company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
روادید چیست؟
1 like 557 view

روادید چیست؟

اگر تا بحال قصد سفر به خارج از کشور را داشته‌اید حتما اسم روادید به گوشتان خورده است. اما روادید چیست و چه تفاوتی با گذرنامه دارد را در ادامه خواهید خواند با هایپرشیا همراه باشید.

روادید چیست؟

در بسیاری از کشور ها قوانینی برای ورود مسافر به کشورشان دارند که یکی از آنها اخذ روادید کشورشان توسط مسافر است. روادید یا همان ویزا سندی است که به شما اجازه ورود به یک کشور را می‌دهد. برای انکه بتوانید به صورت قانونی وارد یک کشور شوید می‌بایست روادید کشور مورد نظر را توسط سفارت آن کشور دریافت نمایید.

روادید معمولا به گذرنامه منگنه و یا به صورت برگه جدا به مسافر داده می‌شود. اما قضیه به این آسانی‌ها نبوده و شما برای دریافت روادید یک کشور می‌بایست مدارکی را فراهم و قوانینی را اجرا نمایید. این مدارک و قوانین معمولا برای هر کشور متفاوت بوده و اطلاعات این چنینی را می‌ بایست از سفارت آن کشور دریافت نمایید.

 

تفاوت بین روادید و گذرنامه

تا به اینجا متوجه شدیم روادید چیست و چگونه می‌توان آن را اخذ نمود اما تفاوت بین روادید و گذرنامه در چیست  را در ادامه خواهید خواند. گذرنامه مدرکی است که معمولا دولت‌ها به شهروندهای خود اعطا کرده و در آن اطلاعات هویتی مسافر درج می‌شود. اما روادید سندی است که اجازه ورود مسافر را به یک کشور مشخص نشان می‌دهد.

جالب است بدانید که برخی از کشورها نیازی به اخذ روادید نداشته و فقط تهیه بلیط هواپیما یا... کفایت می‌کند. این قانون برای ایرانیان نیز مستثنا نبوده و ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به اخذ روادید برخی کشورها، به این کشورها که لیست آن در زیر آمده است سفر نمایند:

گرجستان، ترکیه، مالزی و ارمنستان کشورهایی هستند که نیاز به اخذ روادید ایرانینان ندارد.

البته دسته دیگری از کشورها نیز وجود دارد که نیازی به اخد روادید آن کشور توسط ایرانینان نداشته اما در هنگام ورود به آن کشور می‌بایست در فرودگاه مدارکی را ارائه و مبلغی را پرداخت نمایند مانند لبنان، سوریه، سریلانکا و مالدیو...

 

روادید چیست؟

 

انواع روادید

روادیدها انواع مختلفی داشته و هر کدام برای هدفی صادر می‌شوند که در ادامه مختصری به انواع روادید خواهیم پرداخت.

  1. روادید توریستی
    این نوع روادید به هدف گردشگری و تفریح در اختیار مسافر قرار داده خواهد شد. این روادید در دسته کوتاه مدت قرار می‌گیرد و بازه زمانی بین 5 تا 45 وز می‌باشد.
  2. روادید بستگان و دیدار با خانواده
    هدف این نوع ویزا دیدار خانواده و بستگان درجه 1 و 2 بوده و معمولا مدت زمان این ویزا 3 ماهه می‌باشد اما تا 6 ماه نیز قابل تمدید است. برای اخذ این نوع روادید شما نیاز به دعوتنامه دارید.
  3. روادید تحصیلی
    اگر شما نیاز دارید که در کشوری دیگر تحصیل کنید می‌بایست روادید تحصیلی کشور مورد نظرتان را اخذ نمایید. مدت زمان این نوع روادید بسته نوع تحصیل در دانشگاه دارد.
  4. روادید سرمایه گذاری
    اگر شما سرمایه خوبی دارید و قصد مهاجرت به کشور دیگری را نیز دارید می‌توانید به دنبال اخذ روادید سرمایه گذاری باشید. شما با سرمایه گذاری در بخش‌های کسب و کار، مسکن، شرکت های سرمایه گذاری می‌توانید اقدام به دریافت روادید سرمایه گذاری کشور مورد نظر خود نمایید.
  5. روادید کاری
    اگر در کشور دیگری کاری پیدا کردید و می‌خواهید به آن کشور سفر نمایید می‌بایست روادید کاری آن کشور را اخذ نمایید. البته این نوع روادید نیز نیاز به دعوتنامه کارفرما دارد.
  6. روادید مطبوعاتی
    اگر خبرنگار هستید و قصد سفر به کشوری دیگر برای جمع آوری اخبار دارید می‌بایست دنبال اخذ روادید مطبوعاتی بروید.
  7. روادید درمانی و پزشکی
    اگر نیاز دارید که در کشوری دیگر درمان شده و از خدمات درمانی و پزشکی استفاده نمایید می‌بایست روادید درمانی و پزشکی آن کشور را اخذ نمایید.
  8. روادید عبور یا ترانزیت
    این نوع ویزا که غیر مهاجرتی بوده به شما این اجازه را می‌دهد که برای تعویض هواپیما و... برای مدت کوتاهی در فرودگاه یا شهرهای میانی توقف کرده و سپس به مقص اصلی خود سفر نمایید.
  9. روادید شینگن
    این روادید که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدار‎ترین روادیدها محسوب می‌شود به شما این اجازه می‌دهد که با اخذ این روادید به کشورهای شینگن سفر کرده و در مرز سینگن از کشوری به کشور دیگری سفر نمایید.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved