company tel
Sales[@]hipersia.com
سفر پرتقال‌چینی
0 like 158 view

استان گیلان از جمله خوش آب و هواترین استان‌ ایران محسوب می‌شود. سال‎های سال است که در این استان کشت مرکبات از جمله  پرتقال انجام می‌گیرد. این درخت از خانواده مرکبات و با نام علمی Citrus siensis علاوه بر ویتامین ث دارای خواص بیشماری است. ما برای  سفر پرتقال‎چینی کودکان راهی این استان شدیم و در خانه محلی گیله بوم قاسم آباد اقامت کردیم.

2 بهمن ساعت 14 از میدان آرژانتین حرکت کردیم. این اولین باری بود که اکثر کودکان همراه با هم در میدل باس سفر می‎کردند. در طول مسیر فعالیت‌های مختلفی انجام دادیم. از جمله نقاشی، شناخت جانوران، خمیر بازی، صحبت درمورد مسیرها و شهرهای سر راه، اقامتگاه‎های محلی و مسایل محیط زیست.

حدود ساعت 10 شب به مقصد رسیدیم. یکی از ساکنان قاسم آباد آماده بود تا برایمان ترانه‎ها و موسیقی‌های قاسم آبادی اجرا کند. بعد از اتمام موسیقی برایمان راجع به منطقه و گیله بوم توضیح دادند.

مرغ ترش خوشمزه برای شام تهیه شده بود، در طول راه برای خانواده‌ها و کودکان راجع به کمپینگ توضیح داده بودیم. بعد از شام همگی آماده شدند تا در ایوان  چادر بزنیم.

بعد از یک بالشت‌بازی مفصل آماده خواب شدیم و با رویای شیرین پرتقال به خواب رفتیم.  فردا صبح با صدای خروس و گاو از خوب بیدار شدیم.

ساعت 8 بیدار باش بود. به دنبال آن یک صبحانه مقوی همراه با نان‎های محلی که ما را آماده می‌کرد تا 2 ساعت پیاده‌روی کنیم و به کشف طبیعت، از سن درخت‌ها تا نوع برگ‌های منطقه در هوایی به غایت مطبوع بپردازیم.

پرتقال‌چینی کودکان همراه با خانواده‌هایشان و باغدار مهربان لحظات بسیار خوشی را به وجود آورده بود.

ساعت 1 به محل اقامتمان بازگشتیم، ناهار هولابه بود که باز هم از غذاهای لذیذ شمالی است. بعد از صرف نهار آماده بازگشت به تهران شدیم. دل کندن از آن هوای عالی و فضای لذت بخش خصوصا با مهمان نوازی اهالی گیله‌بوم سخت بود.

تیم سرپرستی: معصوم بابانیا نوری، نگین فاتحی بروجنی، لیلا قندهاری

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)