company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
پل طبیعت کجاست؟
0 like 779 view

پل طبیعت کجاست؟

پلی که مدت‌ها است توجه مردمی را که مسیرشان از اتوبان‌های همت، حقانی یا مدرس می‌گذرد را به خود جلب کرده است، پل طبیعت نام دارد و بوستان طالقانی را به بوستان آب و آتش متصل می‌کند. اگر شما هم کنجکاو شدید که بیشتر از این پل و ویژگی‌های منحصر به فرد آن سر در بیاورید، با ما همراه باشید!

 پل طبیعت پلی سه طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در عباس‌آباد تهران قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. طراحی این پل را شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا انجام داده است. 

پل طبیعت

 

درطول پل فضاهایی برای فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تدارک دیده شده که برای مثال می‌توان به کافی شاپ، رستوران، کافه گالری و همچنین فضای سبز کار شده در پل اشاره کرد که در کنار انحنای بدنه مناظر زیبایی را ایجاد کرده است.

 

  • زمان بازدید از  پل طبیعت چه زمانی است؟

 سفر به این پل در تمام طول سال امکان‌پذیر است. ساعت بازدید از پل 8 صبح تا 11 شب است.

 

  • از چه مسیری به دیدن این پل برویم؟

 دو راه اصلی برای رسیدن به این پل با وسیله نقلیه شخصی وجود دارد. یکی از خیابان میرداماد وارد خیابان آفریقا (نلسون ماندلا) شوید و به سمت جنوب حرکت کنید. فقط مراقب باشید قبل از اینکه خیابان تمام شود و به آخر بزرگراه برسید، دنبال جای پارک باشید چون طبیعتا در بزرگراه نمی‌شود پارک کرد.

راه دیگر هم این است که وارد  اتوبان حقانی از غرب به شرق و سپس وارد خیابانی که بین بوستان طالقانی و باغ موزه دفاع مقدس قرار دارد شوید. خیابان مذکور بسیار بلند است و به احتمال زیاد جای پارک گیرتان می‌آید.

 

  • جوایزی که این پل بدست آورده است چیست؟

 

پل طبیعت باعث شناخته شدن شرکت طراحش، سازه‌های پارچه‌ای دیبا، در سطح بین‌المللی شد. پل طبیعت انتخاب اول مردم و جزو 5 انتخاب برتر ۳۰۰ معمار برجسته جهان در مسابقه معمار شهری (A+ (architizer awards در سال ۲۰۱۵ شد. این پل در سال 1392 به‌عنوان سازه برتر فولادی ایران شناخته شد. سال 1393 نیز جایزه بین‌المللی خشت طلایی به پل طبیعت داده شد. سال ۱۳۹۳ پل طبیعت در زمره ۶ پل برتر ایران قرار گرفت.
 
نسخه انگلیسی این صفحه: Tabiat Bridge
 
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved