company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
کویر مرنجاب کجاست؟
0 like 690 view

کویر مرنجاب کجاست؟

کویر مرنجاب از نظر موقعیت جغرافیایی در استان اصفهان قرار دارد. این کویر در شمال شهرستان آران و بیدگل و جزئی از شهرستان کاشان است. مرنجاب در واقع نام کاروانسرا و قناتی در زمان شاه عباس صفوی بوده است که پس از بنا شدن نواحی اطراف آن به کویر مرنجاب مشهور شده است.

 

کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران است. تپه‌های شنی مرتفع و جنگل‌های تاق از جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شود. بیشتر پوشش گیاهی منطقه شامل گیاهان شور پسند همانند درخت‌های گز و تاق و بوته های قیچ است. پوشش جانوری منطقه به دلیل وجود آب و غذای بسیار شامل حیواناتی مثل گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب پرست، انواع مارمولک، مار، عقرب، تیهو، عقاب، شاهین و... است.

 

 

دریاچه نمک آران بیدگل و جزیره سرگردان از دیگر نقاط دیدنی کویر است. به این علت نام سرگردان برای این پدیده انتخاب شده که وقتی از فاصله دور به این جزیره نگاه کنید دو انتهای آن در افق محو می‌شوند و منظره‌ مانند کشتی سرگردانی در دریای بیکران کویر دیده می‌شود. این جزیره، تنها یک یا دو ماه از سال به دلیل بارندگی در منطقه، قابل مشاهده است و در باقی ایام سال به نمکزار تبدیل می‌شود.از دیگر جاذبه‌های منطقه قلعه مرنجاب، کاروانسرایی در مسیر راه ابریشم است که در دل کویر قرار دارد. ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آب‌های آزاد در حدود ۸۵۰ متر است و بلندترین نقطه این کویر در حدود ۸۸۰ متر بالاتر از سطح دریای آزاد اندازه‎گیری شده است.

برای مشاهده تورهای کویر مرنجاب اینجا را کلیک نمایید.

 

  • زمان سفر برای بازدید از کویر مرنجاب چه فصلی از سال است؟

    بهترین فصل به دلیل خشک بودن مسیر و ملایم بودن هوا و کم بودن حشرات، اواسط پاییز و اواخر آبان ماه است. هایپرشیا تقریبا هر هفته تورهای یک روزه‌ای برای بازدید از این کویر دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این کویر برویم؟

    برای رسیدن به کویر مرنجاب مسیرهای زیادی وجود دارد. مسیر اصلی آن از شهرستان آران و بیدگل در 5 کیلومتری شمال کاشان شروع می‌شود. پس از طی مسافت تقریبا 5 کیلومتری در جاده آسفالته به سمت شمال به 3 راهی کارخانه فولاد کویر خواهید رسید. بعد از این مسیر خاکی و در جهت شمال شرقی برای رسیدن به کویر مرنجاب ادامه خواهد یافت.

برای مشاهده تورهای کویر مرنجاب اینجا را کلیک نمایید. 

 

 

  • برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به کویر مرنجاب چیست؟

    هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری 1 روزه پیشنهاد می‌کند. صبح زود از تهران به سمت کاشان حرکت کنید. بعد از صرف صبحانه در رستوران، مسیر خود را به سمت کاشان و آران و بیدگل ادامه دهید، سپس بسوی کویر پر رمز و راز مرنجاب و دریاچه نمک بروید. پس از تماشای چند ضلعی‌های دریاچه نمک بسوی کاروانسرای عباسی عزیمت کنید، ناهار را که صرف کردید در کاروانسرا گشتی بزنید، بعد از آن به سوی تپه‌های شنی و روان کویر برای به نظاره نشستن تپه‌ها و لمس شن‌های روان بروید. بر اساس تجربه هایپرشیا حدود ساعت 23 به تهران می‌رسید.

 

 

 

نسخه انگلیسی این صفحه: Maranjab Desert

رزرو سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی در کویر مرنجاب

 

 

 
 
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved