company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
ییلاق اولسبلنگاه کجاست؟
0 like 1173 view

ییلاق اولسبلنگاه کجاست؟

دهکده «اولسبلنگاه» در ماسال گیلان یکی از جذاب‌ترین ییلاقات این شهر است که در فاصله حدود 25 کیلومتری شمال غرب ماسال و در ارتفاعات کوه‌های تالش قرار دارد. ماسال شهری در استان گیلان ایران که در کنار کوه‌های تالش واقع شده‌است. ماسال به معنی کوه وار یا کنار کوه یا دارای کوه است که از مثل مسال, مازال و... گرفته شده است.

 

فاصله ماسال از شهر تالش ۶۰ کیلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. شهر ماسال در کنار رودخانه خالکایی واقع، که این رودخانه از قله مرتفع شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد پس از طی ۴۰ کیلومتر از درون شهر ماسال گذر می‌نماید. فاصلهٔ ماسال از شهر تالش ۶۰ کیلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. 

 

برای مشاهده تورهای ییلاق اولسبلنگاه اینجا را کلیک نمایید.

 

 

  • چه زمانی برای سفر مناسب است؟

    سفر به ییلاقات معمولا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد. هر چند که ییلاق اولسبلنگاه دارای زیبایی کم نظیری در فصل پاییز است. اما گردشگران کمتری در فصل پاییز به این منطقه سفر می‌کنند. هایپرشیا در فصل بهار، تابستان و پاییز تورهایی را برای این منطقه اجرا می‌کند.

 

برای مشاهده تورهای ییلاق اولسبلنگاه اینجا را کلیک نمایید.

 

 

  • برنامه پیشنهادی برای سفر به ییلاق اولسبلنگاه:

    • روز 1:
      برای رسیدن به ییلاق زیبای اولسبلنگاه، صبح زود از مسیر قزوین و رشت به سمت شهرستان ماسال بروید. ناهار را در رستورانی در ماسال صرف کنید. از آنجا به اولسبلنگاه و از بین خانه‌های روستایی محلی را برای اقامت انتخاب کنید. از تهران حدود 380 کیلومتر به مدت 5:30 ساعت (در ماشین و در شرایط عادی جاده) در راه خواهید بود. بعد از ناهار کوه‌پیمایی سه ساعته خواهید داشت، برای بازدید از مناظر اطراف؛ در این گشت از فضا و دورنمای منطقه لذت ببرید. پس از بازگشت به اولسبلنگاه، شب را در کلبه‌های چوبی اولسبلنگاه که یکی از بهترین اقامت‌گاه‌های منطقه است بگذرانید.
       
    • روز 2:
      صبحانه را در رستوران کلبه چوبی صرف کنید و بعد از صبحانه با یک ساعت نیسان سواری به ارتفاعات آلاله پشت بروید. بعد از بازدید و پیاده‌روی در منطقه دوباره با نیسان به اولسبلنگاه بازمی‌گردید و پس از صرف ناهار به سمت تهران حرکت کنید، هایپرشیا پیشنهاد می‌کند در صورت امکان برای خرید سوغات در منجیل توقفی داشته باشید تا شب به تهران برسید.

 

رزرو سوئیت و کلبه چوبی در ییلاق اولسبلنگاه

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved