عصر آهن تبریز، نمایشگاه و خانه سفال، موزه سنجش، موزه قرآن و کتابت، موزه مشروطه، موزه آذربایجان

برج ساعتبرج ساعت و کاخ شهرداری تبریز

  • دوست دارید در سفر هم ورزش کنید؟

در طول سفر ممکن است دوست داشته باشید به انجام ورزش‌های تفریحی بپردازید، پیشنهاد می‌شود در این صورت سری به باشگاه بیلیارد آریا در خیابان بسیج، خیابان استاد معین، جنب هتل مرمر بروید یا به خیابان بازار بروید و در باشگاه بولینگ و بیلیارد خورشید ورزش کنید.

 

برای مشاهده تورهای تبریز اینجا را کلیک نمایید.

باشگاه بیلیارد

بسیاری از مسافران دوست دارند در زمان خالی خود به ورزش و بازی بپردازند.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved