company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
دشت دریاسر کجاست؟
0 like 481 view

دشت دریاسر کجاست؟

جای جای ایران زمین جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی را می‌توان پیدا کرد، یکی از مناطقی که می‌توانید در تمام فصول از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن کرد و از آن لذت برد شمال ایران، منطقه تنکابن است.

دشت دریاسر که در قسمت جنوبی تنکابن واقع شده یکی از زیباترین و شگفت انگیز‌ترین دشت های است که در شمال ایران می توان از آن نام برد.

 دریاسر

 

 

  • چرا دشت دریاسر خاص است؟

 

مشخصه‌ای که دشت دریاسر را بسیار خاص و دیدنی کرده است، چهار کوهی است که در اطراف آن واقع شده است. از سمت جنوب غربی کوه الموت با پوششی از برف در وسط کوه‌هایی که از درختان سر بر افراشته پوشیده شده است خودنمایی میکند.

یکی از بی‌نظیر‌ترین مناظر طبیعی را در فصل بهار دشت دریاسر می‌توان یافت زیرا که این دشت از گل‌های زرد آلاله پوشیده می‌شود و منظره‌ای محصور کننده‌ایی را به وجود می‌آورد.

 

آلاله

 

یکی دیگر از ویژگی‌های دشت دریاسر، ده‌ها چشمه‌هایی است که از کف زمین از لابه‌لای سبزه‌های پر طراوت به بیرون می‌جوشند و شما کمتر جایی را می‌توانید پیدا کنید که خشک باشد. همچنین در وسط این دشت رودی روان است که از ارتفاعات سیلان سرچشمه می گیرد و به زیبایی دشت می‌افزاید.

 

چشمه دریاسر

 

  • برای دیدن دشت دریاسر، کی سفر کنیم؟

 

همه ساله در فصل اردیبهشت ماه با رویش گل‌های زرد آلاله (ارتفاع آن به 20 تا 30 سانتی متر می‌رسد) که تمام سطح دشت را می پوشاند و به بهشت اردیبهشت ایران معروف است، گروه کوهنوردان زیادی از سرارسر ایران برای همایش کوه پیمایی به این منطقه می آیند.

به علت موقعیت کم نظیر  این منطقه شما در هر فصلی می توانید از مناظر شگفت انگیز آن دیدن نمایید.

در فصل بهار با روییدن گل‌های آلاله در لا‌به‌لای سبزه‌های پرطراوت و چشمه‌هایی که از کف زمین می‌جوشد و از طرف دیگر منظره زیبای یخچال‌های قله سیالان که از وسط کوه‌های جنگلی خودنمایی می‌کند را می‌توانید مشاهده نمایید.

در فصل پاییز صحنه‌ی محصورکننده‌ایی از رقص برگ‌های پاییزی در هوا را می‌توانید مشاهده کنید. در این فصل، درختان کوه‌های اطراف دشت به هزاران رنگ پاییزی در می‌آیند که صحنه‌ی دیدنی و شگفت‌انگیزی را به وجود می‌آورند.  

  دریاسر

 

  • آب و هوای دشت دریا‌سر در فصول مختلف چگونه است؟

 

در فصل بهار هوای دشت بسیار مطلوب و خوش آب و هوا است. در فصل تابستان روز‌ها گرم و در شب‌ها هوا سرد می‌شود. در فصل پاییز عمدتا هوا بارانی است و در فصل زمستان به علت ارتفاع دشت از سطح دریا(2000 متر) هوا بسیار سرد است (کوهستانی بودن منطقه).

 

 دشت دریاسر

 

  • چگونه به دشت دریاسر برویم؟

 

تنها مناظر زیبای دشت دریاسر نیست که بازدیدکننده‌گان را به دیدن این منطقه علاقه‌مند می‌کند بلکه راه بسیار قشنگ رسیدن به دشت هم می تواند یکی از علاقه‌مندی‌های بازدیدکنندگان باشد چرا که با گذر از جاده پر پیچ و خم دو هزار که مملو از درختان زیبا است به روستای عسل محله می رسیم اما این آخر راه نیست! دشت دریا‌سر تا روستای عسل مرحله حدودا یک ساعت تا یک ساعت و نیم فاصله دارد که می بایستی از میان جنگل‌ها در شیب پیاده روی کرده تا به منطقه بی‌نظیر دشت دریاسر برسیم.

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved