company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
جنگل‌های انجیلی کجاست؟
0 like 354 view

جنگل‌های انجیلی کجاست؟

جنگل‌های انجیلی سوادکوه و آبشار ولیلا، مقصدی جذاب برای کسانی است که می‌خواهند در نزدیکی تهران جنگل‌پیمایی سبکی داشته باشند. فاصله 4 ساعته این جنگل‌ها با تهران، امکان سفر یک روزه را فراهم می‌کند.

انجیلی درختی است عجیب با قامتی بلند که ارتفاع آن به ۲۵ متر می‌رسد. برگ‌ها و تنۀ انجیلی بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند. برگ‌های جوان بنفش مایل به قرمز هستند بعد از آن در تابستان به رنگ سبز تیره و درخشان تبدیل می‌شوند و سرانجام در پاییز برگ‌های درخشان به رنگ‌های مختلف زرد پررنگ نارنجی سوخته و پررنگ و قرمز روشن خالص آشکار می‌شود و این تنوع رنگ مناظر زیبایی را ایجاد می‌کند. از این حیث این درخت برای ایجاد فضای سبز و همچنین جذب توریست در جنگل‌های ما مناسب است. چوب انجیلی بسیارسخت است و از این حیث در زبان‌های خارجی به چوب آهن معروف است. 
 
 
 

اگر چند درخت انجیلی مجاور یکدیگر باشند، معمولا از محل تنه به هم جوش می‌خورند و اگرچه درختان مجزایی هستند، اما به ظاهر در قالب یک تنه واحد و تنومند، کلونی‌ای از درخت را تشکیل می‌دهند. در قلب جنگل‌های انجیلی آبشار ولیلا قرار دارد که می‌توانید از اینجا درباره آن مطالعه کنید.

برای مشاهده تورهای جنگل انجیلی اینجا را کلیک نمایید.

  • پنج دلیل اصلی برای سفر به جنگل انجیلی

  1. سفر در جاده فیروزکوه و دورنمای پل پیروزی(ورسک)
  2. بازدید از درختان رازآلود انجیلی
  3. بازدید از آبشار ولیلا
  4. تجربه صرف غذای گرم در دل بکرترین جنگل‌ها
  5. مکانی بی صدا مناسب برای meditation

 

  • زمان سفر برای بازدید از  جنگل انجیلی چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن این جنگل از انتهای اردیبهشت ماه تا ابتدای دی‌ماه است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این جنگل در بقیه سال کاهش می‌یابد بلکه به علت شرایط جوی رفتن به این منطقه سخت می‌شود. هایپرشیا در این فصول تورهای مختلفی برای بازدید از این جنگل دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این جنگل برویم؟

راه رسیدن به روستای ولیلا و دیدن آبشار از میدان شهر زیراب به سمت راست ادامه مسیر می‌دهیم. جاده پس از گذر از روستای اَتو شما را به یک دو راهی می‌رساند. راه مستقیم به سمت روستای لاجیم که اثر تاریخی و زیبای برج لاجیم آنجا واقع شده و راه سمت چپ شما را به سمت روستای زیبا ولیلا با مردمان خونگرمش می‌رساند. (تابلوی امامزاده و سوخته سرا بر سر این دو راهی راهنمای شماست). پس از رسیدن به مسجد روستا و پارک کردن وسیله نقلیه امتداد مسیر به سمت روستای سوخته سرا  در اول مسیر خاکی سمت راست تابلوی کوچکی مسیر آبشار را مشخص می‌کند. تمام مسیر پاکوب بوده و فلش‌های شبرنگ کوچکی که بر روی بعضی از درخت‌ها نصب شده به جهت‌یابی کمک می‌کند. در انتهای مسیر برای رسیدن به پای آبشار باید کمی دست به سنگ شوید.

برای مشاهده تورهای جنگل انجیلی اینجا را کلیک نمایید.

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به جنگل انجیلی چیست؟

هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری یک روزه پیشنهاد می‌کند.
صبح زود از تهران به سمت فیروزکوه حرکت کنید. بعد از صبحانه، راهمان را به سمت سوادکوه و پل سفید ادامه دهید. به‌سوی روستای ولیلا، مسیر جنگلی و آبشار ولیلا در هوای بی‌نظیر منطقه پیاده‌روی کنید. ناهار دل‌چسبی را در طبیعت میل کنید و به تماشای آبشار زیبای ولیلا بروید. سپس، به سمت ولیلا و زیرآب حرکت کنید. در نهایت با خاطره‌ای خوش از جنگل‌های انجیلی به سمت تهران بازگردید.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved