company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
جنگل و آبشار بولا کجاست؟
0 like 992 view

جنگل و آبشار بولا کجاست؟

آبشار تمام خزه‌ای بولا یکی از جاذبه‌هایی است که به تازگی مورد توجه طبیعت‌دوستان قرار گرفته است و از ابتدای امسال گروه‌های بسیاری برای بازدید از این آبشار به منطقه بولا سفر کرده‌اند. بولا یک منطقه حفاظت‌شده با مساحت ۳۹۰۷ هکتار است که در استان مازندران واقع می‌باشد و بخش کوچکی از آن در استان سمنان قرار دارد. 

این منطقه در نزدیکی پارک ملی کیاسر و هم‌مرز با پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه و منطقه حفاظت‌شده پرور است. بخش دودانگه‌ شهرستان ساری و دهستان پشتکوه شهرستان مهدی‌شهر محل دقیق این منطقه می‌باشد. بولا جائیست کوهستانی با دو دامنه‌ی شمالی و جنوبی و شیب‌های تند، که در حد بالایی جنگل‌های خزری واقع شده‌است و بخش‌هایی از آن را نیز مرتع‌های ییلاقی تشکیل می‌دهد.

 

 

برای مشاهده تور یک روزه آبشار و جنگل بولا اینجا را کلیک نمایید.

  • گونه‌های جانوری

پلنگ، گرگ، شغال، مرال، شوکا، بز، پازن، خرس قهوه‌ای، گراز، روباه معمولی، تشی، سمور جنگلی، کبک و کبک دری.

 

  • گونه‌های گیاهی

پوشش گیاهی به صورت مناطق جنگلی متراکم و انبوه و شمشادستان است. گونه‌های مهم درختی منطقه می‌توان راش، ممرز، بلندمازو، توسکای ییلاقی، گلابی وحشی (تلکا)، گیلاس وحشی و آلوچه.

 

  • چگونه به این منطقه برویم؟

صبح زود تهران را به‌سوی فیروزکوه ترک  کنید. پس از صرف صبحانه در رستوران، به‌سوی پل سفید و از آنجا به روستای سنگده بروید. مسیر خاکی را با وسایل نقلیه محلی یا وسیله شخصی‌تان رد ‌کنید تا به مسیر پیاده‌روی برسید. سپس در مسیر کوتاه پیاده رویتان آبشارهای زیبای بولا و چشمه بولا را خواهید دید. بعد صرف ناهار در طبیعت منطقه و کمی از استراحت، به سمت وسایل نقلیه بازمی‌گردید. حدس ما بر این است که حدود ساعت 22 به تهران برسید.

 

 

 

 

برای مشاهده تور یک روزه آبشار و جنگل بولا اینجا را کلیک نمایید.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved