company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
فیروزکوه کجاست؟
0 like 1202 view

فیروزکوه کجاست؟

فیروزکوه از جمله شهرهایی است که بسیار به تهران نزدیک است و دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است.

فیروزکوه مرکز شهرستان فیروزکوه در استان تهران است. فیروزکوه شهری در کنارهٔ جادهٔ تهران-قائم شهر قرار دارد. زبان بومی مردم این شهر طبری یا مازندرانی است. برخی فیروزکوه را با حوادث مرتبط با دماوند هم چون افسانه فریدون و ضحاک مرتبط می‌دانند. یکی از نوشته‌های معتبر درباره تاریخ این شهر به نوشته محمدبن جریر طبری (۳۱۰-۲۲۶ ه.ق) در کتاب «تاریخ الرسل و الملوک» باز می‌گردد.

 

 

به‌ احتمال‌ قریب‌ به‌ یقین‌ شهری‌ که‌ طبری‌ احداث‌ آن‌ را به‌ فیروز ساسانی‌ در ری‌ نسبت‌ می‌دهد، شهری‌ جز فیروزکوه‌ نبوده‌ است‌. به‌ دلیل‌ همین‌ قدمت‌ فیروزکوه‌ از شهرهایی‌ است‌ که‌ تپه‌های‌ باستانی‌ زیادی‌ دارد. بنا به اظهارات برخی نام قدیم فیروزکوه دیمه بوده است؛ که به معنی طبیعت خودرواست.

برای مشاهده تورهای فیروزکوه اینجا را کلیک نمایید. 

 

  • زمان سفر برای بازدید از  فیروزکوه چه فصلی از سال است؟

بهترین زمان سفر به فیروزکوه معمولا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد. هایپرشیا در تمام فصول تورهایی را برای جاذبه‌های این منطقه اجرا می‌کند.

برای مشاهده تورهای فیروزکوه اینجا را کلیک نمایید. 

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به فیروزکوه چیست؟

هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری یکروزه را به هرانده پیشنهاد می‌کند. 
صبح زود تهران را به سوی فیروز کوه ترک کنید. پس از صرف صبحانه در مسیر، پیاده‌رویتان به سوی غار بونیک آغاز می‌شود. با بازدید از غار زیبای بورنیک و گذراندن لحظاتی ناب در سکوت غار به رودخانه بازگردید، از کنار آن بگذرید تا به روستای خمده برسید. حوالی شب به تهران بازمی‌گردید.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved