company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
پلنگ دره کجاست؟
0 like 977 view

پلنگ دره کجاست؟

آبشار پلنگ دره واقع در شیرگاه مازندران یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مسیر‌های طبیعت‌گردی استان مازندران است. این مسیر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های نزدیک تهران محسوب می‌شود که در روزهای گرم سال پذیرای بسیاری از گردشگران است.

آبشار پلنگ دره در شمال شرقی شهر شیرگاه قرار دارد و یکی از زیباترین مکان‎های دیدنی این شهر به حساب می‌آید. با سفر به این منطقه شاهد رودخانه‌ای زلال و زیبا با آبشار هشت متری و ریزش آب به حوضچه سنگی و پوشیده از خزه خواهید بود. چشمه‌های متعدد و رودخانه‌ای زیبا و تمیز با عمق کم باعث شده این مسیر برای روزهای گرم سال مقصد دلچسبی باشد. از طرفی جنگل‌های بکر و دست نخورده اطراف نیز برای گردشگران جذاب است. این جنگل‌ها جانور درنده‌خو و خطرناک ندارند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید خطری شما را تهدید نمی‌کند.

 

برای مشاهده تورهای پلنگ دره اینجا را کلیک نمایید.

 

  • پنج دلیل اصلی برای سفر به پلنگ دره

  1. داشتن برنامه پرهیجان و ماجراجویانه
  2. لذت آب‌بازی و شنا در آب خنک رودخانه در روزهای گرم تابستان
  3. عبور از تنگه های عمیق و سرسبز
  4. لذت شیرجه و شنا در حوضچه‌های عمیق آب از بر فراز تخته سنگ 
  5. آشنایی با گیاهان منطقه (پرسیاوشان، توسکا، انجیلی و...)

 

  • زمان سفر برای بازدید از  پلنگ‌دره چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن پلنگ‌دره فصل بهار (از ابتدای اردیبهشت) و تابستان است. هر چند اگر می‌خواهید رودخانه‌نوردی داشته باشید روزهای گرم سال را انتخاب نمایید. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدید از این جنگل دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این جنگل برویم؟

برای رسیدن به این جنگل، از جاه فیروزکوه به سمت شیرگاه و سپس از آنجا به سمت روستای نفار بروید. از نفار با ماشین به مدت یک ساعت جاده خاکی (۱۳ کیلومتر) طی مسیر می‌کنید تا به پلنگ دره برسید.

 

برای مشاهده تورهای پلنگ دره اینجا را کلیک نمایید.

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به پلنگ دره چیست؟

برای بازدید از این منطقه یک سفر یک روزه کافیست. صبح زود از تهران به سمت فیروزکوه حرکت کنید. پس از صبحانه، مسیرتان را به سمت شیرگاه ادامه دهید و از تماشای جنگل‌های سوادکوه لذت ببرید. قبل از ظهر به پلنگ‌دره می‌رسید و رودخانه‌نوردی مهیجی در رودخانه تا چشمه خواهید داشت. مسیر رودخانه مشخص، احتمال گم شدن بسیار کم است. تماشای صخره‌های پوشیده‌ شده از خزه و منظره بی‌نظیری آن، سفرتان را دل‌چسب می‌کند. حوالی بعد از ظهر به سمت تهران بازگردید تا حوالی ساعت 22 به تهران برسید.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved