company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
ویزای کار ایران
1 like 530 view

ویزای کار ایران

 در سرار سر دنیا، افراد بسیاری هستند که تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. این تصمیم می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد مانند کسب زندگی بهتر، کار بهتر و یا تحصیل در کشور دیگری. کسانی که تصمیم دارند برای کار به کشور ایران مهاجرت کنند می‌بایست ویزای کار ایران را دریافت نمایند. 

سالیانه افراد بسیاری مانند کارگران، متخصصین صنعتی، پزشکی، مهندسین و... تصمیم می‌گیرند به ایران سفر کنند تا مشغول به کار شوند. این افراد نیاز دارند تا ویزای کار ایران را دریافت نمایند. یکی از راه‌های کسب ویزای کار ایران این است که افراد با ویزای توریستی وارد ایران شده و سپس کارفرما برای این شخص به وسیله اداره کار و رفاه اجتماعی تقاضای ویزای کار دهد تا ویزای توریستی این فرد به ویزای کار تبدیل شود. لازم به ذکر است که مدت اقامت در ویزای کار ایران نسبت به سایر ویزاهای ایران بیشتر است. 

 

مراحل لازم جهت اخذ ویزای کار ایران: 

دریافت ویزای کار ایران مستلزم گذراندن مراحل زیر می‌باشد:

  1. کارفرما موظف است نهایت تا یک ماه  پس از وارد شدن تبعه به کشور ایران مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه کار خود را به اداره کار و رفاه اجتماعی تحویل دهد. طبق ماده 181 پس از به تعویق انداختن این مرحله مطابق قانون کار جمهوری اسلامی ایران عمل خواهد شد.
  2. شرکت‌هایی که درخواست همکاری با اتباع خارجی دارند نخست باید نمودار سازمانی پرسنل خارجی خود همراه با یک نسخه قرارداد منعقد شده که شامل قرارداد، تاریخ شروع و خاتمه قرارداد، برنامه‌های آموزشی، تعیین درصد نیروی کار خارجی و ایرانی و امضای طرفین قرارداد باشد را عرضه نمایند.
  3. مدت زمان اعتبار ویزای کار ایران از تاریخ اعلام شده توسط اداره کل کار و رفاه اجتماعی به وزارت امور خارجه سه ماه خواهد بود.
  4. بابت باطل کردن رویداد، عرضه درخواست کتبی کارفرما با بیان آخرین شماره رویداد
  5. مدت اعتبار انجام کار 2 هفته می‌باشد.

 

مدارک و فرم‌‎های جهت اخذ ویزای کار ایران: 

مراحل دریافت ویزای کار ایران به شرح زیر است:

  1. درخواست‌نامه کتبی کارفرما براساس درخواست صدور رویداد با حق کار و با امضای مجاز
  2. کامل کردن یک نسخه پرسشنامه اطلاعات آغازین مرتبط با کارفرمایان (اطلاعات کارفرما)
  3. کامل کردن سه نسخه پرسشنامه درخواست اشتغال اتباع خارجی در کشور ایران
  4. تکمیل کردن دو نسخه پرسشنامه اطلاعات فردی
  5. ارائه کپی روزنامه رسمی که شامل آگهی تاسیس و آخرین تغییرات آن (شرکت‌هایی که دارای سوابق گذشته در این اداره کل هستند می‌بایست آخرین تغییرات روزنامه رسمی را ضمیمه نمایند.)
  6. ارائه کپی از پروانه زناشویی صادر شده از وزارت کشور و یا یکی از استانداری‌های کشور، سند ازدواج و اصل شناسنامه به منظور رویت آن دسته از اتباع خارجی که همسر ایرانی دارند.
  7. تکمیل پرسشنامه تعهد کارفرما

برای آن دسته از اتباع خارجی که قصد نصب و راه اندازی در قسمت صنایع و کارخانجات خصوصی و تحت پوشش اسلامی ایران است، مدارک ذیل هم لازم است:

  1. ارائه کپی یک نسخه از قرارداد خرید ماشین آلات
  2. ارائه کپی یک نسخه از برگ سبز ترخیص ماشین آلات از گمرک
  3. ارائه کپی یک نسخه از موافقت اصولی و یا پروانه بهره برداری

 

 

اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با کلیک بر روی آیکون‌ زیر مستقیماً با همکاران ما تماس بگیرید.

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved