company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
چه تفریحاتی در ارمنستان داشته باشیم؟
0 like 237 view

چه تفریحاتی در ارمنستان داشته باشیم؟

برای سفر به ارمنستان، پایتخت هنر چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ مکان‌هایی که در این کشور باید دید کدامند؟ چه فستیوال‌ها و جشن‌هایی در ارمنستان برگزار می‌شود؟ این مطلب به سوالات شما پاسخ می‌دهد.

ارمنستان افراد را یا به یاد تلخی کشتار ارامنه می‌اندازد و یا شادی جشن‌ها را در ذهن یادآور می‌شود. کشوری که از جنوب با ایران هم‌مرز است، در منطقه‌ی کوهستانی قفقاز جنوبی قرار گرفته و فرهنگ آن تا حدودی مشابه ایتالیا و یونان است. 

بسیاری این کشور را با موسیقی‌اش خصوصا ساز دودوک می‌شناسند و از شنیدن صدای این ساز لذت می‌برند؛ در واقع هنر ارمنستان نکته‌ برجسته‌ این کشور است و معماری این کشور هم از این قاعده مستثنا نیست.

 

ژیوان گاسپاریان

ژیوان گاسپاریان، نوازنده ساز دودوک

 

برای مشاهده‌ی تور ارمنستان اینجا را کلیک کنید.

 

  • دیدنی‌ها در پایتخت ارمنستان کدامند؟

هنگام ورود به ارمنستان در ایروان یکی از جاهایی که به دیدن آن می‎‌روید، میدان پیروزی (هراپاراک) است اگر در تابستان سفر کردید، شب‌هایتان در این میدان با فواره‌ها و نورپردازی‌ها و موسیقی و یک فنجان قهوه خاطره‌انگیز خواهد بود، البته جشن‌ها و کنسرت‌های زیادی در این میدان برگزار می‌شود و با توجه به تاریخ سفرتان بررسی کنید و از هیجان جشن‌های این میدان لذت ببرید. احتمالا مجسمه‌ مادر که به جای مجسمه‌ لنین ساخته شده در این محوطه توجه‌تان را جلب می‌کند.

 

مجسمه‌ی مادر

مجسمه‌ی مادر، اثری که جای مجسمه‌ی لنین را گرفت.

 

جاهایی که در طول روز می‌توانید به دیدن آن‌ها بروید، هزارپله یا کاسکاد، در خیابان موسکویان است، در این محوطه پله‌ها را که بالا می‌روید می‌توانید در توقف‌گاه‌ها از موزه دیدن کنید و از بالای این پله‌ها دید خوبی به ایروان داشته باشید. از کاسکاد که به سمت جنوب و میدان فرانسه بروید، به اپرای ایروان می‌رسید، علاوه بر همین سالن اپرا در کافه‌های نزدیک هم می‌توانید کمی بنشینید و نوشیدنی‌های ارامنه را بچشید.

 

کاسکاد

مجسمه‌هایی که در این محوطه هستند توجه‌تان را جلب خواهند کرد.

 

دیدنی‌های کاسکاد

در استراحتگاه‌های کاسکاد، وارد موزه‌ها شوید و زیبایی‌های داخل آن را ببینید.

 

برای مشاهده‌ی هتل‌های ارمنستان اینجا را کلیک کنید. 

با رفتن به موزه‌ی تاریخ که در نزدیکی میدان جمهوری قرار دارد و همچنین موزه‌ی باستان‌شناسی اربونی کمی بیشتر درباره‌ تاریخ این کشور اطلاعات کسب خواهید کرد.

موزه تاریخ

علاوه بر ساختمان زیبای موزه، داخل آن هم دیدن دارد.

 

برای مشاهده‌ی تور ارمنستان اینجا را کلیک کنید.

 

به خیابان آبوویان که می‌روید با جیب پر از پول بروید چرا که می‌توانید انواع و اقسام خریدها را از برندهای اروپایی گرفته تا یکشنبه‌بازار ورنی‌ساژ که پر از عتیقه و کارهای دست محلی مانند قهوه‌جوش، تخته‌نرد و قالی‌ است داشته باشید.

زمان استراحتتان را اگر در رستوران‌ها می‌گذرانید پیشنهاد می‌شود چالاقاش و آجاراکان را سفارش دهید که از غذاهای ارمنی است، اگر این غذاها باب میل شما نیستند خیالتان راحت باشد چراکه در ایروان انواع کباب‌های ایرانی، قفقازی و گرجی را می‌توانید بخورید.

 

خیابان آبوویان

برای خرید و گردش در شهر به خیابان آبوویان بروید.

 

  • کدام کلیساهای سنگی را ببینیم؟

انواع کلیساهای سنگی بزرگ و زیبا را از دوران مختلف در ارمنستان می‌بینیم! معروف‌ترین آن‌ها کلیسای اچمیادزین در شهری به همین اسم که می‌توان گفت قطب مذهبی ارمنستان به شمار می‌آید. بنای سنگی اچمیادزینِ قدیمی را تیرداد سوم به جای ساختمان چوبی آن بنا کرد. این کلیسا رسما «واغارشاپات» خوانده می‌شود و زمانی که ارمنستان بخشی از ایران بود آن را «اوچ کلیسا» می‌گفتند.

 

کلیسای اچمیادزین

اچمیادزین، قدیمی‌ترین کلیسای ارمنستان

نکته‌ی قابل توجه در معماری این کلیسا، عدم استفاده از ساروج [از مصالح ساختمانی در گذشته] است و با توجه به کوهستانی بودن منطقه، اچمیادزین از سنگ بنا شده است. در معماری داخلی بنا، نقاشی‌های زیبا توجه شما را جلب خواهد کرد، در این کلیسا که می‌روید حتما سقف را نگاه کنید تا اوج هنر نقاشی و ترکیب رنگ شما را مبهوت کند.

 

سقف کلیسای اچمیادزین

تزیینات داخلی در کلیساها را با دقت ببینید.

 

برای مشاهده‌ی تور ارمنستان اینجا را کلیک کنید. 

  • یک روز گشت خارج از ایروان

 در سفرتان به ایروان یک روز از صبح را به گشت خارج از ایروان بپردازید! از ایروان حدود سی کیلومتر به سمت شرق بروید تا به محلی به نام معبد گارنی برسید، گفته می‌شود معبد گارنی مهرابه‌ای برای نیایش خورشید بوده و از آیین مهرپرستی به جا مانده است. تنها بنای مذهبیِ غیر مسیحی در ارمنستان همین معبد است که به دستور تیرداد اول در سال 66 میلادی ساخته شد. از متعلقات این بنا می‌توان به یک حمام اختصاصی با سالن ورودی، اتاق رختکن، دو حمام و یک بخش گرم‌‌خانه یا کوره و کاشی‌کاری‌های بسیار زیبا اشاره کرد، نکته‌ی قابل توجه در این کاشی‌ها استفاده از 15 رنگ طبیعی در ساخت آن بوده که نقش ماهی‌های دریا را نمایش می‌دهد و البته تصویر خدای اقیانوس با نماد یک زن و یک مرد هم از قلم نیفتاده و در مرکز این کاشی‌کاری آمده است.

به طور کلی به این معبد که نگاهی بیندازید احتمالا شما را یاد بناهای یونانی می‌اندازد، معماری این بنا با الگوی یونانی است و حتی در محوطه‌ آن کتیبه‌ای به زبان یونانی می‌بینید که بر تخته سنگی حک شده است. 

 

معبد گارنی

معبد گارنی با الگوبرداری از معماری یونانی

 

برای مشاهده‌ی هتل‌های ارمنستان اینجا را کلیک کنید.

 

بعد از دیدن این معبد که احتمال می‌رود جایگاه اصلی حکومت تیرداد در ارمنستان بوده مسیرتان را به سمت شرق تا رسیدن به کلیسای گغارد ادامه دهید. حدود 10 کیلومتر جاده را طی کنید و به اولین کلیسای غاری دنیا برسید، برای ساختن این کلیسا در قرن هفتم کوه را از سنگ‌های گرانیت سخت تراشیده‌‌اند، البته در افسانه‌ها گفته می‌شود قرن چهارم ساخته شده است. 

در قرن 13 دو کلیسای دیگر در محوطه‌ی صومعه ساخته شده، موارد قابل توجه در این صومعه ورودی بزرگ با سقف حکاکی شده، کلیسای کوچکی که با تراش از سنگ خام بنا شده، سنگ‌برش‌ها و مقبره‌های منحصر به فرد است. گفته می‌شود حوضچه‌ای در این صومعه وجود دارد که آب آن از چشمه‌ی مقدس تامین می‌شود، محلی‌ها عقیده دارند پاشیدن این آب بر بدن پوست را شفاف می‌کند.

 

صومعه گغارد

صومعه‌ی زیبای گغارد، قدیمی‌ترین کلیسای غاری

 

  • طبیعت ارمنستان دیدنی است 

از معماری که بگذریم، زیبایی‌های طبیعت ارمنستان غیرقابل انکار است، یک روز از ایروان به سمت شمال شرق بروید تا بعد از حدود 60 کیلومتر به بزرگ‌ترین دریاچه‌ی قفقاز و همچنین یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان برسید. دریاچه‌ی سوان برای شنا و برخی تفریحات آبی بسیار مناسب است و می‌توانید تجربه‌ای پر از لذت و شادی را در این منطقه داشته باشید.

 

دریاچه سوان

برای تفریحات آبی به دریاچه سوان بروید.

 

در نزدیکی دریاچه‌ی سوان، می‌توانید در دره‌ی گل‌ها گردش کنید؛ تلکابین، پیست اسکی، اسنوبرد، استراحتگاه‌ها و امکانات تفریحی در این محوطه امکانات گردش را برای شما فراهم کرده است.

 

 برای مشاهده‌ی تور ارمنستان اینجا را کلیک کنید.

دره‌ی گل‌ها

انواع تفریحات پر هیجان را در دره‌ی گل‌ها تجربه کنید.

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved