company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
الیمستان، کوچه باغ وحشی
0 like 896 view

الیمستان، کوچه باغ وحشی

الیمستان یکی از جذاب‌ترین مناظر را در فصول بهار و تابستان به گردشگران و طبیعت‌گردان نمایش می‌دهد. هر چند زیبایی این منطقه در پاییز و زمستان هم کم نیست. این منطقه به طلای سبز ایران مشهور است و در برخی زمان‌ها دارای مه غلیظ و جنگل‌های سرسبز و انبوه می‌باشد. برای بسیاری از گردشگران این جنگل یکی از بکرترین جنگل‌های نزدیک تهران به حساب می‌آید.

این جنگل‌ها محل رویش گیاه " الیما " ست که در اردیبهشت ماه رشد می‌کند. می‌گویند نام جنگل الیمستان نیز برگرفته از آن می‌باشد. الیمستان یکی از مناطق توریستی ایران در آمل است که تورهای زیادی از جوانان برای تفریج و سفر به دل طبیعت الیمستان می‌زنند این منطقه نگاه عکاسان داخلی و خارجی را هم به خود جذب کرده و طبیعت بکر و زیبایی جنگل‌ها و مراتع و سر سبزی آن وصف نشدنی است، ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن دما در فصل گرما و وجود چشمه‌سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع و دشت‌ها و آب زلال و اسب‌های زیبا از شاخصه‌های این جنگل است. آب مردم آن از چشمه تامین می‌شود و محصول آن غلات، لبنیات و عسل است. اما از همه این‌ها گذشته، قله الیمستان هم یکی دیگر از جاذبه‌های این روستا است که در زمستان و بهار کوهنوردان زیادی را به خود جذب می‌کند. قله‌ای که حدود ۲۵۱۰ متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین گزینه‌های کوهنوردی در زمستان به شمار می‌رود. 

 

 

برای مشاهده تورهای الیمستان اینجا را کلیک نمایید.

 

  • زمان سفر برای بازدید از جنگل الیمستان چه فصلی از سال است؟

جنگل الیمستان تمام فصول سال از زیبایی‌هایی برخوردار است. اما از اردیبهشت ماه تا انتهای شهریورماه این جنگل زیبایی‎‌های بسیاری دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این جنگل برویم؟

از آمل کیلومتر 20 و از تهران، کیلومتر 140 جاده هراز، به جاده فرعی سمت راست با تابلوی امام زاده قاسم یا امامزاده لهاش برمی‌خورید وارد آن شوید، در اوایل مسیر به دو راهی می‌رسید که باید جاده سمت چپ را دنبال کنید، جاده فرعی آسفالته باریک با پیچ و خم بسیار حدود 7 کیلومتر است که ابتدا ما را به روستای لهاش و پس از 5 کیلومتر مسیر خاکی به روستای الیمستان می‌رساند. از آنجا با پشت سر گذاشتن آبادی وارد جنگل می‌شویم.

 

برای مشاهده تورهای الیمستان اینجا را کلیک نمایید.

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به جنگل الیمستان چیست؟

برای بازدید این جنگل هایپرشیا یک برنامه یک روزه را پیشنهاد می‌کند. صبح زود به سمت جاده هراز حرکت می‌کنید قبل از ظهر به ابتدای مسیر پیاده‌روی خواهید رسید. در مسیر جنگلی به گشت‌و‌گذار بروید و از مناظر بی‌نظیر اطراف لذت خواهید برد. مسیر دارای تابلوهای راهنماست و برای پیدا کردن مسیر مشکلی نخواهید داشت. پس از صرف ناهاری دل‌چسب در طبیعت، به ابتدای مسیر پیاده‌روی بازگردید. مسیرتان را به سمت پلور و امامزاده هاشم ادامه‌ بدهید. طبق تجربه ما قبل از ساعت 24 تهران خواهید بود.
 
تور یک روزه الیمستان در سایت انگلیسی: One Day Alimestan Tour
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved