company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
دشت نمارستاق و آبشار دریوک کجاست؟
0 like 712 view

دشت نمارستاق و آبشار دریوک کجاست؟

دشت نمارستاق از جمله ییلاق‌های بسیار پر‌طرفدار در فصل تابستان است. این منطقه به نوعی بهشت گمشده مازندران محسوب می‌شود.

نمارستاق نام منطقه‌ای کوهستانی در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران ایران است. نمارستاق دارای آب و هوای بسیار خنک در فصل تابستان است و دارای موقعیت بسیار مناسب نسبت به بقیه روستاهای همجوار در کوهپایه دماوند است.

 

 

دشت و آبشار شیب‌دار کوهره دریوک در منطقه نمارستاق در 40 کیلومتری آمل از ییلاق‌های زیبای منطقه البرز می‌باشد که دارای مناظر بسیار دیدنی می‌باشد به عبارتی با پشت سر گذاشتن دو سوم جادۀ هزار در قلب منطقۀ البرز مرکزی، به محلی موسوم به دو راهی پنجاب می رسید. بعد ار حدود یک ساعت پیاده‌روی از روستای نمارستاق به دشت دریوک که دشتی کوچک ولی بسیار دیدنی است، و کمی پس از آن به آبشار دریوک می‌رسیم. یک دشت وسیع و با آبشاری بلند و کشیده با سنگلاخ‌هایی سخت که بلندترین آبشار زمینی ایران است طبیعتی زیبا برای گردشگران و کوه‌نوردان است. چشمه‌های آب معدنی و چهل چشمه و چشمه لهرا و دشت سفید از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌باشد. از دیگر منابع طبیعی این منطقه دشت بالایی و پایه کوهای آن است.

آبشار زیبای این منطقه در جنوب روستای نمار و در میان دره شرقی دریوک قرار دارد و حدود 100 متر ارتفاع دارد. مسیر فرعی نمار، مابین روستاهای هردورود و کهرود از قسمت غربی جاده هراز از محل سه راهی پنج آب جدا شده و از میان دره‌ای دیدنی و سرسبز به طول حدود 25 کیلومتر می‌گذرد.

برای مشاهده تورهای آبشار دریوک اینجا را کلیک نمایید.

 

  • زمان سفر برای بازدید از  دشت نمارستاق چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن این ییلاق از ابتدای خرداد ماه تا ابتدای مهرماه است. هایپرشیا در این ماه‌ها تورهای مختلفی برای بازدید از این ییلاق دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این ییلاق برویم؟

مسیر دسترسی به این ییلاق از جاده هراز، 40 کیلومتری جنوب آمل به سمت شرق و سپس طی کردن آسفالته با طول 18 کیلومتر تا روستای نمار است.

 

برای مشاهده تورهای آبشار دریوک اینجا را کلیک نمایید.

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به دشت نمارستاق چیست؟

هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری یک روزه پیشنهاد می‌کند.
صبح زود تهران را به سمت جاده هراز و پلور ادامه دهید. قبل از ظهر به روستای نمار می‌رسید و تا دشت زیبای دریوک کوه‌پیمایی خواهید کرد. در دل طبیعت استراحتی کنید و ناهار دل‌چسبی میل خواهیم کرد. آبشار پلکانی دریوک، جاذبه دیگری است که خواهید دید. سپس به دشت پوشیده از گل دریوک بازگردید. حوالی بعدازظهر به‌سوی روستای نمار و از آنجا به تهران حرکت کنید. طبق تجربه هایپرشیا قبل از ساعت 24 تهران خواهید بود.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved