company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
جاذبه‌های گردشگری قشم
0 like 285 view

جاذبه‌های گردشگری قشم

Qeshm Island با انواع فعالیت‌هایی که در جزیره‌‌ قشم می‌توانید داشته باشید، پدیده‌های طبیعی و زیست محیطی منحصر به فرد این جزیره، معماری و فرهنگ مردم قشم چقدر آشنایی دارید؟

قشم برخلاف چیزی که اغلب افراد گمان می‌کنند فقط برای خرید مناسب نیست، این جزیره یک مقصد غنی گردشگری به شمار می‌آید. جزیره‌ای که متفاوت‌ترین دیدنی‌ها را در آن می‌بینید؛ کجا بروید و چه ببینید تا این سفر را به یکی از بهترین سفرهایتان تبدیل کنید. پیشنهادهای زیادی می‌توان داشت از جمله چاهکوه، جزایر ناز، دره ستاره ها، غار خوربس، جنگل حرا و...؛ اما جذابیت‌های دیگری هم در قشم می‌توان دید. البته همین پیشنهادهای به ظاهر تکراری شما را به وجد خواهد آورد.

 

لنج سازی در قشم

لنج سازی هم در قشم انجام می‌شود و می‌توانید مراحل ساخت لنج را ببینید.

 

 

برای دیدن پکیج تورهای قشم اینجا را کلیک کنید.

 

مهم‌ترین پدیده‌های طبیعی قشم را که از دیدن آن‌ها به پشیمان نخواهید آمد به شما معرفی می‌کنیم:

  • جنگل حرا؛ آب شیرین کُن طبیعی!

اطراف جزیره‌ی قشم خصوصا شمال غربی جزیره، درخت‌هایی رشد می‌کنند که ابن سینا نام آن‌ها را حرا گذاشته، به دلیل رشد این درخت‌ها روى خاک‌هاى لجنى ناشی از رسوب خاک‌هاى حاصل از فرسایش سواحل به نظر می‌رسد که این درخت‌ها ریشه در آب دارند، البته نکته‌ی جالب توجه در این درختان زنده‌زا بودن آن‌هاست. 

 

جنگل حرا

درختان این جنگل آب دریا را جذب و نمک آن را دفع می‌کنند.

 

  • ستاره‌ها را روی زمین ببینیم؟

برای تجربه کردن راه رفتن در میان ستاره‌ها به ژئوپارکی متشکل از عارضه‌ی زمین‌شناسی بر اثر فرسایش آبی و در ادامه فرسایشی بادی بروید، این دره را که از بالا نگاه کنید مثل این است که ستاره‌ها روی زمین چیده شده‌اند و احتمالا به همین دلیل به این نام خوانده می‌شود.

محلی‌ها اعتقاد دارند که در این منطقه ارواح حاکم هستند، برای رفتن به دره‌ی ارواح باید از روستای بُرکه خلف رد شوید، این روستا از پاکیزه‌ترین روستاهای ایران است چراکه هر روز ساکنین روستا را آب و جارو می‌کنند، علاوه بر پاکیزگی روستا، صنایع دستی آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد! سوغاتی‌هایتان را از گلابتون‌دوزی و سوزن‌دوزی‌های برکه خلف بخرید! البته یکی دیگر از هنرهای روستاییان حناگذاشتن است که می‌توانید امتحان کنید!

 

دره ستاره ها

در دره‌ی ستاره‌ها نقش ستاره‌ها را روی زمین خواهید یافت.

 

نقاشی با حنا

هنر نقاشی با حنا را حتی کودکان قشم هم بلدند.

 

برای دیدن پکیج تورهای قشم اینجا را کلیک کنید.

 

  • خربس؛ پناه‌گاه، گورستان یا نیایشگاه؟

 برای دیدن خربس، غارهایی که بر اثر پدیده‌های زمین‌شناسی ایجاد شده و بعدا انسان در آن دست‌کاری کرده، پانزده کیلومتر از قشم فاصله بگیرید تا معماری صخره‌ای عجیب آن مبهوتتان کند. احتمال می‌رود این غارها که قدمت آن به دوران مادها می‌رسد یا پناه‌گاهی برای انسان بوده یا استودان (محل نگه‌داری استخوان‌ مردگان) و برخی هم بر این عقیده‌اند غارها نیایشگاه پیروان آیین میترائیسم یا آناهیتا بوده‌است.

 

خربس

غارهای خربس دید خوبی به شهر و ساحل دارند.

 

  • زندگی لاک‌پشت‌ها در شیب‌دراز

روستای شیب‌دراز در جنوب شهر قشم و ساحل خلیج‌فارس محل زندگی نوعی لاک‌پشت پوزه‌عقابی است که پیش‌تر مردم روستا تخم این لاک‌پشت‌ها را می‌خوردند تا این گونه در معرض خطر انقراض قرار گرفت. مرحله‌ای که لاک‌پشت‌ها سر از تخم بیرون می‌آورند دیدنی‌است و افراد زیادی را به شیب‌دراز می‌کشاند.

 لاک پشت پوزه عقابی

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی برای تخم‌گذاری چند چاله می‌کنند و عاقبت در یکی از آن‌ها تخم‌گذاری می‌کنند.

 

برای دیدن پکیج تورهای قشم اینجا را کلیک کنید.

 

  • در دره‌ی 100 متری پیاده‌روی کنید

دره‌ای که بر اثر فرسایش سنگ‌های رسوبی در دل کوه ایجاد شده و دیواره‌های بلند و عرض کمی دارد، در ابتدای راه مردم قدیم چاه‌هایی برای جمع‌آوری آب شیرین حفر کردند و به همین دلیل این منطقه چاه‌کوه نام گرفت. رفتن میان دیواره‌های سنگی در شرق جزیره که هرچه پیش می‌روید فاصله‌ی دیواره‌ها کمتر می‌شود و نور کمی از آن میان می‌تابد شگفت‌زده‌تان خواهد کرد.

 

چاهگوه

چاه‌کوه و نقوشی که در دیواره‌های دره پدید آمده حیرت‌آور است.

 

  • به سفرتان طعم بدهید!

وقتی به قشم می‌روید دنیایی از غذاهای دریایی مقابل شما قرار خواهد گرفت! برای پیدا کردن خوشمزه‌ترین غذاها صفحه‌ی «رستوران‌های قشم؛ خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها» را مطالعه کنید.

 

میگو پفکی

میگو پفکی‌های خوشمزه با میگوهای تازه را حتما در قشم امتحان کنید.

 

  • در قشم چه جذابیت‌های دیگری وجود دارد؟

علاوه بر دیدنی‌هایی که قشم دارد، از غواصی و پرنده‌نگری در این جزیره هم می‌توان لذت برد! 

برای غواصی یا تفریحاتی مثل چت اسکی به پارک زیتون بروید و در مدرسه‌های آن محل به تفریح بپردازید، برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره‌ غواصی داشته باشید خواندن این مطلب پیشنهاد می‌شود: غواصی در قشم

 

غواصی

در آب‌های خلیج فارس غواصی کنید.

 


از روستای شیب‌دراز با قایق‌ به جزیره‌ی هنگام که زیستگاه دلفین‌های باهوش است بروید، در ساحل این جزیره دلفین‌های بازیگوشی را خواهید دید که برای شما خودنمایی می‌کنند، دلفین‌هایی که در قشم می‌بینید از نوع بینی بطری (Bottle nose) هستند، با قایق به میان آب بروید و منتظر باشید تا دلفین‌ها به استقبالتان بیایند!
 

دلفین های قشم

شیطنت‌های دلفین‌ها در برابر گردشگران شما را به وجد می‌آورد.

 

به جنگل‌ حرا که می‌روید به پرنده‌هایی که در آن‌جا پرواز می‌کنند بیشتر دقت کنید، پرندگان آبزی را در این منطقه خواهید دید چرا که زیستگاهشان حراست، با پرنده‌هایی مانند فلامینگو، پلیکان، پالکان، صدف خور و... آشنا خواهید شد.

 

پلیکان خاکستری

پلیکان خاکستری یکی از پرندگانی‌است که در حرا خواهید دید.

 

  • کجا اقامت کنیم؟

در این جزیره هتل‌های زیادیکه اغلب سه ستاره هستند وجود دارد، برای اینکه با دقت بیشتری هتل خود را انتخاب کنید، به این صفحه مراجعه کنید: «هتل‌های قشم در یک نگاه»

 

هتل آلاله قشم

رستوران هتل آلاله درگهان قشم

 

برای دیدن پکیج تورهای قشم اینجا را کلیک کنید.

 

  •  در قشم چی بخریم؟

برای خریدهای عمده یا ارزان به بازار بروید و اگر می‌خواهید خرید بهتری داشته باشید خوب است اطلاعات کامل‌تری از وضعیت بازارهای جزیره به دست بیاورید، می‌توانید صفحه‌ «مراکز خرید قشم و درگهان» را مطالعه کنید.

 بازار درگهان

درگهان حدود 40 کیلومتر با قشم فاصله دارد و خریدهای عمده و ارزان را می‌توانید از این بازار داشته باشید.

نسخه انگلیسی این صفحه: Qeshm Island

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved