company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
باغ فین کجاست؟
0 like 405 view

باغ فین کجاست؟

باغ فین یکی از نزدیک‌ترین اثرهای ثبت جهانی به تهران است و بسیاری از المان‌های باغ ایرانی به زیباترین شکل در آن دیده می‌شود.

باغ فین کاشان، نام یک باغ ایرانی است که حمام فین نیز در آن قرار دارد. مکان نامبرده جایی است که ناصرالدین‌شاه، در سال 1852 میلادی صدراعظم خود امیرکبیر را در آن به قتل رساند. تاریخ و قدمت باغ فین و بناهای آن به دوره صفویه بازمی‌گردد. وسعت باغ بالغ بر 23 هزار مترمربع و شامل یک حیاط مرکزی است که به وسیله دیوار، بارو و برجهای استوانه شکل محصور شده‌است. در مقایسه با بسیاری از باغ‌های ایرانی مشابه، باغ فین با آب قابل توجهی مشروب می‌شود.

باغ فین و مجموعه بناهای آن در کاشان، باغ فین واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۵ آذر 1314 با شمارهٔ ثبت 238 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. و چند سال است که به عنوان یکی از نمونه‌های باغ ایرانی در این مجموعه به ثبت جهانی یونسکو نیز رسیده است.

برای مشاهده تورهای باغ فین اینجا را کلیک نمایید.

  • زمان سفر برای بازدید از  باغ فین چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن این باغ تمام فصول سال است. در واقع این باغ در تمام فصول زیبایی‌های بسیاری دارد. هایپرشیا تقریبا هر هفته تورهای یک روزه‌ای برای بازدید از این باغ دارد.

  • از چه مسیری به دیدن این باغ برویم؟ 

 پس از این که وارد کاشان شدید، به سمت منتهاالیه جنوب شرقی جاده فین (خیابان امیرکبیر) بروید. از آنجا باغ فین قابل مشاهده است.

برای مشاهده تورهای باغ فین اینجا را کلیک نمایید.

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به باغ فین چیست؟
هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری یک روزه پیشنهاد می‌کند.
صبح زود از تهران را به سمت روستای دیدنی ابیانه ترک کنید. پس از صرف صبحانه، قبل از ظهر به ابیانه خواهید رسید. گشت‌و‌گذار و پیاده‌روی‌تان از کنار هتل ابیانه شروع می‌شود. پس از صرف ناهار به سمت باغ فین بروید تا از آن دیدن کنید. در نهایت با تصاویری زیبا از این سرخ جامه کهن به سمت تهران بازگردید. شب‌هنگام تهران خواهید بود.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved