company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
جنگل سرپوش تنگه کجاست؟
0 like 814 view

جنگل سرپوش تنگه کجاست؟

سرپوش تنگه از آن مناطقی است که بیش از آن چه ما فکر کنیم از کنار آن گذشته‌ایم اما از آن بازدید نکرده‌ایم. این منطقه در قسمت انتهایی جاده چالوس قرار دارد. و برای یک جنگل‌پیمایی در مسیر مسطح بسیار مناسب است.

دلیل نام‌گذاری این منطقه وجود تنگه‌ای در انتهای مسیر است که درختان بلند روی آن را پوشانده‌اند. به همین دلیل آن را سرپوش تنگه  می‌نامند. منطقه شامل دو تنگه است. در تنگه اول شاهد آویزهای جنگلی و خنکای تنگه خواهید بود که عبور از تنگه اول با رد شدن از یک آبشار کوچک پایان می‌پذیرد. در ادامه وارد تنگه دوم خواهید شد که در انتهای آن آبشار قرار دارد که فرود و صعود از آن بدون تجهیزات خطرآفرین است و پس از آن مسیر جنگلی خواهد شد.
 
  • پنج دلیل اصلی برای سفر به سرپوش تنکه

  1. بازدید یکی از 10 جاده برتر جهان (چالوس)
  2. بازدید از تونل کندوان
  3. آب بازی و تجربه سعود به آبشار
  4. بازدید از آبشار
  5. آشنایی با پدیده پولژه (تنگه های به وجود آمده توسط آب)

 

  • زمان سفر برای بازدید از  تنگه چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن سرپوش تنگه فصل بهار (از ابتدای اردیبهشت) و تابستان است. در نظر داشته باشید اگر می‌خواهید رودخانه‌نوردی کنید روزهای گرم سال را انتخاب نمایید. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدید از این تنگه دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این تنگه برویم؟

مسیر دسترسی به این منطقه از طریق جاده کرج-چالوس، پس از مرزن آباد و قبل از پلیس راه چالوس، اولین فرعی روستای محمد آباد قابل دسترسی است. شایان ذکر است قسمتی از مسیر از میان باغ های شخصی عبور میکند که برای گذر از آن نیازمند هماهنگی با نگهبان باغ است.

برای مشاهده تورهای سرپوش تنگه  اینجا را کلیک نمایید.

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به تنگه چیست؟

هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری یک روزه را پیشنهاد می‌کند.
صبح زود به سمت جاده چالوس حرکت کنیم تا قبل از ظهر به ابتدای مسیر سرپوش تنگه برسید. از تهران تا چالوس حدود 176 کیلومتر به مدت 4 ساعت (در ماشین و در شرایط عادی جاده) در راه خواهید بود. لذت پیاده‌روی تا منطقه سرپوش تنگه در مسیر کوهستانی را تجربه خواهید کرد. پس از حدود حدود 2 ساعت جنگل پیمایی به تنگه خواهید رسید. ناهار دلچسبی دراین طبیعت بی‌نظیر میل کنید. گذر از آبشار و طبیعت‌گردی در جنگل‌های انجیلی سفرتان را به‌یادمادنی می‌کند. حوالی بعد از ظهر به سمت تهران حرکت کنید تا قبل از شب به تهران برسید.
 
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved