company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
سفری به کوبا سرزمین چهار‌فصل
0 like 460 view

سفری به کوبا سرزمین چهار‌فصل

از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کوبا چه می‌دانید؟ در مورد هاوانا و فستیوال‌های مهم این کشور چه می‌دانید؟ با ما همراه شوید تا گشت و گذاری در این کشور آمریکای لاتینی داشته باشیم.

کشور کوبا

کشور کوبا (República de Cuba)

حتماً نام کوبا به گوشتان خورده! همان کشوری که با شنیدن نام آن اسامی بزرگانی همچون چگوآرا و فیدل کاسترو در ذهن آدم تداعی می‌شود. کوبا، جزیره‌ای کمونیستی در آمریکای مرکزی و در دریای کارائیب که پایتختش شهر هاوانا است. عده‌ای آن را به سرزمین چهار فصل می‌شناسند. سفر به منطقه کارائیب معمولاً انتخاب زوج‌ها برای گذراندن ماه عسل یا برای سپری کردن اوقات فراغت برای بازنشستگان است. اما جذابیت‌های کوبا آنقدر متنوع است که در هر سنی و با هر سلیقه‌ای می‌توانید حسابی خوش بگذرانید.

در این ‌کشور با شگفتی‌هایی روبه‌رو خواهید شد که در کمتر کشوری در دنیا دیده می‌شود. از حیات وحش منحصر‌بفرد در کوبا تا شهرهایی که تبدیل به نمایشگاه اتومبیل‌های کلاسیک شده‌اند و ده‌ها نکته جالب دیگر.

 

چرا کوبا را دوست دارم؟

کافیست پا در سواحل سپید دریای کارائیب بگذارید تا جادوی این جزیره شما را هم گرفتار کند. البته، دلیل برای دوست داشتن کوبا بسیار است. از مردم گرم و دوست‌داشتنی گرفته تا خودروهای کلاسیک، سیگار برگ، موهیتو، مراسم رقص باله کوبایی، رستوران‌هایی که غذای سنتی کوبا را سرو می‌کنند یا کافی شاپی که زمانی پاتوق نویسنده‌ای معروف همچون همینگوی بوده.

 

برای دریافت ویزای توریستی کوبا و اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزا روی لینک زیر کلیک کنید.

ویزای کوبا

 

 

17 جاذبه کوبا که نباید از دست داد!

 

1. کوبا سرزمین سالسا، رومبا و ترووآ است!

کوبا، سرزمین موسیقی زنده است. موسیقی و عشق به آن در کوبا با هر کشور دیگری متفاوت است. در واقع موسیقی با کوبا عجین شده‌ و یک هنر ذاتی است. کافیست سفری به شهرهایی مثل ماتانزاس و سان‌دیاگو داشته باشید تا با فرهنگ، شعر، ترانه‌ و موسیقی فولکلورشان آشنا شوید.

سالسا

 

2. مَلِکون در هاوانا

مَلِکون نام جاده ای است در هاوانا که هاوانای قدیم یا هابانا ویجا (Habana Vieja) را به میرامار متصل می‌کند. ملکون با طول حدود 8 کیلومتر، کنار دریای کارائیب کشیده شده است. اگر به هاوانا سفر کنید و تماشای مَلِکون را از دست بدهید، بزرگترین اشتباه عمرتان را مرتکب شده‌اید. وقتی دریا کمی طوفانی باشد، موج‌های بلند به دیواره جاده ملکون برخورد می‌کنند. کافیست دستانتان را در مقابل موج باز کنید و اجازه دهید تا قطرات موج دریای کارائیب به صورت‌تان بخورد. در کنار گشت و گذار در این خیابان، رقصنده‌ها و موزیسین‌های خیابانی را هم بسیار خواهید دید. راستی تماشای غروب آفتاب در ملکون هم پیشنهاد دیگر ماست. این جاده را فراموش نکنید!

ملکون

 

3. زندگی کوبایی‌ها

در کوبا زمان در دهه 40 و 50 متوقف شده است. به محض ورود به شهرهای کوبا، متوجه توقف زمان در آنها می‌شوید. گویا سوار بر ماشین زمان شده اید و به قرن هجدهم سفر کرده‌اید!

خانه‌هایی با رنگ‌های متفاوت و شاد به سبک معماری خاص کوبا. این ساختمان‌ها را فقط در کوبا خواهید دید. با گشت در شهرهای آن متوجه سرزنده بودن مردمان کوبایی می‌شوید. خانواده‌ها دور میز شام جمع می‌شوند و به یکدیگر نوشیدنی تعارف می‌کنند. صدای خنده‌هاشان به راحتی از پشت پنجره خانه قابل شنیدن است. بچه‌‎ها جلوی درب خانه‌ها مشغول بازی هستند و انگار از همه چیز بی‌خبرند! سانتاکلارا کمی مجلل‌تر است و هنوز آثار اشرافیت دهه 40 و 50 در آن باقی مانده است.

زندگی کوبایی

 

4. معماری کوبا

زمانی که پای در کوچه و خیابان‌های شهرهای کوبا می‌گذارید، متوجه خواهید شد که معماری آن تابع سبک ثابتی نیست. در واقع معماری کوبا تلفیقی است از میراث گذشتگان‌! برای مثال در بخش‌هایی از شهر، معماری سبک باروک را خواهید دید. معماری که مهم‌ترین خصوصیت آن، ساختن فضاهای منحنی و استفاده فراوان از تزیینات معماری است. در جاهایی دیگر، حتما چشم‌تان به دکوراسیون به سبک آمریکای شمالی، کلاسیک فرانسوی و اروپایی هم خواهد افتاد. شهرهایی از کوبا مثل هاوانا، ترینیداد، سینفوئگوس و کاماگوی جزو شهرهایی هستند که در لیست آثار ملی یونسکو ثبت شده است.

معماری کوبا

 

5. سواحل کوبا

به جرات می‌توان گفت کوبا دارای یکی از زیباترین خط‌های ساحلی در دنیاست و نظیرشان را در کمتر جایی پیدا خواهید کرد. دربین همه‌ی آن‌ها سواحل وارادرو بسیار عالی هستند. شن‌های سپید ساحل، هوای مطبوع و رنگ آبی دریای کارائیب، ترکیب فوق العاده‌ای را پدید آورده است که چشم هر توریستی را مجذوب خود می‌کند. در اینجا به نام چند ساحل دیگر اشاره خواهیم کرد که لذت تماشای آن‌ها را نباید از دست داد. ساحل پلایا پیلار، اگر به کایو گیلرمو (Cayo Guillermo) رفتید به این ساحل حتماً سر بزنید. در باراکوآ (Baracoa)، ساحل پلایا مگوآنا را از دست ندهید. اگر در برنامه سفرتان ترینیداد هست، حتما به شما توصیه می‌کنیم سری به ساحل پِلایا اَنکون بزنید. در این ساحل دوچرخه سواری کنید، آفتاب بگیرید، شنا کنید و از زیبایی‌های دریای کارائیب لذت ببرید.

سواحل کوبا

 

6. پرنده‌نگری در کوبا

در کوبا بیش از 350 نوع پرنده بومی یافت می‌شود که در میان آنها دو گونه اندمیک هم وجود دارد. توکورورو رنگی و مرغ مگس‌خوار که نام آن به زبان انگلیسی هامینگ‌برد است. راستی در کوبا می‌توانید زیستگاه بزرگترین فلامینگو جهان را هم مشاهده کنید. شبه جزیره زاپاتا و سیرادِل‌رُزاریو‌بوسفور از مکان‌های مورد علاقه پرنده نگران در کوبا است.

پرنده نگری در کوبا

 

7. ترینیداد؛ شهری خفته در گذشته

ترینیداد تنها شهری است که در سال 1850 به خواب رفته و تا امروز بیدار نشده! جالب است بدانید هیچ چیز باعث نشده که مردم این شهر از رقص و آواز شبانه خود دست بکشند. برای توریست‌هایی که از دنیایی مدرن به ترینیداد می‌روند، اینجا بهترین مقصد است. در ترینیداد، صدای چرخ‌های گاری در خیابان‌هایی که صد سال پیش سنگفرش شده بخشی از لذت‌های سفر برای گردشگر قرن بیست‌و‌یکم است. شب‌ها آنقدر شور و هیجان در این شهر هست که هرگز خسته نخواهید شد. شب‌هایی که همراه با موسیقی، رقص و آواز خیابانی است.

ترینیداد

 

8. سینفوئگوس (Cienfuegos) و معماری کلاسیک آن

در سفر خود به کشور کوبا پیشنهاد می‌کنیم حتماً به این شهر سر بزنید. سینفوئگوس هر چند در این سال‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری را تحمل کرده، به‌خصوص از نظر اقتصادی، اما همچنان جایگاه و ویژگی‌های به خصوص خود را حفظ کرده‌ است. سینفوئگوس در اوایل قرن نوزدهم توسط مهاجران فرانسوی و آمریکایی ساخته شد. این شهر دورنمای یک‌دستی دارد و ظرافت خاص آن را می‌توان در معماری و ساختمان‌هایش بهتر مشاهده کرد. برای دیدن شگفتی‌های فرهنگی شهر سینفوئگوس، حتماً گشت و گذاری در دل این شهر داشته باشید. پونتاگوردا، شهری در حومه سینفیوگس است که در دماغه آن می‌توانید غروب زیبای خورشید را ببینید و لذت ببرید.

سینفوئگوس

 

9. کشف دنیای حیات‌وحش در زاپاتا

شبه جزیره زاپاتا خانه خطرناکترین کروکودیل‌های دنیاست. این شهر نزدیکترین شهر کوبا به دنیای حیات‌وحش است. این شبه جزیره زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری از جمله دوزیستان است. مرغ مگس‌خوار هم که پیش‌تر در موردش صحبت کردیم از گونه‌هاییست که در زاپاتا به چشم می‌خورد. جذابیت این مرغ به خاطر سرعت بال زدنش است. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که متوسط ضربان قلب مرغ مگس‌خوار 1260 بار در دقیقه است. این پرنده بالاترین متابولیزم را در بین پرندگان دارد و گاهی شب‌هنگام که نیاز به ذخیره انرژی دارد، به حالتی شبیه به خواب زمستانی فرو می‌رود. به‌هرحال زاپاتا را نباید از دست داد.

حیات وحش کوبا

 

10. رقص‌های فولکلور در ساندیاگوی کوبا

به جرات می‌توان گفت هیچ چیز در این سفر خیره‌کننده‌تر و عالی‌تر از تماشای هنر نوازنده‌ها و رقصنده‌های فولکلور کوبایی نیست. رقص و هنر کوبایی با حمایت یک دولت مقتدر مرکزی، همچنان ابهت و شکوه خودش را در این سال‌ها حفظ کرده. این هنر متعالی در کوبا، درهایش به روی عموم باز است و همه می‌توانند از آن بهره ببرند. این رقص ریشه در فرهنگ کوبا و آداب و رسومشان دارد.

رقص فولکور

 

11. غواصی و اسنورکلینگ در دریای کارائیب

شاید آنچه که الان به شما می‌گوییم مخالفانی داشته باشد اما ما معتقدیم سواحل دریای کارائیب در کوبا، بهترین مکان در دنیا برای غواصی است. دلیل‌مان هم شفافیت بی‌همتا آب‌های این منطقه، مرجان‌های بکر و ماهی‌های رنگارنگ و متنوعی باشد که در دل دریای کارائیب پناه گرفته‌اند. برای گردشگرانی که چندین بار به کوبا سفر کرده‌اند، پونتافرانچس در ایسلا دِلاجووِنتود - میزبان رقابت سالیانه عکاسی زیر آب – یک مکان فوق‌العاده جذاب برای تجربه غواصی و کشف دنیای زیر آب در دریای کارائیب است.

 

12. وینیالس بهشت دوچرخه‌سواران

بعد از جاده‌های کم ترافیک بریتانیا در دهه 40، که برای دوچرخه‌سواری ایده‌آل بود؛ کوبا بهترین مکان برای این تفریح لذت‌بخش است. می‌توان گفت وینیالس در کوبا بهشت دوچرخه‌سواران است. دره وینیالس تمام امکانات توردوفرنس – مسابقات دوچرخه‌سواری – را برای شما فراهم می‌کند از مزارع سبز تنباکو گرفته تا تپه‌هایی با نوک مسطح. یک دوچرخه مناسب فراهم کنید و بعد از آن تنها کاری که باید بکنید این است که رکاب بزنید و از از مناظر زیبای وینیالس لذت ببرید و در نهایت هنگام غروب آفتاب توقف کنید و روز خود را به پایان برسانید.

 

13. انرژی بی‌پایان در سانتا‌کلارا (Santa Clara)

این شهر دقیقا همان‌چیزیست که شما از کوبا توقع نـــــــدارید! وقتی به سانتاکلارا سفر کنید، همه تصورات‌تان در مورد کوبا به‌هم می‌ریزد. از دانشجویان محترم و متشخص گرفته تا تفریحات شبانه در سطح عالی، همه و همه در سانتاکلارا وجود دارد. خانه‌های مجللی را خواهید دید که تعداد عتیقه‌ها و یادبودهای ارزشمند درون آنها از یک موزه کمتر نیست. حتما به کلاب مجونجه سری بزنید و از نوشیدنی‌های آن لذت ببرید. همچنین فرصت آشنایی با دانشجویان را در این کلاب از دست ندهید؛ آنها دراین کلاب و در میدان اصلی شهر بسیار دیده می‌شوند.

 

14. فاش کردن اسرار ماتانزاس (Matanzas)

می‌توان گفت ماتانزاس تایتانیک کوباست. همانند کشتی‌‎ای که سال‌ها غرق شده‌ بود و امروز دوباره در حال دیده‌ شدن است. ماتانزاس در سمت چپ جزیره است. این روزها دوباره صحبت از زیبایی‌هایی این شهر بر سر زبان‌ها افتاده. بعد از سیر شدن از سواحل و ریزورت‌های وارادرو، ماتانزاس شهری است که شما را متعجب خواهد کرد. با گشت و گذار دراین شهر در یک زمان کوتاه، با توجه به آثار تاریخی درجه یک آن، درس‌های بسیاری از تاریخ و فرهنگ کوبا را در می‌یابید.

 

15. باراکوآ (Baracoa)

باراکوآ در بالای تپه‌ها و در انتهای استان گوآنتانامو است. همین طور که مشغول گشت‌زدن در این شهر هستید، به صدای آواز کریبا گوش فرا دهید. در باراکوآ حتماً از انواع غذاهای پر ادویه این منطقه امتحان کنید، غذاهایی که مقوی اند و طعم‌های خاصی دارند. به شما توصیه می‌کنیم در بین غذاها با کوکوروچو آغاز کنید.

 

16. خیابان‌های کاماگوی

در کاماگوی باید به کسانی که منتظر تماشای کلیساها و گلدان‌های گِلی (در شهر تیناجونز) و دزدان دریایی بودند، گفت که به شهرشان رسیده‌اند. کاماگوی شهری است که خود را از تمام نواحی اسپانیایی آمریکای لاتین جدا کرده است. در اینجا خبری از کلیساهای کاتولیک و میدان‌های مثلثی شکل نیست. آنچه که می‌بینید فاش شدن اسرار و خودنمایی هنر چپ در هر زمینه‌ایست.

 

17. پیکو ترکینو

لذت فتح بلندترین قله کوبا را در پیکوترکینو تجربه کنید. ارتفاع این قله از سطح دریا حدود 2000 متر است. مسیر رسیدن به این قله از میان جنگلهای سر سبز می‌گذرد و کوه‌پیماها باید مسافت 17 کیلومتری بُروکُلی را طی کنند. در این مسیر به تماشای طبیعت و پرنده‌نگری بنشینید. اگر از علاقه‌مندان به انقلاب کوبا هستید، جالب است بدانید که پا در جنگلی گذاشتید که زمانی فیدل کاسترو در آن مبارزه می‌کرده.

 

20 نکته عجیب درباره کوبا!

 

1. آیا می‌دانستید که در کوبا برف نمی‌آید و آخرین برف در کوبا مربوط می‌شود به سال 1852 و ماه مارچ؟!

2. در جاده‌های کوبا ماشین‌های دولتی زمانی که با هیچهایک‌ها روبه‌رو می‌شوند بایستی حتما آن‌ها را سوار کنند و این مورد برای آن‌ها اجباری‌ می‌باشد.

3. در کوبا نوعی نوشیدنی رواج دارد که با کوک، لیمو و شکر ساخته می‌شود و به آن Menterita می‌گویند. البته این نوشیدنی در دیگر نقاط آمریکای لاتین هم رواج دارد که به آن Cuba Libre می‌گویند.

4. محبوب‌ترین نوع هنر در کوبا، رقص و به‌ خصوص رقص باله می‌باشد و بالرین‌ها در کوبا بیشترین درآمد را دارند و به اندازه یک پزشک حقوق دریافت می‌کنند. رقص‌های محبوب دیگر در کوبا Cha Cha و Mambo می‌باشد.

5. در سفر به کوبا مراقب این نکته باشید که عکس‌برداری از افراد ارتشی، سربازان، نظامیان و خطوط هواپیمایی کوبا غیر قانونی و درصورت مشاهده عکاسی برخورد خواهد شد.

6. فیدل کاسترو رهبر کوبا ریش نسبتا بلندی داشت و آن را اصلاح نمی‌کرد، دلیل این مساله آن است که آمریکا صادرات تیغ اصلاح به کوبا را تحریم کرد و از آن زمان کاسترو دیگر صورت خود را نتراشید.

7. در کوبا یک نوع ماهی به اسم Manjuari وجود دارد که به فسیل زنده معروف است!

8. کوچکترین پرنده دنیا پرنده مگس‌خوار است که زادگاه آن کوبا است.

9. طبق عکس‌برداری‌های هوایی، نقشه کوبا مثل یک کروکودیل است و گاهی کوبا را Ell Coccodrillo می‌نامند.

10. اگر به کوبا سفر کردید دنبال نوشابه کوکاکولا نباشید؛ کوبا یکی از دو کشور در دنیا‌ست که فروش کوکاکولا در آن ممنوع می‌باشد.

11. ارنست همینگوی، نویسنده معروف کتاب‌هایی چون "پیرمرد و دریا" و "زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند" را در زمان زندگی‌اش در کوبا نوشته است.

12. گرفتن آب بینی‌ در کوبا کار بسیار زشت و زننده‌ای‌ست، سعی کنید هرگز در جمع و در خیابان این‌کار را انجام ندهید.

13. مجسمه جان لنون در پارک جان لنون در کوبا‌ست و متاسفانه عینک این مجسمه بارها دزدیده شده است، بعد از دزدی‌های مکرر عینک این مجسمه، برای آن یک نفر نگهبان گذاشتند تا شبانه‌روز مراقب این عینک باشد.

14. گونه‌ای بسیار خطرناک از تمساح در کوبا زندگی می‌کند که ظاهر آن بسیار وحشتناک است.

15. کوبا با داشتن 200 آبگیر و 250 ساحل یکی از بهترین مقاصد دنیا برای گذراندن تابستانی دلپذیر همراه با تفریحات عالی است.

16. سیگار در کوبا اسامی چون Puros یا Habanos را دارد و تنها یک شرکت در کل کوبا وجود دارد که بسته بندی این سیگار‌ها را انجام می‌دهد.

17. 99.8% کوبایی‌ها دارای سواد می‌باشند که بالاترین نرخ سواد در دنیاست.

18. در کوبا دو نوع واحد پول وجود دارد، یکی مورد استفاده گردشگران است که به آن کوک (CUC=Convertible Peso) و دیگری مردم کوبا از آن استفاده می‌کنند که به آن کوپ (CUP=Cuban Peso).

19. اکثر ماشین‌هایی که در سطح شهرهای کوبا تردد می‌کنند، ماشین‌های دهه 50 میلادی هستند. دلیلش این است که واردات ماشین در کوبا تا سال 2011 ممنوع بود و همین امر باعث شده که شهرهای کوبا تبدیل به موزه ماشین‌های کلاسیک شود.

20. از آنجایی که کوبایی‌ها عادت به نوشتن دستورات غذایی و آشپزی خود ندارند، دانسته‌های خود را از طریق داستان‌ها و سینه به سینه به نسل بعدی منتقل می‌کنند.

 

فستیوال‌های مهم در کوبا کدامند؟

 

کارناوال سانتیاگوی کوبا (Santiago de Cuba):

کارناوال سانتیاگوی بدون شک بزرگترین و رنگارنگ‌‌ترین کارناوال در نواحی کارائیب است. این کارناوال اواخر ماه جولای آغاز می‌‎شود و ترکیبی از مجسمه‌های بزرگ در حال حرکت، رقصنده‌ها، نوشیدنی‌های مخصوص و رقص رومبا است.

 

فستیوال بین‌المللی فیلم سین پُبره:(Cine Pobre)

فستیوال فیلم سین پُبره در اوایل ماه آوریل (فروردین) برگزار می‌شود و هرساله صدها هزار علاقه‌مند به فیلم را از سراسر جهان به کوبا می‌کشاند. این فستیوال از سال 2003 در شهر گیبارا برای تجلیل از فیلم‌های متوسط و فیلم‌هایی که با بودجه کم ساخته می‌شوند، برگزار می‌شود. بنیانگذار این فستیوال یک کارگردان کوبایی به نام اومبرتو سالز Humberto Sales است.

 

لاس پرنداس (Las Parrandas) یا جشن خیابانی:

لاس پرنداس یا جشن خیابانی هر سال در ماه دسامبر در شب کریسمس در دهکده‌ی کوچک رِمِدیوس (Remedios) در استان ویا کلارا (Villa Clara) برگزار ‌می‌شود. در این جشن افراد شهر به دو گروه تقسیم شده و با هم رقابت ‌می‌کنند و گروهی برنده می‌شود که رنگارنگ‌‌ترین مجسمه‌های بزرگ خیابانی را نمایش دهد و پر سر و صداترین آتش‌بازی را به راه بیندازد.

 

فستیوال بین‌المللی موسیقی جَز

فستیوال بین‌المللی موسیقی جَز در سال 1978 افتتاح شد. این فستیوال در سالن‌های تئاتر کارل مارکس، مِلا (Mella) و آمادئو رُلدَن (Amadeo Roldán) در‌هاوانا برگزار ‌می‌شود و هر سال شخصیت‌های برجسته از سراسر جهان در آن شرکت ‌می‌کنند.

 

فستیوال بین‌المللی باله هاوانا

این فستیوال هر دو سال یک‌بار در قالب گردهمایی بین‌المللی رقص باله در سالن تئاتر ملی کوبا در شهر هاوانا برگزار می‌شود که در آن کمپانی‌های رقص، بالرین‌ها و تماشاگرهای خارجی و کوبایی حضور دارند. این فستیوال که از سال ۱۹۶۰ تا به امروز در جریان است، یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای فرهنگی در جهان به شمار می‌آید.

 

شکم گردی در کوبا:

قطعا در سفر به کوبا وقت اصلی‌تان صرف تماشای جاذبه‌های رنگارنگ هاوانا، سیفگوئس، سانتاکلارا و... خواهدشد. اما از لذت چشیدن غذاهای کوبایی و شکم گردی غافل نشوید! در ادامه شما را با بعضی از غذاهای کوبا آشنا خواهیم کرد.

 

ساندویچ‌های کوبایی مدیانوچه Medianoche

لذت سفر به دریای کارائیب را با خوردن این ساندویچ چند برابر کنید. این ساندویچ‌ها آنقدر خوبند که حتما باید امتحان شوند. مواد اصلی این ساندویچ‌های معرکه عبارت است از: گوشت گاو یا خوک تازه، ژامپون گوشت، پنیر سوئیسی اعلا و البته ترشیجات کوبایی. بعد از آماده کردن ترکیبات این ساندویچ، آنها را در نان ساندویچ با ظرافت خاصی می‌چینند و در نهایت برخی آشپزها تخم‌مرغ هم به آن اضافه می‌کنند.

 

رُپا ویجا (غذای سنتی کوبایی‌ها)

رُپا انواع مختلفی دارد و هر کدام با ترکیبات متنوعی درست می‌شود. اما این نوع از رُپاها، از گوشت گاو تازه به همراه زیتون و فلفل دلمه‌ای تهیه می‌شود. علاوه بر این ترکیبات، ادویه‌ و چاشنی هم به این غذا اضافه می‌کنند. به یاد داشته باشید که لذت چشیدن این رُپا را در یک رستوران کوبایی از دست ندهید.

 

موجو (Mojo)

موجو از راسته گوساله که در ترکیبات خاصی خوابانده شده است، درست می‌شود. این غذا در داخل فر پخته می‌شود و پس از اینکه حسابی گوشت راسته، کبابی و برشته شد از فر خارج می‌شود. حالا همه آن چیزی که منتظرش بودید برای خوردن آماده است. این غذا از آنجایی که به کباب‌های خودمان شباهت دارد، بسیار به ذائقه ما ایرانی‌ها سازگار است.

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved