company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
چابهار کجاست؟
0 like 380 view

چابهار کجاست؟

چه دیدنی‌هایی را در شهر چابهار که در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان قرار دارد، ببینیم؟ به‌غیر از رفتن به بازارچه‌های منطقه آزاد، در سفر به تنها بندر اقیانوسی ایران چه چیزهایی را تجربه کنیم؟ آیا طبیعت چابهار را در مناطق دیگر ایران هم می‌توان دید؟

بندر چابهار در کرانه‌ دریای عمان و اقیانوس هند، تمام فصول سال آب و هوای بهاری دارد و برخی افراد می‌گویند به همین دلیل چهاربهار یا چابهار خوانده می‌شود؛ اما درواقع کلمه‌ چاه‌بار ریشه‌ این لغت است، به این معنی که در آن منطقه چاهی برای تخلیه‌ بار یا باراندازی بوده و کم‌کم منطقه به نام چاه‌بار معروف شده، سپس به چابهار تغییر کرد. این بندر در کناره‌ی دریای عمان با چندین پدیده‌ زمین‌شناسی جالب به یکی از دیدنی‌ترین نقاط ایران تبدیل شده که البته به دلیل عدم شناخت مهجور مانده‌ است.

 

چابهار

ساحل دریای عمان در جنوب بندر چابهار  

 

برای مشاهده تورهای چابهار اینجا را کلیک نمایید.

 

 

  • آیا تالاب‌ها همیشه آبی هستند؟

    در شرق چابهار تالابی وجود دارد که به دلیل املاح موجود در بستر تالاب، به رنگ صورتی دیده می‌شود. در این تالاب که در فاصله کم بین دو کوه قرار گرفته، انواع بوته‌ها و درختچه‌ها رشد می‌کنند. جالب است بدانید که این آبگیر محل زندگی ماهی‌های کوچکی نیز هست که با نزدیک شدن به تالاب می‌توان آن‌ها را دید. البته هنگامی که برای دیدن ماهی‌ها به تالاب نزدیک می‌شوید مراقب باشید چراکه تالاب باتلاقی است و احتمال غرق شدن وجود دارد. 

 

دیدنی‌های چابهار

تالاب صورتی در مسیر چابهار به گواتر

 

  • بولوبولو چیست؟

    در دشت کهیر در نزدیکی چابهار، آب و گل با فشار گاز به بیرون پرتاب می‌شوند و تپه‌های معروف گل‌افشان را به وجود می‌آورد، دیدن حباب‌های گلی که از زیر زمین می‌جوشد بسیار عجیب به نظر می‌آید. جالب است بدانید این اثر طبیعی-ملی، آتشفشانی نیست.  در منطقه، مردم محلی به آن بولوبولو یا ناف دریا می‌گویند. 

 

دیدنی های چابهارپدیده‌ی شگفت‌انگیز ژئوتوریسمی گل‌افشان

 

 

برای مشاهده تورهای چابهار اینجا را کلیک نمایید. 

دیدنی های چابهار به وجود آمدن کوه گل‌افشان در اثر انباشت جریانات گلی در کانون خروج گل و گاز

 

  • سفر به مریخ یا چابهار؟

    به دلیل وجود ترکیبات فلزی (مانند آهن که باعث قرمزی و مس که باعث سبزی خاک می‌شود) تپه‌های مینیاتوری در جاده‌ی چابهار-گواتر رنگی دیده می‌شوند، شیارهایی که به شکل غیرعادی در بدنه‌ی این کوه‌ها قرار دارد محلی‌های منطقه آن‌ها را تپه‌های مریخی نام‌گذاری کرده اند.

 

 

دیدنی های چابهارسمت چپ جاده چابهار-گواتر کوه‌های مینیاتوری را می‌توانید ببینید

 

دیدنی های چابهارتپه‌ها و کوه‌های زبر و آهکی که هزاران سال قبل زیر دریا بوده‌اند

 

دیدنی های چابهارکوه‌هایی بدون پوشش گیاهی 

 

برای مشاهده تورهای چابهار اینجا را کلیک نمایید.

 

  • آیا با مکرزن آشنا هستید؟

    در اطراف چابهار، در روستاهایی مثل رمین، تیس و... درختی رشد می‌کند که قطر چتر آن به دلیل تبدیل شدن شاخه‌هایش به یک درخت دیگر هنگام رسیدن به زمین، تغییر می‌کند؛ درخت انجیر معابد یا به زبان محلی "کرک" با برگ‌های بیضی و میوه‌ی قرمز برای گردشگران بسیار جالب خواهد بود.

    البته باید گفت به این درخت، لور یا مکرزن هم گفته می‌شود که با انجیر معابد تفاوت دارد و به اشتباه به این نام خوانده می‌شود، درخت انجیر معابد را در معبدهای شرق می‌کاشتند.

 

دیدنی های چابهاردرخت انجیر معابد از تیره‌ی درختان کائوچویی

 

برای مشاهده تورهای چابهار اینجا را کلیک نمایید.

 

  • کجا اقامت کنیم؟

    در سفر به بندر زیبای چابهار در هتل‌های 4 و 5 ستاره می‌توانید اقامت کنید و یا به هتل آپارتمان بروید. علاوه بر هتل 5 ستاره‌ی لیپار، 4 ستاره‌ لاله و هتل آپارتمان صدف در چابهار، هتل آپارتمان دانشکده‌ دریانوردی را که به تازگی به هتل تبدیل شده‌است می‌توانید برای اقامت انتخاب کنید.

 

چابهارهتل پنج ستاره لیپار

 

برای مطالعه بیشتر درباره این هتل اینجا را کلیک کنید. 

چابهارهتل چهار ستاره لاله چابهار

برای مطالعه بیشتر درباره این هتل اینجا را کلیک کنید.

 

 

  • هایپرشیا برای سفر به چابهار چه برنامه‌ای پیشنهاد می‌کند؟


    هایپرشیا برای سفر به چابهار، سفری چهار روزه را پیشنهاد می‌کند.
     
    • روز اول:
      پس از رسیدن به دیدن برکه طبیعی گاندوها بروید و از باغات موز و پارک ساحلی دریابزرگ بازدید کنید.
       
    • روز دوم:
      برای بازدید از اثر طبیعی-ملی چشمه گل‌فشان به‌سوی تنگ بروید و سپس گشت زنی در ساحل بندر تنگ، ساحل صخره‌ای دریایی پزم و کنارک، بازدید از کشتی‌سازی خلیج پزم و کشتی‌های ماهی‌گیری را در برنامه‌تان قرار دهید و غروب را در ساحل پزم بگذرانید.
       
    • روز سوم:
      به‌ سوی خلیج گواتر بروید تا از سواحل زیبای گواتر و جنگل حرا دیدن کنید. بازدید از سواحل صخره‌ای عمان، کوه‌های مینیاتوری و روستای بریس را تجربه کنید، در نظر داشته باشید برای بازدید از کوه‌های مینیاتوری یا عصر و یا صبح زود بروید چون به دلیل عدم وجود پوشش گیاهی، سایه‌ای در آن منطقه وجود ندارد. برای هیجان سفرتان قایق‌سواری تا سواحل صخره‌ای را داشته باشید. سپس با برگشت به‌سوی چابهار باز می‌گردیم، از درخت انجیر معابد در روستای رمین، تلگرافخانه و بقعه غلام رسول بازدید کنید.
       
    • روز چهارم:
      بازدید از موزه مردم‌شناسی، غارهای سه‌گانه تیس و بازدید از قلعه پرتغالی‌ها می‌تواند آخرین برنامه‌های بازدید شما پیش از بازگشت به تهران باشد.

 

برای مشاهده تورهای چابهار اینجا را کلیک نمایید.

 

نسخه انگلیسی این صفحه: Chabahar

رزرو سوئیت در چابهار

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved