company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
غار موزه وزیری کجاست؟
1 like 102 view

غار موزه وزیری کجاست؟

غار موزه وزیری اولین غار موزه خصوصی ایران است. یکی از ویژگی‌های این موزه تعامل بین آثار هنری وآثار طبیعت میباشد بدین صورت که بازدیدکنندگان در حین بازدید و لذت بردن از فضای طبیعی حاکم بر فضای موزه، همزمان از دیدن مجسمه های قرار داده شده در فضای طبیعی محوطه  و از تلفیق هنر مصنوعی و طبیعی حظ بصری خواهند برد.

این موزه در زمینی به مساحت 1000 متر مربع با یک ساختمان دوبلکس، فعالیت خود را در سال 1384 در لواسان شروع نمود.
 این موزه توسط دکتر ناصر هوشمند وزیری که از مجسمه سازان طراز اول ایران می باشد اداره می‌شود و کلیه هزینه‌ها و ایده‌ها و خلاقیتی که در آن بکار رفته توسط نامبرده اعمال گردیده و اولین غار موزه خصوصی ایران است.
 
 در مدت 6 سال فعالیت، دالان هایی در دل کوه حفاری و جهت به نمایش گذاشتن آثار ایشان و ارائه به هنر دوستان آماده گردیده است که هنوز در حال توسعه و تکمیل می باشد.
 هر کدام از آثار وی بیانگر داستانهای شاهنامه فردوسی و فولکلور ایران و فرهنگ اصیل ایرانی است و شامل بخشهای نمایشگاهی، بخش کارگاهی، صنایع دستی، آموزشی، نگارخانه و سالن اجتماعات می باشد.
 
 این مجموعه تنها موزه ای است که در آن مراجعه کنندگان می توانند آزادانه گردش و عکاسی نمایند و دانشجویان رشته هنر می توانند مستقیما از استاد ایده گرفته و کار ورزی نمایند.
 
 استاد وزیری در مدت بازدید علاقمندان، در مورد آثارشان توضیحات لازم را ارائه نموده و سعی در اشائه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در بین بازدید کنندگان مینماید همانگونه که خود را وقف این کار کرده اند.
 
 در بخش صنایع دستی دختر ایشان (خانم راما وزیری) کارگاه را اداره نموده و کارهای جدید و خلاقانه ای در زمینه سفال،سرامیک، نقش برجسته و... تولید مینمایند که علاقمندان میتوانند از این بخش نیز بازدید نمایند. (این بخش را در حال حاضر کارآفرینان جوان اداره می نمایند)
 
 با توجه به اینکه از استاد وزیری جهت فعالیت در کشورهای دیگر دعوت مینمایند تا در خارج از ایران هم چنین مجموعه ای را راه اندازی نمایند ولی ایشان عاشق ایران بوده و دوست دارند این محل با تمام مجسمه ها و آثار هنری در آن که حاصل 50 سال فعالیت نامبرده میباشد در ایران باقی بماند و برای نیل به این هدف بصورت شبانه روزی در این مجموعه کار می‌کنند.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved