company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
آبشار گزو کجاست؟
1 like 2553 view

آبشار گزو کجاست؟

ایران دارای آبشارهای فراوانی است. اما تعداد محدودی از آن در دل جنگل قرار دارد. آبشار گزو از جمله آبشارهای مرتفع ایران است که در دل ‌جنگل‌های هیرکانی واقع شده است. پایین این آبشار حوضچه‌ای قرار دارد که در فصول گرم بازدیدکننده‌ها در آن آب‌تنی می‌کنند. این محل به علت دسترسی مشکل، یکی از مناطق کمتر دیده شده ایران محسوب می‌شود.

آبشار گزو در استان مازندران واقع است. این آبشار با ارتفاع مجموع 48 متر در منطقه‌ی جنگلی و سر سبز و زیبای لفور مازندران در کنار امامزاده‌ای معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله‌ی 15 کیلومتری زیرآب سوادکوه قرار دارد. این جاذبه متشکل از دو آبشار است که ارتفاع اولین آبشار در حدود 5 متر و آبشار دوم در حدود 43 متر است. قرار گرفتن این آبشار در میان جنگل انبوه همچون ماری بر گردن جنگل است.

 

برای مشاهده تورهای آبشار گزو اینجا را کلیک نمایید.

 

  • زمان سفر برای بازدید از  آبشار گزو چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن این آبشار فصل بهار، تیرماه، مهر و آبان است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این آبشار در مرداد و شهریور کاهش می‌یابد بلکه به علت شرجی بودن هوا لذت دیدار از آن کم می‌شود. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدید از این آبشار دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این آبشار برویم؟

 دستیابی و بازدید از این آبشار دو راه ارتباطی وجود دارد: یک راه از لفور در پشت سد البرز در جاده کارسنگ است که با طی 23 کیلومتر جاده خاکی و جنگلی به این منطقه می‌رسید. راه دیگر مسیر جمشید آباد در 5 کیلومتری زیرآب است که در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ ملحق می‌شود. طی این مسافت در حدود 2.5 تا 3 ساعت (بستگی به وسیله نقلیه) در این راه خواهید بود. پس از طی این مسیر به امامزاده‌ای به همین نام می‌رسید و از آنجا مسیری پاکوب با شیبی نسبتا تند تا زیر آبشار قرار دارد که پس از  حدود یک ساعت و نیم جنگل‌پیمایی در دل جنگل به آن می‌رسید.

  

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به آبشار گزو چیست؟

هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری دو روزه پیشنهاد می‌کند.
روز اول: صبح زود از تهران به‌سوی فیروزکوه حرکت کنید. از تهران حدود 215 کیلومتر به میزان 3:30 ساعت (در ماشین و در شرایط عادی جاده) در راه خواهید بود. مسیرتان را به‌سوی شیرگاه و جاده خاکی آبشار گزو و پس از آن، امام‌زاده گزو ادامه دهید. پس از صرف ناهار در دل طبیعت تا آبشار گزو پیاده‌روی دلچسبی خواهید داشت. پس از تماشای آبشار به‌سوی شیرگاه بازگردید. برای بازدید از دریاچه لفور در بین راه توقف کنید. حوالی شب برای صرف شام و اقامت به شیرگاه بروید.

روز دوم: با رسیدن صبح به‌سوی سه راهی آلاشت، روستای شش رودبار و دراسله حرکت کنید. به تماشای آبشارهای زیبا بنشینید. پس از صرف ناهار در دامان طبیعت و تنفس هوای دلپذیر به سمت آلاشت بروید. بازدید از موزه و خانه رضاخان برنامه‌های دیگر این روز سفرتان است. با غروب خورشید با تصاویری به یادمادنی از ارتفاعاتی سبز، به سمت تهران بازگردید. شب‌هنگام تهران خواهید بود.
 
 
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved