company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
ییلاق جهان نما، بام گلستان
0 like 395 view

ییلاق جهان نما، بام گلستان

کوله‌ سفرتان را ببندید که می‌خواهیم به بام گلستان، ییلاق جهان‎‌نما برویم. دهکده‌ای در 85 کیلومتری جنوب‌غربی استان گلستان و یک نقطه بکر برای طبیعت گردی. از هیاهوی شهری در جهان‌نما خبری نیست و تا دلتان بخواهد هوای خوب هست با مناظر عالی؛ اگر خوش شانس باشید می‌توانید خرس‌قهوه‌ای را هم ببینید!

صبحانه ییلاقی در کردکوی

چنانچه زمانی حرکت کنید که صبح به کردکوی برسید؛ تنفس صبح‌گاهی در کردکوی و صرف یک صبحانه  با تم ییلاقی در طبیعت بکر کردکوی بسیار دلپذیر خواهد بود، چند نفس عمیق بکشید تا ریه‌هایتان  از هوای خوب آنجا پر شود و خود را برای یک طبیعت گردی با نشاط در میان جنگل آماده کنید.

 

جنگل کردکوی

 آماده باشید برای کشف مناظر ناب کردکوی تا برسیم به جنگل تخت‌میرزا 

 

برای مشاهده پکیج کامل تور ییلاق جهان‌نما کلیک کنید.

 

از کردکوی تا جهان‌نما

از لحظه لحظه سفر می‌توانید لذت ببرید، تماشای طبیعت، درختان سر به فلک کشیده، نسیم مطبوع ییلاقی، همه و همه از لذت‌های کم نظیر سفر به جهان‌نما‌ست. در بین مسیر برج رادکان قر‌ار‌دارد که یک بنای تاریخی محسوب می‌شود و می‌توانید قبل از رسیدن به جهان‌نما سری به آن بزنید. این برج در بالای یک تپه قرار‌گرفته و گنبد مخروطی‌شکل آن اولین چیزی‌ست که جلب توجه می‌کند و ارتفاع آن به 35 متر می‌رسد. علت ساخت این بنا هم راهنمایی مسافرانی ذکر شده که از آن منطقه عبور می‌کردند و بعد‌ها به‌عنوان آرامگاه بانی آن استفاده شده است.

 

 برج رادکان-کردکوی 

گنبد رادکان در مسیر کردکوی تا جنگل تخت‌میرزا

 

پیش به‌سویجهان‌نما

وقتی به جنگل‌های تخت‌میرزا رسیدید، یک پیاده‌روی در مسیر جنگل‌خواهید داشت که حدودا 6، 7 ساعت طول می‌کشد تا به جهان‌نما برسید. بهتر است مسیر را تا رسیدن به جنگل‌های تخت‌میرزا با ماشین طی کنید و در عین حال از تماشای جاده‎‌خاکی زیبا و بکر، درختان سر به فلک کشیده و پوشش گیاهی متنوع این ناحیه لذت ببرید. این را هم بدانید که به یک منطقه کوهستانی-جنگلی  پا گذاشته‌اید، بنابراین هم تپه‌نوردی خواهید داشت و هم جنگل گردی.

 

مه غلیظ در منطقه جهان‌نما

گشت و گذار در میان مه غلیظ منطقه جهان‌نما در پاییز

 

برای مشاهده پکیج کامل تور ییلاق جهان‌نما کلیک کنید.

 

جهان‌نما ییلاقی برای تمام فصول

در هر فصلی این منطقه با مناظر رویایی اش می‌تواند برای سفر و طبیعت‌گردی مناسب باشد. در میانه تغییر فصل از تابستان به پاییز رنگ‌های طبیعت این منطقه نیز چون فصل‌ها در هم آمیخته‌اند و شما از هر رنگی چه زرد و نارنجی پاییزی و چه سبز بهاری و تابستانی نشانی پیدا خواهید کرد.

 

جنگل‌ جهان‌نما

 ترکیب رنگ‌های تماشایی در جنگل جهان‌نما

 

لطف رفتن به جهان‌نما ماندن در خانه‌های ییلاقی دهکده است. به‌دور از هیاهوی شهری آرامش را در کلبه‌های بومی این منطقه تجربه کنید. می‌توانید در دشت چادر هم بزنید و قتی شب شد خودتان را برای تماشای منظره‌ کرم‌های شب‌تاب در دشت وسیع جهان‌نما آماده‌کنید، ممکن نیست چنین هوا و  چشم‌انداز‌ی را در شهر بیابید. راستی! اگر در فصل سرد سال به سراغ ییلاق جهان‌نما رفتید، این شانس را دارید تا ذوق و شوق راه انداختن بخاری هیزمی را نیز تجربه کنید. 

 

خانه‌های ییلاقی جهان‌نما

  خانه‌های محلی ییلاق جهان‌نما با سقف‌های رنگی و شیب‌دار

 

برای مشاهده پکیج کامل تور ییلاق جهان‌نما کلیک کنید.

 

چشم‌انداز‌های ییلاقجهان‌نما

منطقه‌ی حفاظت شده جهان‌نما هر آنچه را که از یک گردش در دل طبیعت انتظار دارید در خود دارد، از چشمه و رودخانه گرفته تا دره و آبشار. آبشار زیارت در شمال‌شرقی منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما و در حدود 5‌کیلومتری روستای زیارت قرار‌دارد. پس از اینکه گشتی در روستا زدید از اهالی سراغ آبشار را بگیرید، دیدن این آبشار را از دست ندهید.

 

آبشار زیارت در جهان‌نما

آبشاری که از دل کوه بیرون می‌زند، نمایی زیبا در نزدیکی روستای زیارت در منطقه جهان‌نما

 

  از دیگر نکاتی که نباید فراموش کنید این‌‌که حتما یک دوربین برای ثبت لحظه‌های ناب گردش در ییلاق جهان‌نما با خود همراه داشته باشید. هر رنگ و چشم‌اندازی که در جهان‌نما می‌بینید ممکن است دیگر تکرار نشود، پس از ثبت تصاویر این منطقه‌ی جذاب دریغ نکنید.

 

اقیانوس ابر در ییلاق جهان‌نما

پدیده اقیانوس ابر در جهان نما-جایی که آسمان زیر پای شماست

 

برای مشاهده پکیج کامل تور ییلاق جهان‌نما کلیک کنید.

 ییلاق جهان‌نما

ییلاق جهان نما-سرزمین شازده کوچولو

 

معماری خانه‌های روستایی با سقف‌های شیب‌دارشان، آن هم در فصل سرما زمانی که در میان پوشش سپیدی از برف و مه غلیظ قرار‌گرفته‌اند از آن مناظری‌ست که نباید از دستش داد. مه در جهان‌نما فقط مختص فصول سرد سال نیست و حتی در تابستان‌ها هم ابرها پایین می‌آیند و باعث لطیف‌تر شدن هوا می‌شوند.

 

دهکده‌ی جهان‌نما

دهکده جهان‌نما و خانه‌های تماشایی منطقه، به دور از هیاهوی شهر آرامش را تجربه کنید

 

برای مشاهده پکیج کامل تور ییلاق جهان‌نما کلیک کنید.

 جنگل‌های منطقه جهان‌نما

پادشاه فصل‌ها پاییز در جنگل‌های منطقه جهان‌نما

 

دیدار با زبان‌در‌قفا و خرس‌قهوه‌ای

یکی از انواع پوشش‌های گیاهی منطقه جهان‌نما، گیاه زبان‌در‌قفا و کنگر است. زبان‌در‌قفا با رنگ‌های متنوع زیبایی خاص خود را دارد. 

 

گیاه زبان در قفا

از گیاه زبان‌در‌قفا بسیار در دشت جهان‌نما خواهید دید

 

اگر خوش شانس باشید شب‌هنگام و به‌خصوص در فصول سردتر سال وقتی در چادر مشغول استراحت هستید ممکن است خرس‌قهوه‌ای منطقه به نزدیکی‌های محل اقامتتان سرک بکشد، نترسید! اتفاق ترسناکی نیفتاده. دقیقا به دلیل وجود همین گونه‌های گیاهی و حیوانی خاص است که ییلاق جهان‌نما یک منطقه حفاظت‌شده است.

 

 

منطقه حفاظت شده جهان‌نما

 بالاتر از ابرها در منطقه جهان‌نما-جهان‌نما، بهشت بکر روی زمین

 

برای مشاهده پکیج کامل تور ییلاق جهان‌نما کلیک کنید.

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved