company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
شرایط قرارداد تورهای داخلی گروهی
0 like 167 view

شرایط قرارداد تورهای داخلی گروهی

موضوع قرارداد:

  • موضوع این قرارداد تعیین حدود و وظایف و مسئولیت‌های طرفین قرارداد برای انجام مسافرت می‌باشد.

 شرح خدمات:

  • خدمات، نرخ و زمان سفر بر اساس صفحه اصلی قرارداد بوده که این شرایط به آن ضمیمه می‌باشد.

 طرفین قرارداد:

  • ثبت‌نام کننده، نماینده تام‌الاختیار افرادی است که از جانب آنها اقدام به ثبت‌نام در سفر نموده و ازاین‌پس، مسافر نامیده می‌شود. مشخصات فردی افراد ثبت‌نام‌شده در صفحه اصلی قرارداد درج شده که این شرایط به آن ضمیمه شده است.
  • دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری گشتهای پرواز شیا با شماره مجوز 3329/126/932 مورخ 28/02/1393 صادره از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران که ازاین‌پس کارگزار نامیده می‌شود.

 شرایط قرارداد:

  1. این پیوست می‌تواند به‌صورت دستی تهیه شود و یا به‌صورت الکترونیک توسط مسافر یا نماینده او از طریق تارنمای اختصاصی کارگزار تأیید و با پرداخت الکترونیک، خدمات مندرج در قرارداد برای شرکت‌کنندگان خریداری شود.
  2. امضاء قرارداد یا خرید تور به‌صورت الکترونیک از طرف مسافر یا نماینده وی، به‌منزله مطالعه دقیق مشخصات سفر، آگاهی کامل از مفاد قرارداد، شرایط ابطال سفر و اطلاع از کلیه لوازم ضروری و شخصی مورد نیاز سفر بوده و کلیه مسئولیت‌های ناشی از عدم توجه به مفاد این پیوست متوجه مسافر خواهد بود.
  3. درصورتی‌که مسافر به هر دلیل برای سایر مسافرین، سرپرست گروه، راهنمایان محلی و کلاً کسانی که در اجرای گشت نقش دارند، مزاحمتی ایجاد نماید و یا مرتکب اعمال خلاف شئونات و قوانین جمهوری اسلامی و یا ارزش‌های فرهنگی و بومی شود، سرپرست گروه موظف است برحسب مورد تصمیم لازم را در خصوص این مسافر اخذ نموده و مراتب را جهت ضبط به کارگزار گزارش نماید.
  4. چنانچه گشت به حد نصاب مورد نظر (حداقل ۱۵ نفر) نرسد، کارگزار مجاز به ابطال آن، اعلام به مسافر 72 ساعت قبل از تاریخ اجرای تور و استرداد وجوه دریافتی از مسافر می‌باشد.
  5. در طول سفر، امکان دیر یا زود شدن ساعات صرف غذا، خواب و استراحت، کم و زیاد شدن مدت ‌زمان پیمایش مسیرها (با وسیله نقلیه و یا در راه‌پیمایی‌ها) با توجه به شرایط آب و هوایی، محیطی، محلی و یا حوادث غیرمترقبه وجود دارد.
  6. درصورتی‌که مقامات انتظامی یا مسئولین محلی به هر دلیلی از ورود مسافر به مقصد ممانعت کنند، مسافر ملزم به تبعیت از دستورات بوده و هیچ‌گونه مسئولیتی بر عهده کارگزار نخواهد بود.
    1. تبصره 1: در صورت بروز این اتفاق، نماینده کارگزار (راهنما) در صورت داشتن زمان لازم، مجاز به جابجایی سفر بوده و مسافر ملزم به تبعیت از راهنما خواهد بود.
  7. در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین قرارداد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرجع رسیدگی می‌باشد و آراء صادره مورد توافق طرفین خواهد بود.

هتل و اقامت:

  1. اختصاص اتاق یک، دو و... نفره به افراد در هتل و نیز نحوه استقرار افراد در اقامتگاه‌های بومی یا محیط‌های طبیعی غیر از هتل (کمپ، کلبه، خانه محلی)، بستگی به ترکیب نفرات تور و ظرفیت هتل یا خانه محلی دارد. امکان استفاده از چادر یا اتاق اختصاصی برای مسافر وجود ندارد.
    1. تبصره 2: در اکثر هتل‌ها، تخت سوم در اتاق‌های 3 تخته از نوع سفری و یا کاناپه تاشو بوده که موقتاً در اتاق 2 تخته گذاشته می‌شود.
    2. تبصره 3: ساعت تحویل اتاق‌های هتل به هنگام ورود ساعت 14 و تخلیه ساعت 11 صبح بوده که مسافر موظف به رعایت آن است. تحویل و تخلیه اتاق قبل و بعد از ساعات اعلام شده تابع قوانین هتل بوده و هزینه‌های احتمالی بر عهده مسافر است.
    3. تبصره 4: زمان لازم برای برپایی کمپ و جمع‌آوری آن مورد قبول مسافر می‌باشد.
  2. استفاده از خدمات هتل از قبیل مواد خوراکی و نوشیدنی، خشک‌شویی و... تابع قوانین هتل بوده و پرداخت هزینه‌های انجام شده به‌عهده مسافر است.

تعهدات مسافر:‌

  1. همراه داشتن شناسنامه عکس‌دار و کارت ملی در تمامی سفرهای داخلی الزامی است.
  2. مسافر یا نماینده ایشان موظف است در هنگام ثبت‌نام، مشخصات فردی خود و همراهان را به‌طور صحیح و کامل ذکر نماید. بدیهی است عواقب بروز هرگونه مشکلی که به‌علت مغایرت در ثبت مشخصات مسافر ایجاد شود، متوجه مسافر و یا نماینده وی بوده و کارگزار در این رابطه هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
  3. مسئولیت مراقبت از فرزندان، اموال و مدارک شخصی به‌عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن آن هیچ نوع مسئولیتی متوجه کارگزار و راهنما نخواهد بود.
  4. مسافر موظف است در ساعات اعلام شده در برنامه‌های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به‌موقع به هنگام حرکت تور، شخصاً متعهد قبول مشکلات احتمالی و پرداخت هزینه‌های مربوطه جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه تور خواهد بود و کارگزار مربوطه هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. زمان انتظار برای ترانسفر مسافران در فرودگاه حداکثر 45 دقیقه می‌باشد.
  5. در صورت افزایش و یا تغییر نرخ حاصله در قیمت گشت، اعم از افزایش نرخ بلیت، هتل و سایر خدمات، با ارایه مدارک مستند از سوی کارگزار، مسافر موظف به پرداخت مابه‌التفاوت اعلام‌شده به کارگزار می‌باشد.
    1. تبصره 5: چنانچه مسافر شرایط مندرج در ماده فوق را نپذیرد موظف به پرداخت هزینه ابطال مطابق با «جدول شماره 1» خواهد بود.
  6. هزینه‌های اضافی و خارج از برنامه گشت به‌عهده مسافرین می‌باشد که لازم است در زمان اجرای گشت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.
  7. در صورت وارد نمودن خسارت به هتل‌ها، رستوران‌ها، اماکن و وسایط نقلیه توسط مسافر، وی شخصاً مسئول پرداخت خسارت می‌باشد.
  8. هرگونه هزینه و خسارت در طول سفر که به دلایل تبعیت نکردن از دستورات راهنما، گشت‌های خارج از خدمات کارگزار و یا عدم استفاده از لوازم ضروری شخصی هر سفر (مندرج در صفحه ویژه هر سفر در تارنمای اختصاصی کارگزار) به‌وجود آید تماماً متوجه مسافر خواهد بود.
  9. مسافر یا نماینده ایشان موظف است بر اساس سطح توانایی جسمی خود و همراهان در تور متناسب با سختی سفر، ثبت‌نام نماید و همچنین در صورت نیاز به مصرف هرگونه داروی تجویزشده از سوی پزشک و یا استفاده از تجهیزات پزشکی خاص، آنها را در طول سفر همراه داشته باشد و راهنمای سفر خود را از این موضوع مطلع سازد.
    1. تبصره 6: هرگونه مشکلات و هزینه ناشی از عدم آمادگی جسمانی یا عدم آگاهی مسافر از وضعیت جسمانی خود و یا امراض احتمالی مسافر در طول سفر به‌عهده مسافر خواهد بود.
  10. مسافر موظف است به هنگام ثبت‌نام معادل 50% هزینه کل تور را در قبال اخذ رسید پرداخت و تا 48 ساعت قبل از حرکت تور، ‌الباقی هزینه تور را تسویه نماید.

تعهدات کارگزار:

  1. کارگزار موظف است نرخ و کلیه برنامه‌های خدمات گشت را به‌صورت بروشور، کتبی و یا در تارنمای اختصاصی خود به مسافر اعلام نماید. درصورتی‌که برنامه ارایه شده توسط کارگزار در طول سفر عیناً به اجرا گذاشته نشود، مسافر مجاز است موارد را با ارایه دلایل مستدل به کارگزار اعلام نموده و کارگزار موظف به جلب رضایت مسافر است.
    1. تبصره 7: در صورت وقوع هرگونه پیشامد غیرمنتظره از قبیل شرایط فوق‌العاده جوی، جنگ، شورش و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال یا تغییر برنامه گشت و یا مسافر شود مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.
  2. در صورت عدم امکان رزرو هتل مندرج در این قرارداد، کارگزار موظف به رزرو هتلی با همان درجه و کیفیت می‌باشد.
  3. کارگزار موظف است در گشت‌ها، از راهنمای مورد تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استفاده نماید.
  4. در سفرهای زمینی، اگر وسیله نقلیه به هر دلیل و در هر قسمت از سفر از حرکت بازایستد، جایگزینی وسیله نقلیه جدید و هرگونه هزینه دیگری که بابت تأخیر ایجاد شده است بر عهده کارگزار بوده و زمان لازم جهت تأمین وسیله نقلیه جدید و تأخیر در اجرای سفر نیز مورد قبول مسافر است.
    1. تبصره 8: در مورد تأخیر یا کنسلی در سفرهای هوایی، ریلی و دریایی بر اساس قوانین سازمان مربوطه عمل خواهد شد.
  5. وسایل نقلیه اصلی و محلی به‌تناسب تعداد مسافران و نوع مسیر (آسفالت، خاکی، کوهستانی و...) به تشخیص کارگزار انتخاب شده و کارگزار موظف است قبل از سفر در خصوص نوع وسایل نقلیه در تارنمای خود اطلاع‌رسانی نماید.
  6. کارگزار موظف است بیمه مسئولیت مدنی را بر طبق مندرجات این قرارداد در مورد مسافر اعمال نماید.
    1. تبصره 9: در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای در طول سفر، مسافر باید بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام نماید. در این خصوص کارگزار همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.
    2. تبصره 10: در صورت بروز هرگونه حادثه که منجر به خسارت جسمانی در طول سفر گردد، مسافر خود موظف به پرداخت هزینه‌های امداد و نجات و درمان می‌باشد. بدیهی است مسافر می‌تواند پس از طی مراحل قانونی و پزشکی با دریافت گزارش از کارگزار به شرکت بیمه مراجعه و طبق تعرفه‌های بیمه اقدام به دریافت خسارت نماید. در خصوص هزینه‌های درمانی مازاد بر بیمه هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.
    3. تبصره 11: در صورت درخواست مسافر برای اعمال بیمه‌های تکمیلی و حوادث، کارگزار باید با دریافت هزینه آن از مسافر، نسبت به صدور بیمه‌های درخواستی اقدام نماید.
    4. تبصره 12: در صورتی‌که مسافر به هر دلیل جدا از برنامه سفر کارگزار به گروه ملحق و یا قبل از پایان سفر از گروه جدا شود، بیمه مسافر فقط از ابتدای الحاق وی به سفر و یا تا زمان انفصال وی از سفر معتبر بوده و فقط در مدت‌زمان حضور وی در سفر اعمال خواهد شد و در خارج از این زمان کارگزار مسئولیتی در قبال بیمه مسافر نخواهد داشت.

 

نرخ و شرایط ابطال گشت‌ها توسط مسافر:‌‌

  • تبصره 13: در ثبت‌نام‌های گروهی فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافران اقدام به ثبت‌نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزار جهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می‌باشد و سایر مسافرین در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی‌باشند.
  • تبصره 14: در صورت چارتر (دربست) بودن محل اقامت، بلیط هواپیما و یا قطار جرایم ابطالی با ارایه مدارک بر اساس مقررات مربوطه اخذ خواهد شد.
  • تبصره 15: جریمه کنسلی از قیمت نهایی شامل هر فرد ثبت‌نام شده محاسبه و کسر می‌گردد.
  • تبصره 16: درصورتی‌که وسیله نقلیه مورد استفاده در سفر هواپیما یا قطار باشد، علاوه بر مبالغ درج شده در «جدول شماره 1»، جریمه ابطال بلیط هواپیما یا قطار نیز دریافت خواهد شد.
  • تبصره 17: شرایط کنسلی «گشت‌های ۱ روزه» از شمول جدول شماره 1 خارج بوده و در تمام مقاطع ابطالی شامل 70درصد مبلغ کل تور می باشد.

 

جدول شماره 1: جریمه کنسلی گشت‌های داخلی

گشت‌های عادی

گشت‌های نوروزی*

زمان ابطال توسط مسافر

درصد جریمه

زمان ابطال توسط مسافر

از زمان ثبت‌نام تا 30 روز قبل از سفر

5%

از زمان ثبت‌نام تا 30 روز قبل از سفر

از 29 تا 15 روز قبل از سفر

10%

از 29 تا 25 روز قبل از سفر

از 14 تا 7 روز قبل از سفر

20%

از 24 تا 20 روز قبل از سفر

از 6 تا 3 روز قبل از سفر

25%

از 19 تا 10 روز قبل از سفر

از 2 تا 1 روز قبل از سفر

50%

از 9 تا 6 روز قبل از سفر

از 24 تا 12 ساعت قبل از سفر

70%

از 5 تا 2 روز قبل از سفر

از 12 ساعت قبل و یا عدم حضور در سفر

90%

از 2 روز قبل و یا عدم حضور در سفر

 

 

* گشت‌های نوروزی گشت‌هایی هستند که در فاصله زمانی 25 اسفند لغایت 15 فروردین سال بعد برگزار می‌گردد.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved