company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
سوغات اصفهان
0 like 485 view

سوغات اصفهان

هرچند وصف پولکی و گز همیشه یادآور خاطرات یک سفر شیرین به اصفهان است اما کمتر کسی است که از خاتم‌کاری، قلم‌کاری، میناکاری، نقره‌کاری و مینیاتورهای اصفهان چیزی نشنیده باشد. در این مجال به بازارهای اصفهان و صنایع دستی کم نظیر آن سری می‌زنیم.

 

اگر اهل خرید سوغات هستید و در هر سفر‌ی که می‌روید برای خود و یا عزیزانتان یک یادگاری می‌خرید، تا با هر بار نگاه کردن به آن، یاد و خاطره سفر به اصفهان و گشت و گذار در این شهر برایشان زنده شود، حتما صنایع دستی اصفهان را در لیست خرید‌های خود قرار دهید.

 صنایع دستی اصفهان

گوشه‌ای از صنایع دستی اصفهان در یک قاب

 

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های اصفهان اینجا را کلیک کنید. 

 

صنایع دستی اصفهان ذوق و هنر استادکار اصفهانی را در دل خود دارد و همین باعث تمایز صنایع دستی با دیگر ساخته‌های صنعتی‌ست که با ماشین ساخته می‌شوند و نه با دستان هنرمند استاد.

 

قلم زنی اصفهان

دستان هنرمند استاد قلم زن اصفهانی که رنگ‌ها و نقش‌ها را در هم می‌آمیزد

 

علاوه بر همه‌ی این‌ها، صنایع دستی هر کشوری نماد هویت و فرهنگ آنجاست و حمایت از این صنایع، حمایت از دستان هنرمند استادکارانی‌ست که با جان و دل طی سالیان دراز، نسل به نسل هنرهایی چون قلم زنی، خاتم‌کاری و... را حفظ کرده و آن را به دستان نسل بعد سپرده‌اند.

 

میناکاری اصفهان

 عجیب است اگر به‌عنوان یک ایرانی به اصفهان سفر کرده باشی اما یکی از این گلدان‌ها را نداشته باشی

 

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های اصفهان اینجا را کلیک کنید. 

 

به نقش جهان بروید؛ هم فال و هم تماشا

به نقش‌جهان که رفتید از کنار بازاری که در شمال میدان قرار دارد به آسانی نگذرید، این بازار هم یک اثر تاریخی فوق‌العاده است و هم در سراسر آن مغازه‌هایی را پیدا می‌کنید که صنایع دستی بی‌نظیر اصفهان را عرضه می‌کنند.

 

مغازه بازار بزرگ تهران

یکی از مغازه‌های بازار بزرگ که می‌توانید میناکاری‌های اصفهانی را در اینجا بیابید

 برای مشاهده پکیج کامل تور‌های اصفهان اینجا را کلیک کنید. 

 

نقش‌های گل و مرغ با قلم‌زنی از دل فلز سخت بیرون می‌آیند

این همه ظرافت در نقش گل و مرغ‌های صندوقچه‌ها و آثار قلم‌کاری شده بر روی نقره، مس و یا برنج چشمان هر مسافر خوش‌ذوق و علاقه‌مند به هنر را مجذوب خود می‌کند. بعضی از این ظروف مانند سینی‌ها و کاسه‌های قلم‌کاری شده هستند که علاوه بر نقوش زیبا، با اشعار کم‌نظیری هم تزیین شده‌اند.

 

قلم زنی روی فلز، اصفهان

به قول استاد همایی: اصفهان را نیمه خوانند در جهان‌ / صد جهان من دیده‌ام در اصفهان

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های اصفهان اینجا را کلیک کنید. 

 

 

قلم زنی روی فلز-اصفهان

 یکی از این کاسه‌های قلم زنی شده همان یادگاری‌ست که هروقت به آن نگاه کنید خودتان را در کنار زاینده‌رود حس می‌کنید

 

 زیور‌آلات نقره و قلم‌کاری شده از آن دست صنایع دستی و سوغاتی‌هایی‌ست که اگر تهیه کنید، سالیان سال می‌تواند خاطره سفر دلچسب‌تان به اصفهان را برایتان زنده کند. خلاصه از زیورآلاتی مانند دست‌بند‌های نقره-فیروزه و سرویس‌های کامل نقره گرفته تا صندوقچه‌ها و سینی‌های فوق العاده زیبا همگی در این بازار پیدا می‌شوند.

 فروشگاه نباتی جنب بازار بزرگ در میدان نقش جهان یکی از فروشگاه‌های معتبری‌ست که می‌توانید کارهای قلم‌زنی و مشبک فلزی ناب اصفهانی را در آنجا بیابید. اگر در بازار قیصریه موفق به خرید نشدید می‌توانید به مغازه "نقره اهتمام" در خیابان استاندارد و رو‌به‌روی بیمارستان خورشید بروید.   

 قلم‌کاری روی پارچه از دیگر صنایع هنری مرسوم در اصفهان است که از نقش‌های متفاوت تذهیب و مینیاتور که با توجه به ذوق و سلیقه استاد قلم‌زن طراحی می‌شوند، استفاده می‌کند. قدمت این هنر نیز به دوران صفویان برمی‌گردد و امروز بر روی انواع پارچه چلوار، پارچه‌های ماشینی و حتی پارچه ابریشم طبیعی کار می‌شود.

 

قم کاری روی پارچه، اصفهان

 یکی از انواع پارچه‌های قلم‌کار، تنوع رنگ و طرح این پارچه‌ها بسیار است

 

علاوه بر قلم کاری اگر به‌دنبال آثار دیگر هنری اصفهان هستید، بازار آهنگرها در میدان نقش‌جهان بهترین محل است که می‌توانید مجموعه‌ای از آثار خاتم‌کاری، میناکاری را در آن بیابید.  

 

میناکاری اصفهان

میناکاری‌های اصفهان، سوغاتی ارزشمند برای عزیزان شما

 

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های اصفهان اینجا را کلیک کنید. 

 

مینیاتور هنر ایرانی، سوغات نصف جهان

هنر مینیاتور در ایران سابقه‌ای طولانی دارد هر چند عده‌ای این هنر را متعلق به چین، ژاپن و خاور دور می‌دانند اما شواهد بسیاری نشان می‌دهد پیشرفت و گسترش این هنر در ایران و اصفهان بوده است؛ از زمانی که صفویان اصفهان را به‌عنوان پایتخت خود انتخاب کردند و توجه بسیاری به هنر نقاشی، نگارگری و مینیاتور نشان دادند این هنر بیش از پیش گسترده شد. اکنون نیز می‌توان آثار برجسته‌ای را در اصفهان یافت. برای تهیه مینیاتور‌های ناب اصفهان، سراغ خیابان چهارباغ را بگیرید، این خیابان هم تاریخی است و هم بسیار قدیمی؛ خیابان چهار‌باغ به دو بخش چهارباغ بالا و چهارباغ عباسی تقسیم می‌شود، بخش چهارباغ عباسی بین دروازه دولت و سی و سه پل قرار دارد و تماشا و گشت و گذار در آن خالی از لطف نیست.

 

خیاباغ چهارباغ اصفهان

خیابان چهارباغ اصفهان، هم قدم بزنید و هم سوغاتی بخرید

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های اصفهان اینجا را کلیک کنید. 

 

 یکی از مراکز معتبر برای خرید این آثار هنری، مینیاتورسازی عباسی با مدیریت فتح‌الله عباسی است که اتفاقا در خیابان چهارباغ عباسی و در بازار هنر قرار دارد. بازار هنر هم خودش جز آثار تاریخی دوران صفویان محسوب می‌شود؛ حال که قدم‌زنان در خیابان چهارباغ عباسی، بازار هنر را یافتید از این بازار به‌سادگی نگذرید؛ می‌توانید هم سوغات مورد نظر خود را تهیه کنید و هم به‌ عنوان یک بنای تاریخی بازدیدی از بازار داشته باشید.

 

بازار هنر اصفهان

بازار هنر، شاهکار معماری عصر صفویه

 

مینا‌کاری و خاتم‌کاری سوگلی سوغات اصفهان

علاوه بر مینیاتور، مغازه‌هایی برای خرید آثار خاتم‌کاری و میناکاری وجود دارد که به ترتیب برای خاتم‌کاری می‌توانید به مرکز فروش "صنایع دستی موزه" پلاک 80 مراجعه کنید و برای خرید میناکاری‌های دلربای اصفهان که نقش‌های خوش‌رنگ فیروزه‌ای آن حتما شما را مجذوب خود خواهد کرد، به سراغ نگارستان فیض اللهی پلاک 69 بروید، قطعا دست خالی برنمی‌گردید. 

 

صنایع دستی اصفهان

میناکاری هنر اصیل ایرانی با قدمت بیش از 1500 سال

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های اصفهان اینجا را کلیک کنید. 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved