company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
جنگل حرا کجاست؟
0 like 294 view

جنگل حرا کجاست؟

قشم، جزیره عجایب هفتگانه ی ایران، زیباترین و منحصر به فرد ترین پدیده های طبیعی را دارد. یکی از این زیبایی ها جنگل حرا می باشد.

 در سواحل خلیج فارس و دریای عمان جنگل به بزرگی 22 هکتار وجود دارد که به این جنگل، جنگل حرا می‎گویند. این جنگل ها یکی از پدیده های کمیاب طبیعی در دنیا به شمار می آیند.

 

  • چرا جنگل حرا خاص است؟

درختان این جنگل ها در تمام طول سال سبز هستند و ارتفاعشان به ۳ تا ۶ متر می رسد. ویژگی منحصرفرد این درختان این است که در طی میلیون ها سال، سازگاری خوبی با آب شور پیدا کرده اند، به اینگونه که از آب شور تغذیه می کنند و با دفع نمک آن، آب را به طور طبیعی شیرین می کنند.

جنگل حرا به علت شرایط مناسب تبدیل به یک زیستگاه مناسب برای پرندگاه مهاجر شده است. این پرندگان از سمت مناطق گرمسیری به قشم کوچ می کنند. پرندگانی مانند حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه و کاکائی.

 

جنگل حرا

 

این جنگل ها زیستگاه بسیار خوبی برای ماهیان، نرم تنان و سخت پوستان نیز هستند. سطح آب این جنگل در زمان جزر و مد تغییر می‎کند. سطح آب این جنگل در حالت عادی در حدود یک و نیم متر است. در زمان مد دریا، درختان این جنگل به زیر آب می روند و هجوم ماهی ها در این حالت، آن را به محلی مناسب برای ماهیگیری تبدیل می کند. حالت جزر و مد در جنگل حرا هر ۶ ساعت یکبار اتفاق می افتد. جالباست بدانید که در حالت جزر، زمین این درختان خشک می شود و به نظر می آید که این درختان در زمینی خشک رشد کرده اند.

 

  •  تفریحات رایج جنگل حرا

شما می توانید بروی آب های جنگل حرا قایق سواری کنید و از مناظر بینظیر آن لذت ببرید. همچنین در زمستان می توانید شاهد تعداد زیادی از پرندگان مهاجر باشید که به این منطقه کوچ می کنند. به همین دلیل این جنگل ها علاوه بر اهمیت طبیعی، برای محافظت از گونه های جانوری آن تحت حفاظت قرار دارند.

 

جنگل حرا

 

  • برای دیدن جنگل حرا کی سفر کنیم؟

قشم هوایی گرم و مرطوب دارد مخصوصا در تابستان که فقط مرم بومی آنجا می‎توانند این هوا را تحمل کنند. بهترین زمان سفر به جنگل های حرا در قشم، از اواسط پاییز تا اردیبهشت می‎باشد که در این زمان دمای هوای این منطقه مناسب تر است.

 

  • از چه مسیری به جنگل حرا برویم؟

برای رسیدن به قشم بهتر اسست از هواپیما استفاده نمایید. اما اگر ترجیح میدهید زمینی سفر کنید باید از بندر خمیر و یا بندر پل خود را با لنج یا کشتی های مسافربری به قشم برسانید. در قشم می‎توانید از بزرگراه خلیج فارش خود را به جنگل حرا برسانید.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved