company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
دره خزینه کجاست؟
0 like 241 view

دره خزینه کجاست؟

زیبایی این دره شما را به وجد خواهد آورد. وقتی بر بلندای این دره‌ی زیبا می‌ایستید، به شاهکار ساخت طبیعت پی می‌برید. دستان طبیعت به گونه‌ای صخره‌ها را تراشیده که چشم هر ببینده‌ای را محسور زیبایی خود می‌کند.

 

بدون شک استان لرستان یکی از زیباترین مناطق ایران است که مناظر زیبا و بکری همچون آبشارها، رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی را در دل خود جای داده است و چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. از میان این همه زیبایی، دره خزینه جزو شاهکارهای طبیعی این منطقه است که شباهت‌های بسیاری به گرند کانیون آمریکا دارد. گرند کانیون، نام دره‌ای است در ایالت آریزونای آمریکا که رود کلرادو از میان آن می‌گذرد. البته طول این دره از دره خزینه خیلی بیشتر است. 446 کیلومتر طولش است و پهنای آن در برخی نقاط به 29 متر هم می‌رسد. در ادامه قصد داریم شما را با گرند کانیون ایران، یعنی دره خزینه آشنا کنیم.

  

  

  • دره خزینه؛ شاهکار طبیعت

زیبایی این دره شما را به وجد خواهد آورد. وقتی بر بلندای این دره‌ی زیبا می‌ایستید، به شاهکار ساخت طبیعت پی می‌برید. دستان طبیعت به گونه‌ای صخره‌ها را تراشیده که چشم هر ببینده‌ای را محسور زیبایی خود می‌کند. این دره بر اثر سال‌ها فرسایش به وجود آمده است و حاصل آن دره‌ای زیبا و چشم نواز بسیار شبیه به گرند کانیون آمریکا است. اما به جز شکل طبیعی صخره‌ها و دیواره‌های پلکانی این دره، گذر رود کرخه از میان آن، جلوه باشکوهی را خلق کرده است.

اگر علاقه‌مند به صخره‌ نوردی و کوهنوردی هستید، ارتفاعات این منطقه تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم خواهد زد.  

 

 

  • پیچ نعل اسبی

بر اثر فرسایش، صخره‌ای در وسط بخشی از این دره شکل گرفته که دور تا دور آن را آب فرا گرفته است که بسیار شبیه به پیچ نعل اسبی در گرند کانیون است. دیدن این صخره‌، یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های سفربه دره خزینه است.

وجود مناظر شگفت انگیز در این دره باعث شده تا فرصت خوبی برای خلق تصاویر تماشایی فراهم شود. در سراسر این دره می توانید مناظر زیبایی را شاهد باشید و عکس های منحصر به فردی را ثبت نمایید.

 

  • پل معلق دره خزینه

متاسفانه این پل در نوروز 97 به دست عده‌ای ناشناس تخریب شد و دیگر امکان عبور از آن وجود ندارد. تا قبل از تخریب، این پل بلندترین پل معلق ایران و حتی خاورمیانه بود که با ارتفاع 85 متر، طول 112 متر و دهانه 80 متر برفراز رودکرخه ساخته شده بود. یک طرف پل معلق دره خزینه در لرستان و طرف دیگر آن به استان ایلام می رسید و به این وسیله دو سوی دره به هم متصل می‌شد. در حال حاضر، پل مشکین شهر اردبیل با ارتفاع 80 متر در رتبه نخست مرتفع‌ترین پل معلق ایران قرار دارد.

 

 

  • برای دیدن دره خزینه، کی سفر کنیم؟

از آنجایی که لرستان در منطقه کوهستانی قرار گرفته، در بهار، تابستان و حتی اوایل پاییز از آب و هوایی بسیار مطلوب و دلچسب برخوردار است و ازاینرو بهترین زمان برای سفر به این دره است.

 

 

  • چگونه به دره خزینه برویم؟

این دره در مسیر جاده پل‌دختر به اندیمشک و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. برای رفتن به این منطقه باید به سمت شهرستان پل‌دختر بروید و وارد جاده اندیمشک بشوید. بعد از گذشتن از روستا که در44  کیلومتری شهرستان پل دختر است، در مسیر کارگاه سدسازی کرخه 2 به این منطقه می‌رسید.

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved