company tel
Sales[@]hipersia.com
سفر در جستجوی پروانه‌ها
0 like 330 view

دومین سفر مخصوص کودکان توسط هایپرشیا این بار در روستای زیبای هرانده اجرا شد. هرانده دره زیبایی است که روستایی به همین نام را در دل خود جای داده است. از این دره به نقاط دیدنی دیگری از جمله خمده راه پیمایی می‌کنند. همچنین غار زیبای بورنیک نیز در همین منطقه واقع شده است.

برای همراه شدن در سفرهای کودکان هایپرشیا اینجا را کلیک نمایید.

بچه‌ها و والدینشان در این سفر آماده شدند تا با پروانه‌هایی که در این فصل زندگی می‌کنند آشنا شوند. پروانه‌هایی با نام‌های علمی Colias  و Pieris و همچنین گیاهانی را ببینند که برای تغذیه حشرات مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساعت 6 صبح در میدان آرژانتین قرار گذاشتیم. عده‌ای با ماشین خودشان آمدند. تعدادی از خانواده‌ها هم سفرشان را با وسیله نقلیه‌ای که هایپرشیا هماهنگ کرده بود آغاز کردند. برای صبحانه ساعت 8:30 در رستوران امین در جاده فیروزکوه جمع شدیم بعضی از همسفران در رستوران به ما پیوستند. در باغچه رستوران پوسته یک زنجره را پیدا کردیم. لیدر توضیحاتی راجع به آن داد و بچه‌ها هیجان زده شدند. ساعت 9:30 از رستوران خارج شدیم و به سمت هرانده راه افتادیم. ساعت 10 همگی به مقصد رسیدیم. کوله‌ها را برداشتیم تا جستجوی پروانه‌ها و حشرات را آغاز کنیم.

در مسیر، گروه ما دائما در حال جستجو بود تا بعدا یافته‌هایمان را در دفترچه‌هایی که برای سفر طراحی شده بود وارد کنیم.

به ‌یک فضای باز رسیدیم. برگ‌هایی با رنگ‌های مختلف، گل شبدر در رنگ بنفش و قاصدک‌هایی که بین بچه‌ها به بمب قاصدکی معروف بود را مشاهده کردیم.

بچه‌ها با داستان گل سنگ‌ها آشنا شدند و اینکه همزیستی قارچ و جلبک به هر دوی آنها کمک می‌کند.

کوچکترین عضو ما هم در حال جستجو بود.

بچه‌ها گیاه زرشک را دیدند و مشغول خوردن زرشک‌ها شدند.

در بین راه با باغداران آشنا شدیم و برای همگی سیب گرفتیم.

در بین راه باغی را مشاهده کردیم. گروه در این مکان مستقر شد.

بعد از صرف ناهار آماده شدیم تا کتابچه‌ها را پر کنیم.

سعی کردیم با هر چیزی که در طبیعت پیدا می‌کنیم کاردستی بسازیم. همینطور با سوسک‌ها و عنکبوت‌ها آشنا شدیم.

تجربه ناب بالا رفتن از درخت و حس نزدیکی با محیط زیست، خاطرات خوشی را برای کودکان به همراه داشت.

ساعت 4 از هرانده به سمت تهران راه افتادیم تا بار دیگر دفتر دیگری از سفر ما با کودکان ورق بخورد.

تیم سرپرستی: معصوم نوری، احسان محمدی، لیلا قندهاری

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)