company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
ده جاذبه محبوب و دوست داشتنی ایران از نگاه Trip Advisor
0 like 227 view

ده جاذبه محبوب و دوست داشتنی ایران از نگاه Trip Advisor

اگر دوست دارید با ده مکان برجسته ایران از نگاه گردشگران خارجی آشنا بشوید، ما در این مطلب سعی می‌کنیم لیستی از پربازدید‌ترین سایت‌های تاریخی ایران را ارائه دهیم.

اگر به‌دنبال گزینه‌های پر بازدید در میان سایت‌های تاریخی ایران هستید ما در ادامه سعی می کنیم لیستی از برترین و پربازدیدترین مکان‌های تاریخی و تماشایی ایران را به شما معرف کنیم. سایت TripAdvisor  در رتبه‌بندی اخیر خود برترین مکان‌های ایران را که از دید بازدید‌کنندگان بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، نام برده. با هم این مکان‌ها را مرور کنیم.

رتبه اول: تخت جمشید، پارسه یا پرسپولیس در شیراز است. "مانز" از فرانکفورت در مورد تخت جمشید از اصطلاح "جادویی" استفاده کرده، مانز: " پرسپولیس شما را به سفر در زمان می‌برد." او دقایقی در سکوت به قدم زدن در تخت جمشید پرداخته که لحظات بی‌نظیری برای مانز بوده و از دیگر گردشگران هم در کامنت خود دعوت می‌کند تا سفر به شیراز و تماشای تخت جمشید را حتما تجربه کنند.

 

تخت جمشید-شیراز

این سایت تاریخی واقعا هر گردشگری را جادو می‌کند

 

رتبه دوم: میدان نقش جهان اصفهان. یکی از گردشگران اهل فرانسه اعتقاد دارد که اگر تنها فرصت بازدید از یک مکان تاریخی در اصفهان را داشته باشد، حتما میدان نقش جهان را انتخاب خواهد کرد. نقش جهان با داشتن بناهایی چون مسجد، کاخ عالی قاپو و بازار معرف بخش بزرگی از تاریخ اصفهان است.

 

میدان نقش جهان اصفهان

این نما از میدان نقش جهان در شب تماشایی‌ست

 

عالی‌قاپو

عالی‌قاپو در شب کاملا خودنمایی می‌کند

 

رتبه سوم: موزه موسیقی اصفهان. "اندرو" از آکسفورد انگلستان، این موزه را فوق‌العاده ارزیابی و تماشای آن را به همه توصیه کرده است، اندرو: "دو نفر از راهنمایان موزه بسیار خوب توضیح می‌دادند و جو موجود در موزه همراه با تفریح، نشاط و سرگرمی بود." ضمنا شما می‌توانید از موزیک و اجرای گروه موسیقی مستقر در موزه هم لذت ببرید.

 

موزه موزیک اصفهان

تماشای سازهای قدیمی ایرانی می‌تواند بسیار جالب باشد

 

موزه موسیقی اصفهان

تمام سازها در یک مکان جمع آوری شده‌اند

 

رتبه چهارم: خزانه جواهرات ملی در تهران. یک گردشگر چینی در مورد موزه جواهرات اینطور نوشته است: "اگر برای نخستین بار به تماشای این موزه رفته باشید، حتما از وجود این‌همه جواهر گرانبها و زیبا متعجب خواهید شد."

 

تاج سلطنتی

اشیا سلطنتی بسیاری در موزه جواهر وجود دارد

 

 

خنجر جواهر

خنجر جواهر که اکنون جز سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود

 

جواهرات سلطنتی

نمونه ای از جواهرات سلطنتی موجود در خزانه جواهرات ملی در بانک مرکزی

 

رتبه پنجم: حرم امام رضا در مشهد. جو معنوی موجود در حرم، وسعت و گستردگی صحن‌های مختلف، رفت و آمد زائران در تمام شبانه‌روز و فعالیت مستمر حرم در بیست و چهار ساعت از نکاتی‌ست که بیش از همه برای گردشگران خارجی جالب بوده است.

 

مشهد-حرم امام رضا (ع)

نمای گنبد طلایی حرم امام رضا (ع)

 

رتبه ششم: حرم شاه‌چراغ شیراز. بریتا از لیسبون پرتغال: "مسجد شاه‌چراغ یک اثر تاریخی‌ مجانی است!" بریتا حرم شاه‌چراغ را مکانی تاریخی و در خور بازدید می‌بیند و خوشحال است که برای تماشای چنین اثر هنری فوق العاده‌ای نیاز به پرداخت پول نیست.

 

محوطه بیرونی شاه‌چراغ-شیرازنمای زیبایی از مسجد شاه‌چراغ

 

شاه‌چراغ-شیراز

 این آینه‌کاری‌های کم نظیر هر گردشگری را محو خود می‌کند.

 

رتبه هفتم: مسجد نصیرالمُلک شیراز. رنگ‌های خیره‌کننده مسجد نصیرالملک شیراز همان نکته‌ی جادویی‌ست که در اکثر نظرات گردشگران خارجی به چشم می‌خورد.

 

مسجد نصیرالملک-شیراز

شاه‌کار معماری مسجد نصیرالملک، جاذبه گردشگری شیراز است

 

برای تماشای بازی رنگ‌ها در این مسجد باید صبح حدود 8 تا 9 در مسجد باشید. یک گردشگر خوش ذوق رومانیایی تماشای رنگ‌های زیبای مسجد نصیرالملک شیراز را جایزه کسانی می‌داند که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند.

 

رنگ و نور در مسجد نصیرالملک-شیراز

بازی نور و رنگ در مسجد نصیرالملک شیراز نظیر ندارد

 

رتبه هشتم: بافت قدیمی شهر یزد. فضای داخلی شهر یزد، کوچه پس کوچه‌ها، گذر‌های باریک مسقف و بادگیر‌های شهر از نکات مورد توجه گردشگران خارجی‌ست. یکی از گردشگران خارجی به‌نام گِرِگ از سانفرانسیسکو در توصیف بافت قدیمی یزد می‌گوید: "هیچ شهری در جهان را نمی‌توان شبیه به یزد یافت."

 

بافت قدیمی شهر یزد

خانه‌های کاه‌گلی و گذرهای تماشایی یزد

 

رتبه نهم: پل خواجو در اصفهان. وجود زاینده‌رود و معماری جالب آن از مواردی‌ست که برای گردشگران بین المللی جالب است. ری از انگلستان روز‌های پل خواجو را بسیار دوست‌داشتنی توصیف می‌کند اما معتقد است شب‌ها وقتی چراغ‌های پل روشن می‌شود زیباییش چند برابر می‌شود.

 

پل خواجو

پل خواجو و زاینده‌رود پر آب که زیبایی این پل را چند برابر کرده است

 

رتبه دهم: پل طبیعت در تهران. این پل که طراح آن یک معمار جوان ایرانی‌ست از زمان افتتاحش تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گردشگران خارجی بسیاری برای تماشای این پل به تهران می‌آیند و ساعت ها بر روی آن وقت می‌گذارند. رستوران‌های عالی، چشم‌انداز فوق‌العاده البرز و نمای شهر تهران از بالای پل بیشترین جذابیت را برای گردشگران دارد.

 

پل طبیعت-تهران

پل طبیعت یک شاهکار معماری معاصر است

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved