company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
دریاچه چورت کجاست؟
1 like 731 view

دریاچه چورت کجاست؟

دریاچه چورت به نوعی خواهرخوانده دریای خزر محسوب می‌شود. در سال ۱۳۱۸ خورشیدی زمین‌لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای در دل جنگل در منطقه چهار دانگه باعث خلق دریاچه چورت شد. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌است. از این دریاچه با عنوان میانشه هم نام برده می‌شود.

دریاچه چورت یکی از معدود دریاچه‌های ایران است که در دل جنگل قرار دارد و سد خاکی آن را ایجاد نکرده بلکه در اثر عوامل محیطی ایجاد شده است و راه ناهموار رسیدن به دریاچه مانع از حضور گردشگران به حاشیه آن نشده است. این دریاچه از حدود سال 1389 وارد جاذبه‌های اصلی منطقه شد. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی است و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است.

برای مشاهده تورهای دریاچه چورت اینجا را کلیک نمایید.

 

  • زمان سفر برای بازدید از  دریاچه چورت چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن این دریاچه فصل بهار، تابستان و پاییز است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این دریاچه در فصل زمستان کاهش می‌یابد بلکه دسترسی به این دریاچه به علت شرایط جوی سخت می‌شود. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدید از این دریاچه دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این دریاچه برویم؟

مسیر ساری کیاسر پس از طی مسافتی در حدود 25 کیلومتر بعد از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی شوید. پس از طی مسافتی در حدود 15 کیلومتر در جاده آسفالته به روستای چورت خواهید رسید. پس از روستا چندین مسیر خاکی برای دسترسی به دریا وجود دارد. مسیر جاده خاکی به طول 10 کیلومتر به دریاچه چورت منتهی می‌گردد. برای دسترسی می‌توانید از راهنمایان محلی استفاده کنید.

برای مشاهده تورهای دریاچه چورت اینجا را کلیک نمایید.

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به دریاچه چورت چیست؟

هایپرشیا برای بازدید از این منطقه یک سفر دو روزه پیشنهاد می‌کند.
روز اول: صبح زود تهران را به‌سوی سمنان برای تماشای چشمه‌های رنگین باداب سورت ترک کنید. از تهران حدود 340 کیلومتر به مدت 6 ساعت (در ماشین و در شرایط عادی جاده) در راه خواهید بود. حوالی ظهر به این چشمه‌های پلکانی بی‌نظیر می‌رسید. ناهار را در دامان طبیعت و هوایی بی‌نظیر میل کنید. سپس به بازدید از دریاچهی زیبای الندان بروید. کم‌کم به‌سوی محل اقامت‌تان راهی شوید. محل اقامت‌تان می‌تواند هتل هفت خال یا سالار دره باشد.

روز دوم: با رسیدن صبح، به‌سوی دریاچه زیبا و مرموز چورت بروید. حدود 1 ساعت نیسان سواری لازم است تا به دریاچه برسید. به گشت‌و‌گذار اطراف دریاچه چورت بپردازید. حوالی ظهر، به‌سوی روستای چورت حدود 3 ساعت جنگل‌پیمایی کنید. برای این کار از راهنمایان محلی بهر بگیرید. با رسیدن به روستا برای صرف ناهار به هتل هفت خال بروید. پس از صرف ناهار در رستوران از مسیر سمنان به‌سوی تهران باز‌گردید. ‌شب‌هنگام تهران خواهیم بود.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

نظر بازدیدکننده
رضا احمدیاری
1401/11/04 10:06

مطلب بسیار مفیدی بود. من به این دریاچه سفر کردم و بسیار لذت بردم.

نظر بازدیدکننده
هایپرشیا
(1401/11/04 10:07)

خوشحالیم که از این مطلب استفاده کرده‌اید.

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved