company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
آبشار ورسک کجاست؟
0 like 386 view

آبشار ورسک کجاست؟

در شرق روستای ورسک و در زیر قله اتابک و تیزکوه، دره‌ای زیبا و با دیواره‌ای بلند وجود دارد که نسبتا عمیق بوده و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند …

 

آبشار ورسک 

 

آبشار چشمه علی که همان آبشار فصلی ورسک است که به ارتفاع تقریبی بیست متر از این دره به سمت روستای ورسک جاری است. آب این آبشار از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه می‌گیرد. آب و هوای این منطقه معتدل، مرطوب و کوهستانی است. این رودخانه فصلی است و در فصل های مختلف حجم آب متفاوتی دارد.


برای مشاهده تورهای آبشار ورسک اینجا را کلیک نمایید.

  • زمان سفر برای بازدید از  آبشار ورسک چه فصلی از سال است؟

 سفر به آبشار معمولا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد. این به دلیل عبور از رودخانه برای بازدید از آبشار است. هایپرشیا در فصل بهار و تابستان تورهایی را برای این منطقه اجرا می‌کند.

 

آشار چشمه علی 

 

  • از چه مسیری به دیدن این آبشار برویم؟

برای رسیدن به این آبشار، پس از عبور از فیروزکوه و گردنه گدوک و عبور از تونل، به یک باره ظاهر شدن پل راه آهن بر روی جاده نشانگر روستای ورسک است. بعد از گذشتن از این گردنه به سمت روستای ورسک ادامه مسیر دهید. این روستا کمی قبل از پل ورسک قرار دارد. چند متر آن طرف تر هم یک راه سر بالایی و باریک در سمت راست خواهید دید که شما را به سمت روستا می‌برد. روستا در کنار جاده قرار دارد و بعد از 2 دقیقه شما به محل شروع پیاده‌روی به سمت آبشار خواهید رسید و مسیری کمتر از ۲ کیلومتر را به سمت آبشار ورسک طی کنید. مسیر حرکت از میان دو کوه یا همان تنگه می‌گذرد. شما باید همین مسیر را ادامه دهید تا به آبشار ورسک که محلی ها به آن آبشار بزرگ می‌گویند برسید. در میانه راه بخشی از مسیر رودخانه که از کنار آن می‌گذرید، یک سطح شیب‌دار حدود یک متری وجود دارد که به آن آبشار کوچک می‌گویند.

برای مشاهده تورهای آبشار ورسک اینجا را کلیک نمایید.

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به آبشار ورسک چیست؟

آبشار ورسک  صبح زود تهران را به سمت فیروزکوه ترک کنید. پس از صبحانه مسیرتان را به سمت ورسک ادامه دهید. به تماشای پل قدیمی ورسک و آبشار ورسک بروید حدود 2 ساعت پیاده روی در مسیر شیب‌دار برای مسیر (رفت و برگشت) خواهید داشت. حوالی ظهر به سمت دریاچه شورمست حرکت کنید. پس از رسیدن کنار دریاچه، از مسیر دریاچه تا دشت بالای آن پباده‌روی کنید. پس از ناهار، گشت‌و‌گذار و پیاده‌روی اطراف دریاچه شورمست سرگرم‌کننده خواهد بود. حوالی بعد از ظهر به سمت تهران حرکت کنید تا شب به تهران برسید.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved