company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
میشینه مرگ، چهارمحال تهران
0 like 520 view

میشینه مرگ، چهارمحال تهران

میشینه مرگ، عنوان یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای اطراف روستای لزور است. اگرچه مسیرهای دیگر این روستا هم خطرناک به نظر می‌رسند، اما پا گذاردن در این مسیر برای کسانی که تجربه‌ای برای سفرهای یک روزه سخت ندارند به نوعی تجربه بسیار متفاوت محسوب می‌شود.

پیاده‌روی دره میشینه‌مرگ را می‌توان به صورت برنامه‌ای تفریحی در کنار صعود به قله نیز ترتیب داد. نهر آبی که اکثر باغ‌های روستا را آبیاری می‌کند نشانه خوبی برای یافتن مسیر درست است. با دنبال کردن نهر آب و گذر از باغ‌ها و مزارع اطراف روستا و پس از حدود 45 دقیقه پیاده‌روی وارد تنگه کوهستانی می‌شوید. شاید بدترین قسمت این مسیر زمانی است که باید از یک منطقه سنگلاخی با سنگ‌های بزرگ رد شوید که بی‌دقتی عبور از این منطقه قطعا مشکل‌ساز خواهد بود. آبشارهای متعدد در مسیر به همراه پوشش گیاهی متنوع از پونه و نعناع گرفته تا گلپر و گل سنگ‌های زیبا هرگز اجازه خستگی را به انسان نمی‌دهد.
 

 

برای مشاهده تورهای تنگه میشینه مرگ اینجا را کلیک نمایید.

روستای لزور در ارتفاع ۲۳۳۰ متر از سطح دریا قرار گرفته و در واقع ییلاقی است که در تابستان جمعیت بیشتری دارد و در این ده تلفن، مسجد، نانوایی و چند مغازه برای تهیه مایحتاج در دسترس است. این ده به عنوان مبدا صعود به قله‌های «میشینه مرگ» و «بوم» می‌باشد همچنین به تنگه واشی و ده ورزنه نیز دسترسی دارد این روستای بسیار زیبا در میان کوه‌ها قرار دارد محصولات عمده آن سیب زمینی، سیب، گیلاس، آلو، گردو، گندم، یونجه است.

علت نامگذاری این قله بر گرفته از دو داستان می‌باشد. بخش اول نام آن یعنی میشینه به دلیل قرار داشتن تعدادی مجسمه میش در راه مخفی تا قله می‌باشد که تنها پیرمردی در روستا راه آن را بلد بوده که وی نیز فقط به فرزند گنگ خود راه را نشان داده است. و در مورد قسمت دوم نام آن یعنی‌ مرگ، به دلیل وجود چشمه‌ای در نزدیکی قله می‌باشد که آب آن برای پرندگان مضر بوده و باعث مرگشان می‌گردد.

 

  • زمان سفر برای بازدید از تنگه میشینه‌مرگ چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن میشینه مرگ بهار (از انتهای اردیبهشت) و تابستان است. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدید از این تنگه دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این تنگه برویم؟

برای رسیدن به این تنگه، ۱۰ کیلومتر مانده به فیروز کوه وارد سه راهی در سمت چپ جاده که به سمت شمال می‌رود، می‌شویم. پمپ بنزینی به اسم نمرود (همنام با محل این قسمت از جاده) و همچنین چند تابلوی خوش‌آمد گویی به شهر و بخش ارجمند نشانه این سه راه است و این مسیر در ادامه باطی 12 کیلومتر به روستای لزور که مبدا شروع است، می‌رسد.

 

برای مشاهده تورهای تنگه میشینه مرگ اینجا را کلیک نمایید.

صبح زود از تهران به سمت فیروزکوه به راه بیافتید. از آنجا به سمت روستای لزور بروید. نیم ساعت شروع مسیر چندان سخت نیست. به تنگه‌ای کوهستانی با سنگ‌های بزرگ و همچنین رودخانۀ «فرح رود» که برسید، مسیر کمی سخت می‌شود. گذر کردن از سنگ‌ها نیاز به کمی دقت دارد و در ادامه هر چه تنگه، تنگ‌تر می‌شود تعداد دفعاتی عبور شما از عرض رودخانه هم بیشتر می‌شود. آبشارهای متعدد کوتاهی در این مسیر قرار دارد اما برای عبور از یکی دو تای آنها احتیاج به کمی دست به سنگ شدن دارید. در برخی قسمت‌ها بایستی تا بالای زانو داخل آب شوید. انتهای تنگه یک آبشار بسیار زیبا است که باید از آن بالا بروید. حدود ۳-۴ ساعت (از ابتدای تنگه) به دشت دیگری می‌رسید که چشمه بسیار پر آبی در این دشت به نام «معجزچشمه» قرار دارد که بیشتر آب رودخانه را تامین می‌کند. پس از صرف ناهار به بازدید از دریاچه لزور بروید. از آن‌جا از مسیری خاکی براحتی می‌توانید خود را به روستا برسانید.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved