company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
بورنئو کجاست؟
1 like 1569 view

بورنئو کجاست؟

بورنئو کجاست؟ یک جزیره دور افتاده و پرت توی آفریقا؟ یه نقطه‌ی اسرار آمیز توی آب‌های اقیانوس آرام؟ شاید هم جایی در آمریکای لاتین باشد؟ اما واقعا جزیره‌‌ی بورنئو کجاست؟ تعجب نکنید اگر بورنئو را نمی‌شناسید، این جزیره واقعا اسرار آمیز و متفاوت است. وجود جنگل‌های استوایی و آب و هوای خاص این منطقه باعث به وجود آمدن پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری عجیبی در این ناحیه شده. حیوانات و گیاهان عجیب و غریب در آن فراوان خواهیدیافت.

یک جزیره و سه کشور!

سومین جزیره بزرگ دنیا و اولین جزیره در آسیا از نظر وسعت بورنئوست. بورنئو یک جزیره‌ی مستقل نیست بلکه میان سه کشور تقسیم شده و بزرگترین بخش آن که حدود 73% است متعلق به کشور اندونزی‌ست. دو کشور دیگر که در این جزیره سهیم هستند مالزی با حدود 26% و بورنئی‌ست. گونه‌های گیاهی اِندمیک و حیوانات منحصربه‌فرد بورنئو آن را جذاب‌تر کرده.

 

جزیره بورنئو

بورنئو زمانی تحت سلطه ژاپنی‌ها قرار داشت و آن‌ها هم برای زندانی کردن دشمنان خود در زمان جنگ جهانی دوم از آن استفاده می‌کردند، اما امروز در اختیار سه کشور دیگر است.

برای دیدن تور بورنئو این‌جا را کلیک کنید.

 

قدمت بورنئو را نمی‌توانید تصور کنید!

یکی از قدیمی‌ترین مناطق روی زمین جنگل‌های بورنئو‌ست. حدس می‌زنید قدمت آن‌ها به چند سال می‌رسد؟ ده هزار سال؟ صدهزار سال؟ یک میلیون سال؟ صد میلیون سال؟ نه! قدمت بورنئو خیلی بیش از این‌هاست. این جنگل‌ها بیش از 130 میلیون سال است که پابرجا هستند. شاید باورتان نشود اما نیمی از دنیا چوب مورد نیاز خود را از همین جنگل‌ها تامین می‌کنند! در سال 1975 بیش از 70% بورنئو را جنگل‌های استوایی تشکیل می‌دادند که متاسفانه این مقدار اکنون به حدود 50% رسیده.

 

جنگل بورنئو

 در بورنئو گیاهانی وجود دارند که که هنگام بارش باران از برگ‌های بسیار پهن‌شان به‌عنوان چتر می‌توان استفاده کرد.

 

 محل رویش عجیب‌ترین گل دنیا، بورنئوست!

زنبق بدبو یا Rafflesia arnoldii بدبوترین، بزرگترین و عجیب‌ترین گل دنیاست. این گل بوی بسیار نامطبوعی دارد به حدی که برخی به آن گل جنازه می‌گویند. این گیاه نادر فقط در بورنئو یافت می‌شود و کسانی که به منطقه سفر کنند حتما فرصت دیدن آن را خواهند داشت.

 

گل جنازه

سلفی با گل جنازه را فراموش نکنید!

برای دیدن تور بورنئو این‌جا را کلیک کنید.

 

 بورنئو و بازار روی آب!

راستش را بخواهید خاک بورنئو چندان حاصل‌خیز نیست مگر نواحی کوچکی که امکان کاشت برنج، غلات و کدو حلوایی و... در آن‌ها وجود دارد. مردم نواحی از بورنئو که در بخش اندونزی قرار گرفته‌اند بازاری معلق روی آب دارند. در این بزار محصولات کشاورزی خود را به فروش می‌رسانند. تماشای این بازار و حتی خرید از آن یکی از جاذبه‌های گردشگری این ناحیه است. کالیمانتان محل تشکیل این بازارهای معلق روی آب است.

 

بازار روی آب

کالیمانتان محل تشکیل این بازارهای معلق روی آب است.

 

 

 سرزمین اورانگوتان‌ها!

اورانگوتان‌ها تنها گونه‌‌ای از میمون‌ها هستند که در آسیا وجود دارند. اورانگوتان به معنی مرد جنگل است و برای دیدن آن‌ها یا باید به سوماترا بروید و یا سفری به جنگل‌های بورنئو داشته باشید. برخی معتقدند بورنئو امپراطوری این حیوانات است!

این را هم بدانید که اورانگوتان‌ها باهوش‌ترین گونه در میان انواع مختلف میمون‌ها هستند. 

 

اورانگوتان‌های سرخ بورنئو

طول دست‌های اورانگوتان‌ها به بیش از دو متر می‌رسد که کار آن‌ها را برای تاب خوردن روی شاخه‌ها آسان‌تر می‌کند.

 

 

 قورباغه‌های بورنئو شاخ دارند!

قورباغه‌های بورنئویی به خاطر وجود برجستگی در بالای چشمان‌شان که تقریبا شبیه شاخ است به قورباغه شاخ‌دار معروف شده‌اند. برخی نیز آن را با عنوان قورباغه‌ی شاخدارِ دماغ‌دراز می‌شناسند!

 

 قورباغه شاخ‌دار

 این قورباغه‌ها فقط در بورنئو یافت می‌شوند.

برای دیدن تور بورنئو این‌جا را کلیک کنید.

 

 

فیل‌های کوچک بورنئو!

عجایب بورنئو تمام شدنی نیست! در این سرزمین فیل‌هایی را خواهید دید که کوچکتر از فیل‌های معمولی هستند. آن‌ها را به اسم پیگمی Pygmy می‌شناسند. دُم این فیل‌های کوچک روی زمین کشیده می‌شود و بسیار دوست‌داشتنی‌اند. ارتفاع آن‌ها حدودا یک متر از فیل‌های معمولی کمتر است و برای دیدن‌شان فقط باید به منطقه Sabah  در بخش مالزیایی بورنئو بروید.

 

فیل‌های پیگمی

در هیچ کجای دنیا این فیل‌ها را نخواهید یافت مگر در بورنئو، آن‌هم در یک منطقه‌ی بسیار کوچک به نام Sabah.

برای دیدن تور بورنئو این‌جا را کلیک کنید.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved