company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
دریاچه تار کجاست؟
0 like 638 view

دریاچه تار کجاست؟

دریاچه تار از معدود دریاچه‌های طبیعی نزدیک تهران است که در شرق شهرستان دماوند و در دامنه کوه دوبرار قرار دارد.

این دریاچه که در میان خط الرأس «دو برار» و «زرین کوه» محصور شده، یکی از دریاچه‌های آب شیرین ایران است که طول آن بیش از یک کیلومتر و عرض آن در حدود 250 متر است. حوزه آبخیز دریاچه تار از شمال به خط الرأس ارتفاعات کوه چنگیز چال و قره داغ و از جنوب به خط الراأس زرین کوه منتهی می‌گردد.

تقریباً 70 درصد آب‌های دریاچه تار و هویر از بخش شمالی و آبریزهای ارتفاعات مذکور تأمین می‌شود که جاده‌های ارتباطی آن جاده شوسه شرقی و غربی که از روستای هویر به سمت دماوند و بالعکس از شهرستان دماوند به طرف روستای هویر کشیده شده است که از جنوب دریاچه می‌گذرد.

این دریاچه از نظر حیات وحش جانوری شامل قوچ، میش البرزی و کل بز است و آبزیان موجود در دریاچه تار و هویر را ماهی قزل آلای رنگین کمان زرد پر شامل می‌شود. گفتنی است که سالانه از این منطقه گردشگری 120 هزار نفر بازدید می‌کنند که از سوی بخش خصوصی امکاناتی از قبیل چادرهای موقت و سرویس بهداشتی برای آنها فراهم شده است.

 

 

گردشگران این منطقه شب‌ها نیز می‌توانند کنار دریاچه تار اسکان کنند زیرا امنیت منطقه تار به صورت شبانه روزی با یگان حفاظت محیط زیست دماوند تأمین است.

تیپ شیمیایی آب دریاچه تار، بر اساس مطالعات از نوع کلسیم، منیزیم، کربنات است. در اطراف دریاچه هیچ گونه پوشش جنگلی و درخت وجود ندارد و بادهای غربی سرد همیشه در تار می‌وزند. در ایامی نه چندان دور آویشن‌های فراوانی در منطقه وجود داشته که به خاطر فرسایش شدید دیگر اثری از آنها باقی نمانده است. این دریاچه برای ورزش‌های آبی همچون شنا، قایقرانی و ماهیگیری مناسب است.

برای مشاهده تورهای دریاچه تار اینجا را کلیک نمایید.

 

  • زمان سفر برای بازدید از  دریاچه‌های تار و هویر چه فصلی از سال است؟

 سفر به این دریاچه معمولا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد. هایپرشیا  در فصل بهار و تابستان تورهایی را برای این منطقه اجرا می‌کند.

 

  • از چه مسیری به دیدن این دریاچه برویم؟

 برای رسیدن به این دریاچه سه مسیر وجود دارد:

  1. شهر دماوند، آبادی چنار عربها، جاده معدن، آخر جاده خاکی، دریاچه تار.
  2. از طریق جاده‌ تهران به فیروزکوه، در 98 کیلومتری آن یعنی دلیچای، جاده‎ای منشعب می‌شود و از روستاهای یهر، لی پشت، مومج، دهنار و هویر عبور کرده و در 28 کیلومتری به دریاچه تار رسیده و از ضلع جنوبی آن عبور کرده به جاده‌ای که از طریق دماوند به دریاچه منتهی می‌شود متصل می‌گردد.
  3. شهر دماوند، جاده فیروزکوه، جاده آسفالته آبادی آرو ادامه جاده خاکی، از آبادی آرو که رد شدید و پل دلیچای و دهنار را رد کردید به دریاچه هویر می‌رسید.

برای مشاهده تورهای دریاچه تار اینجا را کلیک نمایید.

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به دریاچه تار چیست؟

هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری یک روزه پیشنهاد می‌کند.

برای رسیدن به این دریاچه ساعت 7 صبح از تهران به سمت جاده فیروزکوه حرکت کنید. صبحانه را در مسیر صرف کنید. با وسیله نقلیه تا روستای نزدیک دریاچه خواهید رفت. حدود یک ساعت تا دریاچه پیاده‌روی سبک داشته باشید. از دریاچه تار بازدید کنید. پس از استراحت کوتاه به سمت دریاچه هویر حرکت کنید (بازدید از دریاچه هویر اختیاری است، کسانی که مایل به ادامه پیاده روی نیستند در کنار دریاچه تار خواهند ماند). مسیر بین این دو دریاچه حدود 40 دقیقه خواهد بود. مسیر دریاچه هویر با میانگین شیب 30 درجه همراه است. برای صرف ناهار به دریاچه تار باز گردید. بعد سمت روستا باز گردید.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved