company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
معنی ریفیوز ویزا چیست؟ (Your application is hereby refused)
6 like 2590 view

معنی ریفیوز ویزا چیست؟ (Your application is hereby refused)

زمانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید و درخواست ویزا می‌دهید ممکن است با اصطلاحاتی مانند: ریجکت (Rejected) و ریفیوز (Refused) و دینای (Denied) مواجه شوید. در این مقاله ما درباره اصطلاح رفیوز صحبت خواهیم کرد.

گاهی  ممکن است سفارت‌خانه به دلایلی درخواست ویزای شما را رد کند و با عبارت‌های ریجکت (Rejected) و ریفیوز (Refused) و دینای (Denied) مواجه شوید. این کلمات در ابتدا به معنی رد شدن ورخواست ویزا شما است اما در بین این کلمات تفاوت‌هایی وجود دارد.

زمانی که شخص مدارک را برای سفارت ارسال می‌کند مدارک مورد بررسی قرار میگیرد. این مدارک به جز آنکه حداقل‌ انتظارات را باید برآورده کند بلکه باید به تایید افسر کنسولگری نیز برسد. رفیوز ویزا یا همان visa-refusal به این معنا است که: ویزا درخواست شده به صورت معتبر، پردازش شده و افسر سفارت آن درخواست ویزا را رد کرده است. این نوع رد شدن به علت آن است که فرد نتوانسته الزامات و شرایط مورد نیاز سفارت را برآورده سازد. مثلا اگرد شخص تمکن مالی لازم را از حساب بانکی خود ارائه ندهد یا به جای مدارک اصلی از فتوکپی آن استفاده و برای سفارت ارسال نماید، افسر سفارت درخواست ویزا را رفیوز می‌کند. معمولا زمانی که درخواست ویزای یک شخص رفیوز می‌شود، گذرنامه آن شخص علامت‌گذاری شده تا معلوم شود که مشکلی در درخواست ویزا وجود داشته و نکته حائزاهمیت آن است که این موضوع در کامپیوتر ثبت می‌شود.

 

معنی رفیوز در سفارت‌های مختلف

جالب است بدانید که در کشور بریتانیا بجای اصطلاح ریجکت فقط از رفیوز استفاده می‌کنند. این انتخاب به سیاست آنها مرتبط بوده و فکر می‌کنند که برای درخواست نامعتبر بهتر است از رفیوز استفاده شود تا ریجکت. پس می‌توان گفت در انگلستان معنی کلمات رفیوز و ریجکت یکی هستند. همچنین کشورهایی که در حوزه شینگن هستند و همچنین کشورهایی مانند استرالیا و روسیه نیز در متن نامه خود از کلمه رفیوز  REFUS استفانده می‌کنند.

شما این حق را دارید که به پاسخ رد سفارت اعتراض بزنید اما این نکته را در ذهن داشته باشید که بعضی از سفارت‌ها سخت‌گیر بوده و پاسخی به اعتراض شما نمی‌دهند. مثلا کشورهایی مانند کانادا، انگلستان و فرانسه تمایلی به پاسخ اعتراضات نشان نمی‌دهند. البته این موضوع می‌تواند اتباع کش.ر درخواست دهنده نیز مرتبط بوده و ممنکن است سفارت‌ها با برخی از اتباع مهربان‌تر برخورد نمایند.

 

رفع رفیوز و ریجکتی

یادتان باشد که برای درخواست ویزا از ابتدا با دقت تمام مدارکی که سفارت خواسته و یا در سایت قرار داده را فراهم کرده و مطابقت دهید و همچنین در تمام امور با سفارت صادق باشید. اما اگر ویزای شما رد شد نگران نباشید. در ابتدا نامه را با دقت بخوانید و اشکالات مدارک را برطرف نمایید و در گام بعدی میتوانید از یک مشاور حازق برای رفع این مورد کمک

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

نظر بازدیدکننده
Shahpar fotouhi
1402/05/15 23:01

در مورد ویزای توریستی امریکا سوال داشتم در سفارت ارمنستان یک ماه پیش ویزای من ok شد ولی دخترم ap شد و افیسر از من سوال کرد که منتظر دخترت میشی یا ویزات صادر بشه من کفتم منتظر میشم ولی الان وصعیت من refuse نشان داده میشه ، مشکلی هست ؟ بنظر شما پاسپورتمو برای پیکاپ بفرستم یا منتظر بشم؟

نظر بازدیدکننده
هایپرشیا
(1402/05/18 18:23)

سلام و وقت بخیر، شما می توانید از طریق ایمیل با سفارت آمریکا در ارمنستان در ارتباط باشید ولی به صورت معمول باید منتظر ایمیل سفارت باشید و همراه پاسپورت نامه سفارت رو پیکاپ کنید.

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved