company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
آبشار لاسم کجاست؟
0 like 2881 view

آبشار لاسم کجاست؟

آبشار لاسم یکی از مقاصدی است که برای فصل گرم سال بسیار مناسب است. نزدیکی به تهران، خلوتی و تمیزی از جمله امتیازات این آبشار است که ارزش سفر کردن را حداقل برای یک بار دارد. این آبشار به نام آب مراد نیز شناخته می‌شود.

آبشار آب مراد لاسم در گذشته تفرجگاه شاهان قاجار از جمله ناصر الدین شاه بوده است. جالب اینجاست که بر سر در ورودی غار این ابیات با تصاویر زیبای شکار و شکارچی بر روی سنگ حک شده است. این دو بیت را ناصرالدین شاه گفته و در حال حاضر قابل رویت است. 

بخ بخ این ماء سلسبیل است می کند اینجا گذار/ یا که زمزم گشت جاری قدرت پروردگار

خوش بود اینجا سماور با کباب و یار و می/  گه بنوشد گه ببوسد گه خورد گوشت شکار     

در بالای آبشار یخ و برف دائمی (یخچال) وجود دارد که در بهار، آب آن بسیار زیاد بوده و رفته رفته تا شروع فصل سرما دوباره کاهش می‌یابد. وجود پوشش گیاهی زیبا و تخته سنگ‌های صیقل داده شده به وسیله آب و آبشار های کوچک در مسیر رسیدن به آبشار اصلی و نوای چوپانان و وجود قله کوه دماوند در روبرو و آب بسیار سرد و گوارا این منطقه را به بهشتی حیرت انگیز بدل کرده است. مردم روستا بر اساس یک باور قدیمی  اعتقاد دارند که  هر کس حاجتی داشته باشد و به زیر آبشار رود به آرزویش می‌رسد. 

برای مشاهده تورهای آبشار لاسم اینجا را کلیک نمایید.

  • زمان سفر برای بازدید از آبشار لاسم چه فصلی از سال است؟

آبشار لاسم تمام فصول سال از زیبایی‌هایی برخوردار است. اما از اردیبهشت ماه تا انتهای شهریورماه این آبشار به علت پر آب بودن از زیبایی‎‌های بسیاری برخوردار است. هایپرشیا تورهایی برای این فصل از سال دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این آبشار برویم؟

برای دسترسی به لاسم باید از قسمت مرکزی دهکده فاصله گرفت (قبل از روستای لاسم از راه موسوم به استخر پرورش ماهی گذر کرد) و با پیاده‌روی در چند کیلومتری جاده خاکی به آن رسید. در این مسیر باید از کنار رودخانه بزرگ لاسم که منتهی به رودخانه هراز می‌شود گذر کرد. در این مسیر باغ‌هایی پر از محصولات کشاورزی به چشم می‌خورد.  

 

برای مشاهده تورهای لاسم اینجا را کلیک نمایید.

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به آبشار لاسم چیست؟

برای بازدید این آبشار هایپرشیا یک برنامه یک روزه را پیشنهاد می‌کند. صبح زود تهران را به سمت جاده هراز ترک کنید. مسیرتان را به سمت روستای شمس‌آباد ادامه دهید. در این سفر پیاده‌روی در دامنه‌های کوه‌های دوبرار و رودخانه‌نوردی در مسیر آبشارآب مراد بسیار لذت‌بخش است. صرف ناهار در دامان طبیعت، سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند. سنگ‌نگاره قاجاری لاسم و آبشار شمس‌آباد از جاذبه‌های دیگری است که خواهید دید. دورنمای باشکوه قله دماوند نیز سفرتان را به‌یادمادنی می‌کند. حوالی غروب به سمت تهران بازمی‌گردید تا قبل از ساعت 24 به تهران برسید.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved