company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
متل قو کجاست؟
1 like 3839 view

متل قو کجاست؟

سلمان شهر نام جدیدی است که بعد از انقلاب اسلامی برای سلمان شهر انتخاب شده است. در گذشته به این شهر ساقی کلایه گفته می‌شد و به دلیل وجود متلی بنام قو در این شهر آن را متل قو نیز می‌شناختند.

سلمان‌شهر یکی از شهرهای استان مازندران در ایران است. سلمان‌شهر با جمعیت 13500 نفر در 20 درجه و 51 دقیقه طول شرقی و 41 درجه و 36 دقیقه عرض شمالی واقع شده است و از نظر آخرین تقسیمات کشوری واقع در شهرستان عباس‌آباد تنکابن و بخش سلمان‌شهر می‌باشد. سلمان‌شهر از شمال به دریای خزر واز جنوب به رشته کوه البرز از شرق به شهر کلارآباد واز غرب به شهر عباس‌آباد منتهی می‌گردد. مساحت این شهر بالغ بر۷۵۰ هکتار است و در فاصله ۱۹۴ کیلومتری غرب ساری مرکز استان و 216 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.

 

 

مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه‌ای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا در دامنه کوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصله‌ای اندک بین ساحل دریا و دامنه کوه، و نزدیکی غاری استثنایی به نام غار دانیال جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است. در ایام تعطیلات جمعیت این شهر به ۲۰۰ هزار نفر نیز افزایش می‌یابد.

 

 

سلمان‌شهر (یا متل قو) با وسعت ۹ کیلومتر طول و ۷ کیلومتر عرض یکی از شهرهای استان مازندران در ایران و مرکز بخش عباس‌آباد (تنکابن) شهرستان تنکابن است. این شهر در ۳۰ کیلومتری شرق تنکابن در مسیر ارتباطی تنکابن به چالوس واقع شده است و نقش تفرجگاهی قوی دارد. 

مسافرانی که قصد گذراندن تعطیلات خود را در استان زیبا و سر سبز مازندران دارند از واحد های نمونه تجاری و مسکونی پروژه ملی و منحصر به فرد قو الماس خاورمیانه بازدید نمایند.

سلمان‌شهر شهر جدیدی است که با شروع شهرک‌سازی در اوایل سال 1340 پا گرفت و در سال 1341 دارای شهرداری شد. اولین شهرک در این منطقه دریاگوشه نام داشت. 

مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه‌ای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر، ارتفاعات ییلاقی وجنگلی زیبا در دامنه کوه البرز در نواحی جنوبی شهر, فاصله‌ای اندک بین ساحل دریا و دامنه کوه و نزدیکی غاری استثنایی بنام غار دانیال جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است. 

 

برای مشاهده تورهای متل قو اینجا را کلیک نمایید.

 

 

  • زمان سفر برای بازدید از متل قو چه فصلی از سال است؟

    بهترین زمان سفر به متل قو معمولا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد. هایپرشیا در تمام فصول تورهایی را برای جاذبه‌های این منطقه اجرا می‌کند.

 

برای مشاهده تورهای متل قو اینجا را کلیک نمایید.

 

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به متل قو چیست؟

    مهم‌ترین جاذبه طبیعی در متل قو غار آبی دانیال است. هایپرشیا برای بازدید از این غار سفری 2 روزه پیشنهاد می‌کند. 
     
    • روز اول:

      صبح زود از تهران به سمت متل قو حرکت کنید. سفری پر از هیجان و آدرنالین پیش روی شماست. پس از صرف صبحانه و ناهار تا غار دانیال پیاده‌روی متوسطی خواهید داشت. غاری آبی در دل جنگل‌های انبوه شمال! پس از گشت‌و‌گذار پر هیجان در غار دانیال به سمت روستای دانیال بازگردید. با فرا رسیدن غروب به‌سوی چالوس و کندلوس بروید. پس از یک روز پر از هیجان، شبی آرام را در سوئیت به صبح برسانید.
       
    • روز دوم: 

      پس از صرف صبحانه، به گشت‌زنی در موزه و روستای کندلوس بپردازید. مقصد بعدیتان دوراهی دلسم و دریاچه زیبای فراخین است. زیبایی این دریاچه و مناطق اطراف آن هر مسافری را شگفت‌زده می‌کند. پس از صرف ناهار در دل این طبیعت بکر به‌سوی جاده اصلی و از آنجا به‌سوی تهران باز‌گردید. 

 

رزرو ویلا و کلبه چوبی در متل قو  

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved