company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
رستوران نمکی شیراز
0 like 204 view

رستوران نمکی شیراز

بعد از گذشت سالیان دراز از فعالیت رستوران‌ها، دیگر وقت آن رسیده است که مانند دیگر فرهنگ‌های غذایی دنیا ما هم تغییراتی در شکل و رسم سرو، تهیه و طبخ غذاها داشته باشیم. چرا که امروزه بنا به تنوع فراوان محصولات تولیدی کمپانی‌های بزرگ دنیا ذائقه افراد جامعه نیز دستخوش تغییرات فراوانی گردیده است

یکی از جذاب ترین رستوران‌های ایران، فست فود نمکی واقع در شیراز خیابان عفیف آباد است. این رستوران توسط مهندس علیرضا امتیاز و گروه طراحان امتیاز طراحی و ساخته شد. این رستوران با اهداف معماری سبز از مواد اولیه طبیعی چون نمک که از دریاچه و معادن نمک اطراف شیراز تهیه و استفاده از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است.

 

 

 

همچنین یکی از مزایای استفاده از نمک در این سازه خاصیت گندزدایی آن است که با انتشار  یون‌های cl2 و o2 هوای پیرامون خود را تصفیه کرده و هوای ورودی را به نحوی فیلتر می‌کند.

 

 

بنابراین فضاهایی مثل کف راه پله، صندلی‌ها، اتصالات شیشه‌ها و دستگیره درب ورودی حاصل آلومینیوم ریخته گری شده ای است که از ذوب قوطی‌های نوشابه موجود در رستورانهای اطراف به دست آمده بود.

 

 

گروه طراحی امتیاز علاوه بر توجه به محیط زیست، سکوهای نشیمن و دیواره‌های رستوران را با الهام از لایه بندی غارهای نمکی و به صورت مدرن طراحی کردند. به نحوی که فضا کاملا پاسخگوی کاربری رستوران است به طور مثال کلیه میزها  از سنگ نمک طبیعی طراحی و ساخته شدند.

 

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved