company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
آبشار شمس‌ آباد کجاست؟
0 like 1303 view

آبشار شمس‌ آباد کجاست؟

آبشار شمس آباد یکی از آبشارهای کمتر شناخته شده‌ایست که در نزدیکی تهران قرار دارد.

آبشار شمس‌آباد یا امیری در کوه امیری، در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران ایران واقع است. این آبشار در 120 کیلومتری تهران در مسیر جاده هراز و در منطقه‌ای متشکل از چندین روستا به نام منطقه امیری وجود دارد. وجود آب فراوان و شکل جالب کوه‌ها باعث شده چشم‌اندازهایی زیبا از جمله آبشارها را بوجود آورد. در سمت جنوب‌شرقی منطقه امیری در ارتفاع ۱۹۸۰ متری از سطح دریا آبشار شمس‌آباد قرار گرفته است که بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. 
 

برای مشاهده تورهای آبشار شمس آباد اینجا را کلیک نمایید.

  • زمان سفر برای بازدید از  آبشار شمس آباد چه فصلی از سال است؟

آبشار شمس آباد تمام فصول سال از زیبایی‌هایی برخوردار است. اما از اردیبهشت ماه تا انتهای شهریورماه این آبشار به علت پر آب بودن از زیبایی‎‌های بسیاری برخوردار است. هایپرشیا تورهایی برای این فصل از سال دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این آبشار برویم؟

حدودا 65 کیلومتری محور آمل- تهران و پس از تونل وانا، سمت چپ جاده، تابلوی منطقه ییلاقی وانا (امیری) به چشم می‌­خورد که در کنار یک پل قرار دارد. از روی پل که عبور کنید، بلافاصله سمت راست می‌­توانید وارد جاده‌­ای شوید که شما را به سوی آبشار شاهاندشت می­‌برد اما اگر وارد جاده شاهاندشت نشده و جاده امیری را ادامه دهید، وارد منطقه کوهستانی امیری می­‌شوید که متشکل از 7 روستا است: وانا، شمس آباد، نحر، دینان، آخا، ترا، و حاره. یکی از این روستاها که به وسیله یک پل از جاده اصلی منطقه امیری جدا می‌­شود، شمس ­آباد نامیده می‌­شود. چنانچه وارد جاده این روستا شوید، راهی باریک با شیبی بسیار تند شما را به سوی خانه ­های روستا و نهایتا کوه­‌های جنوبی این روستا می­‌رساند. خانه‌های این روستا عموما ییلاقی بوده و به دلیل سردسیر بودن منطقه، در زمستان‌ها خالی از سکنه است. دسترسی به آبشار نیاز به ۱ ساعت پیاده‌روی از روستای امیری دارد. آبشار از بالای صخره‌ای بسیار بلند به صورت ۲ پله به پایین می‌ریزد.

 

برای مشاهده تورهای آبشار شمس آباد اینجا را کلیک نمایید.

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به آبشار شمس آباد چیست؟

هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری یک روزه پیشنهاد می‌کند.
صبح زود تهران را به سمت جاده هراز ترک کنید. مسیرتان را به سمت روستای شمس‌آباد ادامه دهید. در این سفر پیاده‌روی در دامنه‌های کوه‌های دوبرار و رودخانه‌نوردی در مسیر آبشار آب مراد بسیار لذت‌بخش است. صرف ناهار در دامان طبیعت، سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند. سنگ‌نگاره قاجاری لاسم و آبشار شمس‌آباد از جاذبه‌های دیگری است که خواهید دید. دورنمای باشکوه قله دماوند نیز سفرتان را به‌ یادمادنی می‌کند. حوالی غروب به سمت تهران بازمی‌گردید تا قبل از ساعت 24 به تهران برسید.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved