company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
جنگل ابر کجاست؟
0 like 423 view

جنگل ابر کجاست؟

جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی است با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکى از دست ‌زیباترین جنگل‌هاى ایران است که در ۳۵ کیلومترى شمال شرق سمنان قرار دارد. 

 

جنگل ابر از جنگل‌های زیبا و خوش ‌آب و هوای استان سمنان است که در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستای ابر قرار دارد. این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر و باد فراگرفته به این نام مشهور است. در این جنگل، ابرها آنقدر به درخت‌ها نزدیک‌اند که گویی جنگل بر‌روی ابرها سوار است و می‌توان در میان ابر و باد گشت و گذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.

 

برای مشاهده تورهای جنگل ابر اینجا را کلیک نمایید.

 

  • پوشش گیاهی

    وجود ۸۵ نوع گونه گیاه مانند راش، بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان، گونه‌های کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر به همراه گونه‌های گیاهی نادر مانند نارون، بارانک، سرخدار و مانند آنها جنگل ابر را به موزه‌ای طبیعی تبدیل کرده است. آب و هوای خاص این جنگل، درختان متفاوتی را در خود پرورش داده که برخی از این درخت‌ها با شکل خاص خود روی زمین خزیده‌اند و منظره زیبایی پدید آورده‌اند. جنگل ابر یکی از بانک‌های گیاهان دارویی سرشار در کشور شناسایی شده است، که همه ساله مشتاقان و علاقه‌مندان را از گوشه کنار جهان به سوی خود دعوت می‌کند.

 

در قسمت‌های جنوبی جنگل، یعنی قسمتی که به روستاها نزدیک‌تر است پوشش گیاهی تنک دیده می‌شود. در عمق جنگلٰ تپه‌های پرشیبی وجود دارد که سراسر پوشیده از درختان بلند است. مشهورترین درخت منطقه اورس است. درختی با ریشه‌های بلند که روی زمین می‌خزد. مناطق ابتدایی جنگل ابر ییلاق چوپانان گلستانی است، اما در عمق جنگل اثری از انسان دیده نمی‌شود.

 

  • سفر پیشنهادی برای جنگل ابر و باد

    • روز 1:
      شب تهران را به سمت شاهرود ترک کنید. از تهران حدود 460 کیلومتر به میزان 6 ساعت (در ماشین و در شرایط عادی جاده) خواهد بود.
       
    • روز 2:
      با رسیدن به شاهرود و صرف صبحانه، استراحت و خواب به سمت جنگل ابر بروید. جنگل ابر قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی است که با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از زیباترین تقاط شهرستان شاهرود به حساب می‌آید. سپس با کمک راهنمایان بومی تا آبشار جنگل‌پیمایی کنید. ناهار را در این فضای فراموش‌نشدنی بین راه صرف کنید. مناظر اطراف آبشار به قدری زیباست که هر گردشگری را تسلیم این طبیعت شگفت می‌کند. کل طبیعت‌گردی سبک حدود 2 ساعت خواهد بود. برای صرف شام و گذراندن شب به سمت خانه محلی در روستا بازگردید.
       
    • روز 3:
      بعد از صبحانه در خانه محلی به تماشای مقبره بایزید بسطامی و برج کاشانه بروید. آبشار باصفای مجن جاذبه دیگری است که خواهید دید. سپس به سمت شاهرود بازمی‌گردید تا پس از صرف ناهار به مسیرتان به‌ سمت تهران ادامه دهید. زمان بازگشت از جنگل ابر تا تهران به میزان 460 کیلومتر به میزان 6 ساعت (در ماشین و در شرایط عادی جاده) خواهد بود.

برای مشاهده تورهای جنگل ابر اینجا را کلیک نمایید.

 

 

نسخه انگلیسی این صفحه: Abr Jungle

رزرو اتاق در جنگل ابر

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved