company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
دریاچه سقالکسار کجاست؟
0 like 855 view

دریاچه سقالکسار کجاست؟

شاید برای خیلی از افراد دریاچه سقالکسار با لوکیشن فیلم ماهی و گربه تداعی شود. اما این دریاچه به خودی خود دارای جاذبۀ بسیاری است. دریاچه سد سقالکسار در استان گیلان و در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و بین راه آقاسید شریف تا جیرده قراردارد. 

در اطراف مزار آقا سید شریف در نزدیکی شهرستان شفت دریاچه‌های متعددی وجود دارد که دارای طبیعت بسیار زیبایی می‌باشد. یکی از بزرگترین این دریاچه ها (استخرها) سد خاکی سقالکسار می‌باشد که در نزدیک چماچاه و روستای سقالکسار واقع شده است و در تمامی فصول مسافران را به سمت خود جذب می‌کند. آب دریاچه از ریزش های جوی و چشمه ساران منطقه تامین می‌گردد. ارتفاع دریاچه از سطح دریا 64 متر، طول دریاچه در حدود 600 متر و عرض آن 500 متر است. واژه‌ سقالکسار به‌معنای محل آب خوردن پرندگان است. در گذشته پرندگانی مانند لک و سار به این روستا می‌آمدند و از چشمه‌ی موجود در آن آب می‌خوردند به همین خاطر این روستا سقالکسار نامیده شده است. مساحت این دریاچه 15 هکتار است.

سقالکسار یکی از روستاهای دهستان لاکان (بخش مرکزی شهرستان رشت) می‌باشد. از گذشته تا به امروز شغل اکثر مردم روستا زراعت برنج و پرورش ماهی گوشتی و قرمز بوده است. پاکیزه‌گی این روستا یکی از ویژگی‌های مهم آن است و یکی از دلایل مهم این پاکیزه‌گی، اجرای طرحی توسط شورای اسلامی این روستاست مبنی بر اینکه در هنگام ورود، در هنگام ورود سه (یا پنج) هزار تومان از گردشگران ورودی دریافت می‌کنند و یک کیسه زباله به آنها می‌دهند تا زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنند و در کیسه بریزند، در صورتی که کیسه‌های زباله از سوی گردشگران به متصدی تحویل داده شود دو هزار تومان به آنان پس داده خواهد شد، این جایزه و مشوق موثر موجب شده است تا وجود زباله در طبیعت این روستا صفر باشد.

 

 

  • زمان سفر برای بازدید از دریاچه چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن این دریاچه بهار و تابستان است. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدی از این دریاچه دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این دریاچه برویم؟

دسترسی به این روستا از طریق 10 کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای توریستی سقالکسار امکانپذیر است. همچنین از جاده قزوین به رشت، بعد از پلیس راه، تقاطع روگذر به سمت فومن، آقاسید شریف (که موزه میراث روستایی در این مسیر واقع شده است) از دیگر مسیرهای دسترسی است.

 

برای مشاهده تورهای دریاچه سقالکسار اینجا را کلیک نمایید.

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به سقالکسار و ماسوله چیست؟

صبح زود از تهران به سمت قزوین حرکت ‎‌کنید. پس از صبحانه، به سمت رشت و در ادامه ماسوله ادامه دهید. از روستای پلکانی ماسوله و آبشار ماسوله بازدید کنید. وقت آزاد برای گشت‌زنی در روستا در اختیار خواهید داشت. حوالی ظهر به بازدید از دریاچه و سد خاکی سقالکسار بروید. ناهار را در دامان طبیعت میل کنید و حوالی بعد از ظهر با تصاویری زیبا از طبیعت بهاری گیلان در ذهنتان، به سمت تهران بازگردید.
 
 
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved