company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
غار دیورش کجاست؟
0 like 983 view

غار دیورش کجاست؟

از زیبایی‌های سفر به غار دیورش، مسیر زیبای جنگلی و سنگلاخی آن است. شما در حین سفر به این غار تماشایی، بایستی به روستای دیورش برسید و از میان شالیزارها، کلبه‌های روستاییان و مناظری سرسبز عبور کنید و وارد جنگل شوید.

این غار آبی، در منطقه‌ی جنگلی نزدیک به روستای دیورش در مرکز بخش توتکابن در شهرستان رودبار قرار گرفته است. این غار در دل زمین ایجاد شده است که آب آن سرد و آرام است. غار دیورش و مسیر جنگلی و سنگلاخی آن، تجربه‌ای مهیج برای دوست‌داران طبیعت است.

از زیبایی‌های سفر به غار دیورش، مسیر زیبای جنگلی و سنگلاخی آن است. شما در حین سفر به این غار تماشایی، بایستی به روستای دیورش برسید و از میان شالیزارها، کلبه‌های روستاییان و مناظری سرسبز عبور کنید و وارد جنگل شوید.

 

چرا غار دیورش خاص است؟
مناظر جنگلی و آب و هوای بی‌نظیر این منطقه، چشمه‌ای پرآب در دل آن، کلبه‌هایی چوبی و در نهایت کشف غاری پرآب، تجربه‌ای منحصر به فرد خواهد بود.

روستای قدیمی دیورش در چند کیلومتری روستای شیرکوه و مرکز بخش توتکابن قرار دارد. تصور کنید که پای در مسیر پاکوب و جنگلی این غار قرار گرفته‌اید و جز صدای گاه و بی‌گاه پرندگان و شاخه‌های درختان، صدای دیگری نمی‌شنوید. از نورچشمه به بعد برای رسیدن به غار، مسیری شیب‌دار و سنگلاخی در مقابل شماست که واقعا ارزش  عبور از آن برای دیدن این غار را دارد.

غار

با پیشروی در این مسیر جنگلی که به سمت بالا ادامه دارد، کم کم دهانه‌ غار نمایان می‌شود. با رسیدن به این غار، وقتی به آرامی از روی تکه سنگ‌ها به سمت پایین میروید، آب درون غار را خواهید دید. عمق آب در این غار زیاد است؛ تا جایی که برای پیش رفتن در آن باید شنا بلد باشید. جالب است بدانید در کنار این غار حفره‌ایست که خفاش‌ها در آن خانه دارند.

اگر عازم این منطقه بودید، توصیه می‌کنیم زمانیکه درون این غار بودید با خاموش کردن هدلمپ‌هایتان دقایقی به سکوت سرد غار و صدای خفاش‌ها گوش دهید.

 

  • برای دیدن غار دیورش، کی سفر کنیم؟
    این منطقه در همه فصل‌ها جذابیت خود را دارد اما بهترین زمان سفر به این منطقه بهار و تابستان است؛ در فصل‌های سرد سال به دلیل وجود بارندگی و سنگلاخی و شیب‌دار بودن این مسیر سفر به این منطقه سخت‌تر خواهد بود.

غار دیورش  

 

  • چگونه به غار دیورش برویم؟
    اگر از تهران به سمت نورچشمه می‌روید تنها یک روز برای دیدن آن کافی است؛ بنابراین کوله سبکی بپیچید و وسایل شخصی و ضروری را در آن بگنجانید. همان‌طور که گفتیم، در این سفر شما یک مسیر شیب‌دار و سنگلاخی در پیش خواهید داشت پس کفش مخصوص طبیعت‌گردی را فراموش نکنید. برای دیدن درون این غار تاریک و آبی داشتن چراغ پیشانی و یک دست لباس اضافه ضروری است.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved