company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
ییلاق فیلبند کجاست؟
0 like 650 view

ییلاق فیلبند کجاست؟

اقیانوس ابر پدیده‌ای است که انسان می‌تواند خود را بر فراز ابرها احساس کند. اگر می‌خواهید این پدیده را تجربه کنید لازم نیست از تهران زیاد دور شوید. برای این موضوع می‌توانید به یکی از روستاهای دیدنی در حاشیه شهرهای شمال ایران سر بزنید. ییلاق فیلبند روستایی بر فراز ابرهای مازندران که به بام شرقی این استان معروف است. 

ارتفاع این ییلاق از سطح دریا حدود 2300 متر است که همین ارتفاع زیاد باعث  شده است احتمال رخ دادن پدیده اقیانوس ابر قوت بگیرد. اما اغلب، هواشناسان نمی‌توانند هوای این منطقه را به دقت تشخیص دهند چرا که در روز ممکن است چند پدیدۀ جوی در آن حاکم باشد.
 
 

فیلبند روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران که در ارتفاع حدود ۲۳۰۰متری از سطح دریا واقع شده است. فیلبند آخرین روستای منطقه چلاو می‌باشد که راه دسترسی ماشین رو به آن وجود دارد. فیلبند که به بام شرقی مازندران معروف شده در واقع از نظر هایپرشیا یک پنت هاوس تماشایی است که همچون برج دیده‌بانی مناطق وسیعی را زیر دید خود دارد.

نام این ییلاق در اصل فیلبند است. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است. علت این نام‌گذاری به دلیل ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تندی است که عبور از آن را دشوار می‌کرده است.

در فصل بهار و پاییز، در یک نیم روز ممکن است همه پدیده‌های جوی از قبیل ابر، مه، باران، برف، تگرگ، رگبار و ناگهان رنگین کمان و هوای صاف و آفتابی را بدون لکه ابری مشاهده کنید. تنوع هوا، زیبایی‌های طبیعت، مناظر و چشم‌اندازهای اعجاب‌انگیز را فقط در فیلبند می‌توان مشاهد کرد. فیلبند در تابستان‌ها بیش از هزار و دویست خانوار جمعیت دارد و در زمستان بطور کلی خالی از سکنه است زیرا شدت سوز و سرما و برف امکان زندگی را غیر ممکن می‌سازد و در سال قریب به ۷ ماه پوشیده از برف است.

 

برای مشاهده تورهای ییلاق فیلبند اینجا را کلیک نمایید.

 

 

  • پنج دلیل اصلی برای سفر به فیلبند:

    1. شانس دیدن پدیده اقیانوس ابر و بودن بر فراز ابرها
    2. بودن در هوای مطبوع ییلاقات فیلبند در هوای گرم تابستانی
    3. بازدید از ییلاقات و دشت‌های سرسبز فیلبند 
    4. تجربه بودن در کلبه‌های جوبی و لذت طعم چای آتیشی
    5. لذت و هیجان وانت سواری در مسیر سرسبز ییلاقات فیلبند

 

 

  • زمان سفر برای بازدید از  ییلاق فیلبند چه فصلی از سال است؟

    زمان مناسب برای برای دیدن این ییلاق از انتهای اردیبهشت ماه تا ابتدای مهرماه است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این ییلاق در بقیه سال کاهش می‌یابد بلکه به علت شرایط جوی رفتن به این منطقه سخت می‌شود. زمستان این روستا همیشه دیر تمام می‌شود. جالب این است حدود ۷ ماه از سال را این روستا با برف‌ها سپری می‌کند. البته از آنجایی با بارش برف راه بندان شدیدی می‌شود در زمستان این ییلاق تقریبا بدون سکنه روزگار سر می‌گذراند. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدید از این ییلاق دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این ییلاق برویم؟

    مسیر دسترسی به آن از جاده هراز، 25 کیلومتری جنوب آمل به سمت شرق و به سمت سنگچال دارای فرعی است. طول جاده فرعی تا سنگچال 18 کیلومتر و فاصله پرشیب سنگچال تا فیلبند نیز حدود 12 کیلومتر است.

 

برای مشاهده تورهای ییلاق فیلبند اینجا را کلیک نمایید.

  

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به ییلاق فیلبند چیست؟

    هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری یک روزه پیشنهاد می‌کند.
    صبح زود تهران را به سمت جاده هراز ترک کنید. مسیرتان را به چلاو ادامه دهید تا قبل از ظهر به روستای فیلبند برسید. پس از گشت‌و‌گذار در روستا به سمت جنگل‌های چلاو و سنگ چال بروید و از کوه‌پیمایی در این مناطق لذت ببرید. هایپرشیا برآورد می‌کند که این مسیر حدود 4 ساعت جنگل‌پیمایی در مسیر شیب‌دار خواهد بود. ناهار را در دامان طبیعت میل کنید. حوالی غروب به سمت تهران بازمی‌گردید. قبل از ساعت 24 تهران خواهیم بود. 

 

رزرو ویلا درفیلبند

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved