company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
سفر کشف راز یاقوت سرخ
0 like 369 view

سفر کشف راز یاقوت سرخ

سفر کشف راز یاقوت سرخ در اکوکمپ متین‌آباد واقع در استان اصفهان اجرا شد. چیدن انار از درخت، شترسواری، بازی در رمل‌های متین‌آباد و بازدید از مزرعه نگهداری شترمرغ‌ها از جمله فعالیت‌هایی بود که در این سفر اتفاق افتاد. تجربه کار گروهی کودکان و آشنایی با طبیعت از جمله اهداف برگزاری این سفر بود.

اکوکمپ متین‌آباد در دل کویر مرکزی ایران در استان اصفهان اقامتگاهی است که بر اساس معیارهای زیست محیطی اداره می‌شود. در این اقامتگاه بخش‌های مختلفی مانند مزرعه شترمرغ، محل شترسواری و مزرعه ارگانیک شامل باغ انار وجود دارد. حضور کودکان در این سفر برای آشنایی با باغ انار و چیدن میوه این درختان بود. همچنین در کنار آن کودکان به شن بازی و شترسواری نیز پرداختند. انجام این فعالیت‌ها برای آنها بسیار هیجان‌انگیز و آموزنده بود. درخت انار از گیاهان بومی ایرانی است، با نام Punica granatum که از هزاران سال پیش توسط مردم ساکن در این فلات شناخته شده بود و از نمادهای مشهور در جشن‎ها و داستان‎های ما است. سفر ما ساعت 6 صبح از میدان آرژانتین شروع شد. تعدادی از خانواده‎ها با وسیله نقلیه هایپرشیا سفر را آغاز کردند. به سمت جاده قم- کاشان حرکت کردیم. برخی از همسفران نیز بین راه و در رستوران مارال به ما ملحق شدند. سعی کردیم تمام طول راه با کودکان بازی کنیم تا طی کردن مسیر برای آنها خسته کننده نباشد. انجام بازی در میدل باس برای کودکان تعجب‎برانگیز و جالب بود. حدود ساعت 11 صبح به متین‌آباد رسیدیم. پس از انارچینی،صرف نهار، بازی در رمل‌ها و شترسواری‌حدود ساعت 4 بعداز ظهر از متین‌آباد به سمت تهران حرکت کردیم و سفر به پایان رسید.

 زمانی که لیدر برنامه سعی داشت از کودکان عکس بگیرد آنها تلاش می‌کردند تا از لیدر تقلید کنند.

 

 

از آنجایی که خانواده‌ها بیش از حد از وسایل سنتی فاصله گرفته‌اند، خوردن چای در استکان کمر باریک برای کودکان بسیار جالب بود.

 

 

کودکان در این سفر علاوه بر کشف و شهود، مطالبی را هم راجع به خود اکوکمپ از آقای واقفی متولی کمپ متین‌آباد یاد گرفتند.

 

 

.

 

پس از توضیحات آقای واقفی بچه‌ها همراه والدینشان به سمت چادرها حرکت کردند تا وسایل خود را درون چادر قرار داده و به سمت باغ انار بروند.

 

 

کودکان سعی می‌کردند حشرات گوناگونی را در کویر پیدا کنند.

 

 

انار میوه‌ای بود که به راحتی از شاخه جدا نمی‌شد بنابراین کودکان و والدینشان یاد گرفتند یکی شاخه را نگه داشته و دیگری قسمت انتهایی انار را بپیچاند و میوه را از درخت جدا کند.

 

  

خانواده‌ها به کودکانشان اعتماد کردند و دوربین‌های خود را در اختیارشان قرار دادند تا از مشاهداتشان عکاسی کنند.

 

 

کودکان هنگام بازگشت از باغ انار به گفتگو و در میان گذاشتن تجربیاتشان درمورد حشرات پرداختند.

 

 

بعد از صرف نهار در رستوران اکوکمپ که تمامی مواد غذایی آن ارگانیک بود، کودکان و خانواده‌هایشان به سمت رمل‌ها رفتند.

 

  

یکی از کودکان یک سوسک معروف به سرگین غلتان پیدا کرد.

 

 

سپس همگی شروع به گشتن بین شن‌ها کردند تا سوسک‌های بیشتری پیدا کنند.

 

 

پس از گرفتن یک عکس یادگاری با وجود اینکه دل کندن از همدیگر سخت بود، آماده شدیم تا به تهران بازگردیم.

 

تیم سرپرستی: معصوم نوری، روژین علیپور، لیلا قندهاری

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved