company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
فرودگاه مهرآباد
0 like 253 view

فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد تهران یکی از فرودگاه های بزرگ ایران است که درشهر تهران قرار دارد. در این فرودگاه فقط پروازهای داخلی انجام می‌شود. اگر قصد سفر به تهران را دارید با ما همراه باشید تا در این مقاله به اطلاعات لازم در مورد این فرودگاه دست یابید.

فرودگاه بین المللی مهرآباد یکی از فعال ترین و مهمترین فرودگاه های ایران است. این فرودگاه درمنطقه 9 و محدوده غرب تهران واقع شده است و در سال 1317 تأسیس شده است. این فرودگاه سالانه حدود 13 میلیون مسافر را جابجا می‌کند. این تعداد عظیم نشان می‌دهد که اهمیت این فرودگاه در صنعت حمل و نقل هوایی ایران بسیار مهم است. فرودگاه مهرآباد تا سال 2007 فرودگاه اصلی تهران برای پروازهای داخلی و بین المللی بود اما کلیه پروازهای بین المللی از مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شده است. در حال حاضر، فرودگاه مهرآباد هنوز هم فرودگاه اصلی تهران برای پروازهای داخلی با چهار ترمینال فعال است.

 

شرکت های ایرلاین و ترمینال های فرودگاه

  • فرودگاه مهرآباد دارای چهار ترمینال است که ترمینال های شماره 1 و 2 برای پروازهای داخلی و ورودی استفاده می‌شود. ترمینال 6 مخصوصاً برای پروازهای داخلی وارد شده و ترمینال 4 نیز برای پروازهای خروجی بطور ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، اگر قصد دارید به شهر دیگری از تهران سفر کنید، بسته به اینکه کدام هواپیمایی را انتخاب کرده اید، باید به یکی از پایانه های 1،2 یا 4 بروید و اگر از شهر دیگری به تهران سفر می‌کنید، به یکی از پایانه های 1، 2 یا 6 می‌روید.

 

 اطلاعات فرودگاه مهرآباد

نام فرودگاه بین‌المللی مهرآباد Mehrabad International Airport
کد یاتا THR
کد ایکائو OIII
نوع فرودگاه مسافربری
ارتفاع از سطح دریا 1,208 متر
وب سایت رسمی‌فرودگاه بین المللی مهرآباد mehrabad.airport.ir

 

 راه های دسترسی به فرودگاه مهرآباد

  •  گزینه های بسیاری برای دسترسی به فرودگاه مهرآباد از طریق حمل و نقل عمومی‌مانند تاکسی، اتوبوس و مترو وجود دارد. اما اگر مایل به استفاده از خودروی شخصی هستید، برای رسیدن به فرودگاه باید به بلوار معراج نزدیک میدان آزادی بروید. همچنین می‌توانید با تاکسی یا اتوبوس از میدان آزادی به این فرودگاه بروید.
    • تاکسی: شما می‌توانید با استفاده از تاکسی های تلفنی به این فرودگاه بروید. کافی است شماره 133 را گرفته و مکانی که در آن قرار دارید را اعلام کنید تا هرچه سریعتر به آن فرودگاه برسید.
    • مترو: مترو مناسب ترین راه برای دسترسی به این فرودگاه است. خط زرد مترو که خط چهارم (ارم سبز) است، ما را به فرودگاه مهرآباد می‌برد. شما باید در ایستگاه بیمه پیاده شوید و با استفاده از تابلوهای موجود خودتان را به فرودگاه برسانید.

 

 

آدرس فرودگاه مهرآباد

شما می‌توانید با استفاده از نقشه زیر به راحتی به این فرودگاه دسترسی پیدا کنید.

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved