company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
کلم‌پلو و سالاد شیرازی را در این رستوران بخورید!
2 like 2053 view

کلم‌پلو و سالاد شیرازی را در این رستوران بخورید!

سفر به شیراز هم فال است و هم تماشا! چراکه این شهر علاوه بر مکان‌های دیدنی، خوردنی‌های خوشمزه‌ای هم دارد، حتما شما هم دوست دارید خوردن کلم‌پلو با سالاد شیرازی را در شیراز تجربه کنید.

خوردنی‌هایی که در شیراز باید خورد کم نیستند! اما رستوران‌های زیادی در این شهر هستند که می‌توانند خوراک مورد نظرتان را برای شما آماده کنند. اما برای اینکه بهترین طعم‌ها را بچشیم، باید رستوران‌های این شهر را بشناسیم.

 

رستوران‌های شیراز

حتما دمپخت را با سالاد شیرازی بخورید!

 

برای مشاهده پکیج تور شیراز اینجا را کلیک نمایید. 

در بلوار ربانی، در نزدیکی دروازه قرآن و هتل بزرگ شیراز، رستوران هفت‌خوان قرار دارد. نام این رستوران از شاهنامه گرفته شده و دارای بوفه، فست فود، کافی‌شاپ، کافی‌شاپ ملل و رستوران ملل است. تنوع غذایی این رستوران یکی از دلایلی است که باعث می‌شود افراد این رستوران را انتخاب کنند.

پیشنهاد می‌شود در این رستوران دمپخت یا کلم‌پلو شیرازی را سفارش دهید و هم‌زمان از موسیقی زنده هم بهرمند شوید، اگر مهمان خارجی داشته باشید، هفت‌خان پیشنهاد خوبی است چراکه صرف غذا در این رستوران برخلاف ایرانیان برای خارجی‌ها بسیار ارزان خواهد بود. اگر به کافی‌شاپ رستوران رفتید آیس کافی آن را حتما امتحان کنید. از اینکه سوپ قارچ یا سوپ گوجه را هم سفارش بدهید پشیمان نخواهید شد.

در بوفه‌ی طبقه‌ی همکف این رستوران شلوغ و پرطرفدار، غذای خوشمزه‌تری خواهید خورد و در طبقات بالاتر چشم‌انداز خوبی خواهید داشت.

 

رستوران‌های شیراز

رستوران سنتی هفت خان شیراز در نزدیکی هتل بزرگ قرار دارد.

 

  • رستوران صوفی

در رستوران سنتی صوفی در بلوار ستارخان شیراز نزدیک باغ عفیف‌آباد و باغ‌های ستارخان انواع غذاهای سنتی را می‌توانید سفارش دهید.

اگر به این رستوران رفتید به عنوان پیش‌غذا بشقاب بادمجان را سفارش دهید و برای انتخاب غذا، کباب لاری گوشت بسیار لذیذ است و می‌توانید در کنار آن لیمو و نعنای تازه را به عنوان نوشیدنی سفارش دهید.

صوفی یکی از رستوان‌های گران شهر به شمار می‌آید اما غذای لذیذی که در این رستوران میل می‌کنید و سرویسی که دریافت می‌کنید، شما را راضی خواهد کرد.

 

رستوران‌های شیراز

انواع کباب را در رستوران سنتی صوفی سفارش دهید.

 

برای مشاهده پکیج تور شیراز اینجا را کلیک نمایید. 

 

  • رستوران شرزه

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شیراز را در بازار وکیل می‌بینید، البته پیدا کردن رستوران شرزه راحت نیست، چراکه هیچ تابلوی مشخصی ندارد و برای ورود به رستوران باید چند پله پایین بروید و وارد محیط سنتی این رستوران شوید.

اگر بعد از گشت در بازار وکیل می‌خواهید به این رستوران بروید، برای امتحان کردن غذاهای این رستوران، بهتر است گشت خود را زودتر شروع کنید که خیلی دیر به رستوران نرسید، ممکن است برخی از غذاها تمام شده باشد و نتوانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید.

موسیقی سنتی زنده از جذابیت‌های رستوران است که باعث می‌شود شلوغی و قیمت نسبتا بالای منو به چشم نیاید. اما اگر چلوکباب سنتی خوشمزه می‌خواهید میل کنید، این رستوران گزینه‌ی خوبی خواهد بود.

 

رستوران‌های شیراز

چیدمان رستوران شرزه در شیراز

 

  • رستوران وکیل

نزدیک حمام وکیل بهترین رستورانی که می‌توانید بروید و خستگی گردش را از تنتان به در کنید، رستوران وکیل است. علاوه بر اینکه غذاهای محلی در این رستوران بسیار خوشمزه هستند این رستوران بسیار تمیز است و دکور زیبایی دارد و از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه است.

نزدیک بودن به سایت‌های دیدنی شهر یکی از مزیت‌های این رستوران به حساب می‌آید. کلم‌پلو و پلو شیرازی با مرغ را حتما در این رستوران امتحان کنید، اما در نظر داشته باشید پنجشنبه‌ها روزهای شلوغ این رستوران است و اگر فضای خلوتی می‌خواهید روزهای دیگر هفته برای شما رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. 

 

رستوران‌های شیراز

لذیذترین کلم‌پلوی شیرازی را در رستوران وکیل بخورید.

 

  • رستوران شاطر عباس

برای خوردن کوبیده‌ خوشمزه در خیابان خاکشناسی شیراز، به رستوران شاطرعباس بروید، البته نسبت به شهرت این رستوران نباید توقع بالایی از خدمات و کیفیت این رستوران داشته باشید گرچه حجم غذای این رستوران زیاد و قیمت آن مناسب است.

بیشتر مشتریان این رستوران ایرانی‌ها هستند و معمولا خود شیرازی‌ها این رستوران را زیاد پیشنهاد می‌کنند.

 

رستوران‌های شیراز

کوبیده را در شاطرعباس یکی از معروف‌ترین رستوران‌های شیراز بخورید.

 

برای مشاهده پکیج تور شیراز اینجا را کلیک نمایید. 

  

  • شیراز چه نوشیدنی خاصی دارد؟

پیشنهاد می‌شود به خیابان ساحلی غربی بروید و انواع عرقیات را از اینجا بخرید، شیرازی‌ها معمولا عرق نسترن، بیدمشک، بهارنارج، نعنا و... را با آب و شکر مخلوط کرده و به صورت شربت می‌نوشند.

 

  • چه صبحانه و عصرانه‌ای در شیراز بخوریم؟

آش سبزی، آش خوشمزه‌ایست که شیرازی‌ها معمولا به عنوان صبحانه یا عصرانه می‌خورند، پیشنهاد می‌شود بعد از یک گشت در شهر، برای خوردن عصرانه به «آش هنگ» در خیابان انقلاب، بلوار استقلال، نرسیده به 10 متری نادر بروید و این آش را نوش جان کنید.

 

رستوران‌های شیراز

آش سبزی آش خوشمزه و سنگینی است که در «آش هنگ» به عنوان عصرانه یا صبحانه می‌خورند.

 

هنگام پخت آش سبزی، کوفته سبزی‌ در آش ریخته می‌شود که بعد از اینکه در آش کاملا پخته شدند، کوفته‌ها جداگانه خورده می‌شود و بسیار طعم لذیذی دارد.

 

  • بهترین فالوده‌‌ شیرازی را کجا بخوریم؟

در بلوار گلستان نزدیک آرامگاه سعدی، به «بستنی و فالوده کلبه» بروید و خوشمزه‌ترین و بهترین فالوده را اینجا بخورید.

 

رستوران‌های شیراز

از قدیمی‌ترین فالوده فروشی‌های شیراز فالوده کلبه است.

 

برای مشاهده پکیج تور شیراز اینجا را کلیک نمایید. 

 

  • سوغاتی شیراز چیست؟

طعم شیراز را با خود به شهرتان ببرید، قبل از اینکه از شهر بیرون بروید در خیابان فلسطین به شیرینی فروشی رضا بروید و «حلوای زرد شیرازی» و «کلوچه مسقطی» بخرید.

 

رستوران‌های شیراز

حلوای زرد شیرازی را به عنوان سوغاتی به شهر خود ببرید.

 

حلوای زرد را شیرازی‌ها در جشن و شادی‌هایشان و همچنین به عنوان دسر میل می‌کنند.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved