company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
بیایید با هم به یزد برویم!
0 like 311 view

بیایید با هم به یزد برویم!

یزد بیشتر اوقات با بناهای تاریخی و معماری‌اش شناخته می‌شود اما تجربه‌ی قدم زدن در کوچه‌ پس‌کوچه‌های کاه گلی‌اش شاید لذت بیشتری به شما بدهد. پس حتما برای یک‌بار هم که شده به یزد سفر کنید و لذت کوچه‌گردی‌های یزد را از دست ندهید. 

اگر قصد سفر دارید، ممکن است یکی از کارهایی که انجام دهید جستجوی سفر و مکان‌های دیدنی سفر باشد اما همیشه اطلاعات تقریبا مشابهی در اینترنت پیدا می‌شود. اما یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید قبل از سفرتان انجام دهید، جستجوی سفرنامه‌ها و شرح سفر افراد است که در وبلاگ‌هایشان می‌نویسند.

 

ارسی باغ دولت آباد یزد

 با ما باشید تا با تجربه‌ی شخصی سفر به یزد بهتر بتوانید برای یزدگری‌تان تصمیم بگیرید.

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های یزد اینجا را کلیک کنید.

 

اولین قدم

برای رسیدن به یزد چندین راه وجود دارد و بسته به برنامه‌ریزی و همچنین آینده‌نگری‌تان می‌توانید با وسایل حمل و نقل مختلفی مثل قطار، هواپیما و یا اتوبوس به این شهر سفر کنید. اما اگر تصمیمتان برای سفر ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی است، سفر با اتوبوس گزینه‌ی خوبی است. ارزان بودن و اینکه بیشتر اوقات بلیط برای سفر هست، از دلایلی است که می‌توان با اتوبوس مسافرت کرد. اما این را هم باید بدانید که مدت طولانی که در اتوبوس هستید و اگر مشکلاتی مثل کمر درد و یا پا درد دارید سفر با قطار و یا هواپیما بهترین گزینه است. بنابراین اگر با اتوبوس قصد سفر به یزد را دارید و از تهران عازم این شهر شوید، حدود ده ساعت در اتوبوس هستید تا به یزد برسید. 

 

ترمینال یزد

ترمینال یزد بزرگ است و اگر از مسیر طولانی که در اتوبوس بوده‌اید خسته‌اید می‌توانید در نماز‌خانه‌ی یزد استراحت کنید و بعد به اقامتگاه‌تان بروید.

 

خوشبختانه قیمت تاکسی ترمینال در حد معقولی است و با پرداخت مبلغ کمی می‌توانید به هتل و یا اقامتگاه‌تان بروید. فقط یادتان باشد که قبل از سفر، لباس گرمی با خودتان داشته باشید تا در سرمای صبحگاه و شب‌ هنگام، اذیت نشوید.

 

طلوع یزد

پیشنهاد می‌کنم که شب‌هنگام به سمت یزد حرکت کنید تا صبح زود در یزد باشید و بتوانید روزتان را با انرژی و دیدن طلوع خورشید در یزد شروع کنید.

 

اقامتگاه سنتی

همیشه اقامت در هتل‌های گران‌قیمت در شهرهایی با بافت قدیمی و معماری غنی، نمی‌تواند حس نزدیکی به شهر را به شما بدهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اقامت در اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی یکی از گزینه‌های محبوب گردشگران خارجی است. آن‌ها مایلند که با افراد محلی بیشتر در ارتباط باشند و به خاطر همین اگر شما هم دوست دارید که با توریست‌ها در ارتباط باشید به دنبال همین اقامتگاه‌های سنتی بروید. البته اقامت در این‌گونه اقامتگاه‌ها علاوه بر نزدیک شدن به افراد محلی، مقرون به صرفه هم هست و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی خیلی کمتری نسبت به هتل‌های گران‌قیمت، پول بیشتری ذخیره کنید. 

 

هاستل کلوت

هاستل‌های بومی یکی از گزینه‌های خوب برای اقامت است.

 

هاستل کلوت 

زندگی در هاستل به خاطر اینکه به راحتی می‌توانید با افرادی از کشورهای دیگر هم اتاق شوید و

دوستان زیادی از کشورهای دیگر پیدا کنید، مناسب است.

 

صبحانه در هاستل

خوردن صبحانه در هاستل یکی از تجربیات بی‌نظیری است که می‌توانید داشته باشید.

 

آماده برای کوچه‌گردی

 به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای کوچه‌گردی‌تان کفش مناسبی بپوشید، چون قرار است مدت طولانی پیاده‌روی کنید و معلوم نیست که در کوچه‌گردی‌تان سر از کجا درآورید. برخورد با اهالی محل که هرکدامشان با مهربانی از شما درخواست می‌کنند که به خانه‌شان بروید و همینطور بافت قدیمی کوچه‌ها که باعث برانگیختن حس نوستالژی‌تان می‌شود، لذت پیاده‌روی‌تان را دوچندان می‌کند.

 

کوچه های یزد

خنکی کوچه‌های یزد، پیاده‌رویتان را لذت‌بخش می‌کند.

 

کوچه های یزد

هر خانه و هر کوچه جذابیت خاص خودش را دارد.

 

بازارگردی

در حین کوچه‌گردی‌تان ممکن است که به راسته‌ای از بازار برسید. خوشبختانه این روزها بافت تاریخی یزد در حال بازسازی و مرمت است و بازار سنتی یزد هم شامل این مرمت می‌شود. مغازه‌های بازار یزد در حال بازسازی است و شما می‌توانید هم ساختار قدیمی و ساختار جدید بازار را در کنار هم ببینید.

 

بازار یزد

مشاغل بازار یزد کم‌کم در حال تغییر است.

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های یزد اینجا را کلیک کنید.

 

اولین شگفتی

مسجد جامع یزد احتیاجی به معرفی ندارد. کاشی‌کاری‌های زیبا، ایوان رفیع و بلند و همینطور گنبد آبی‌رنگش یکی از بی‌نظیرترین شاهکارهای معماری ایران است. کافی است در هر راسته‌ای که هستید سراغش را از کسبه‌ی بازار بگیرید. به راحتی می‌توانید به آنجا برسید. 

 

ایوان مسجد جامع یزد

ایوان رفیع مسجد جامع یزد به قدری زیباست که می توانی ساعت‌ها بنشینی و به آن نگاه کنی.

 

ایوان مسجد جامع یزد

مقرنس‌های ایوان مسجد جامع یزد چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

 

گنبد مسجد جامع یزد

باید برایتان جالب باشد که بدانید بر روی اسکناس دویست ریالی(بیست تومانی) گنبد مسجد جامع یزد نقش بسته است.

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های یزد اینجا را کلیک کنید.

 

گنبدخانه یزد

وارد گنبدخانه که شدید حتما سرتان را بالا بگیرید تا در شگفتی‌های کاشیکاری گنبدخانه‌ی مسجد غرق شوید.

 

کاشیکاری مسجد یزد

کاشی‌ کاری‌های معرق ایوان ورودی مسجد، در رده‌ی بهترین کاشی‌کاری‌های ایرانی است.

 

مغازه‌های اطراف مسجد

از مسجد که بیرون آمدید حتما سری به مغازه‌های اطراف بزنید.  دیدن فرش‌های رنگارنگ آویزان شده در جلوی مغازه‌ها هر رهگذری را جذب می‌کند.

 

مغازه های اطراف مسجد

اگر به دنبال سوغاتی خوبی از یزد هستید مغازه‌های اطراف مسجد جامع یکی از جاهایی است که حتما می‌توانید نیازتان را آنجا رفع کنید.

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های یزد اینجا را کلیک کنید.

 

مغازه های اطراف مسجد

فروشگاه‌های فرش و گلیم در اطراف مسجد جامع یزد، برای خرید سوغاتی مناسب است.

 

مغازه فرش فروشی

نوع چیدمان مغازه‌ها و استفاده از رنگ‌های شاد و سرزنده، هر مسافری را به خرید ترغیب می‌کند.

 

بادگیرها

به هر طرف که نگاه کنی بادگیری می‌بینی. در شهرهای مرکزی بادگیر یکی از ملزومات هر خانه‌ای است اما در یزد شما با بهترین نوع بادگیرها و حتی بلندترین بادگیر خشتی جهان روبرو می‌شوید.

 

بادگیر و آسمان

آسمان به قدری صاف است که هنگام غروب می‌توانید ماه را به راحتی ببینید.

 

یزد و حاج خلیفه‌هایش 

مردم یزد به کسانی که قند و نبات تولید می‌کنند قناد می‌‌گویند و کسانی را که کارگاه‌های شیرینی‌فروشی دارند خلیفه می‌نامند. در یزد حاج خلیفه‌های زیادی است و در بازارگردی‌تان به راحتی می‌توانید به یکی از کارگاه‌های سنتی شیرینی پزی وارد شوید.

 

حاج خلیفه

کارگاه‌های قدیمی شیرینی‌سازی یکی از جاذبه‌های بازارگردی‌تان می‌تواند باشد.

 

شیرینی یزدی

حتما در سفرتان به یزد، شیرینی پنجره‌ای را امتحان کنید.

برای اینکه بیشتر از شیرینی‌های خوشمزه‌ی یزدی بدانید، کلیک کنید. 

 

پشمک یزدی

می‌توانید با سر زدن به کارگاه‌های شیرینی‌پزی شانس این را داشته باشید که از نزدیک با پخت انواع شیرینی آشنا شوید. باورتان می‌شود این افراد در حال آماده کردن پشمک هستند؟

 

وقت شکم‌گردی است 

بعد از آن‌ همه گشت و گذار در کوچه‌ها و بازار یزد، وقت استراحت است. خوشبختانه در جای جای یزد و هر طرف که باشید با پرسش از مردم محلی و یا استفاده از اپلیکیشن‌های مرتبط با شکم گردی مثل فور اسکوئر می‌توانید رستوران خوبی پیدا کنید. خوشبختانه قیمت غذاهای رستوران‌های یزد در حد معقولی است و البته کاملا سیر می‌شوید.

 

در بافت قدیمی یزد به هر طرف که بروید، می‌توانید رستوران و یا کافی‌شاپی در خانه و یا کاروانسرایی قدیمی پیدا کنید.

 

بام‌گردی

تجربه‌ای جدید در سفرتان به یزد بام‌گردی است. البته اسمی است که من برای این نوع از تفریح گذاشته‌ام. دیدن یزد از نمایی دیگر یکی از بهترین چیزهایی است که تجربه‌اش می‌کنید. خوشبختانه از هر کوچه‌ای که بگذرید خانه‌ای قدیمی تبدیل به کافه شده و بام هر خانه‌ای تبدیل به کافه‌ای با چیدمان سنتی.

  

نمایی از شهر یزد

از بالای بام خانه‌ها به راحتی می‌توانید خانه‌های قدیمی یزد را ببینید.

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های یزد اینجا را کلیک کنید.

 

شب‌گردی کوچه‌های یزدی

 قدم‌زدن در سکوت شبانه‌ی کوچه‌های یزد آن هم با خیال راحت، چیزی است که مطمئنم اگر هرکس دیگری تجربه‌اش کند، از یاد نمی‌برد. کافی است سرتان را گاهی اوقات بالا بگیرید تا با انبوهی از ستاره‌ها روبرو شوید. آسمان صاف یزد در روز و در شب متفاوت است. در روز به قدری آبی و شفاف است که تازه یادت میفتد آسمان واقعی چه رنگی است و در شب به قدری به خودت نزدیک احساسش می‌کنی که دوست داری دستت را دراز کنی و ستاره‌ای بچینی.

 

از بالای بام خانه‌های یزد، تصویر متفاوتی از شهر و معماری‌اش را می‌بینید.

 

امیرچخماق

در بازدید شبانه‌تان حتما به میدان امیرچخماق سری بزنید. دیدن زیبایی‌های این میدان در شب، سرحالتان می‌آورد.

 

کافه هنر

یکی از بی‌نظیرترین کافه‌های یزد، کافه هنر است. کافی است بعد از ورود به هشتی خانه‌ای قدیمی، از پله‌های چوبی دست سازش بالا بروید تا وارد بام خانه شوید. استفاده از صندلی‌های لهستانی و میز‌های چوبی کوچک باعث می‌شود که فکر کنید به قدیم سفر کرده‌اید.

 

کافه هنر یزد

به هیچ‌وجه نشستن و نوشیدن چای را در کافه هنر یزد از دست ندهید.

 

کافه هنر

بعد از پیاده‌روی شبانه‌تان، حتما سری به کافه‌های جالب یزد بزنید.

 

 باغ دولت‌آباد

باغی ایرانی که هم ردیف باغ شازده‌ی ماهان کرمان و باغ فین کرمان است اما با بادگیر خشتی بلندش که حدود 38 متر ارتفاع دارد، بلندترین بادگیر خشتی جهان است.

 

باغ دولت آباد

بادگیر باغ دولت‌آباد با 38 متر ارتفاع بلند‌ترین بادگیر خشتی جهان است.

برای مشاهده پکیج کامل تور‌های یزد اینجا را کلیک کنید.

 

ارسی عمارت دولت آباد

استفاده از شیشه‌های رنگی در پنجره‌های عمارت دولت‌آباد یکی از بی‌نظیرترین صحنه‌های چشم‌نواز معماری ایرانی است. حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کنار ارسی‌های این عمارت عکسی بگیرید.

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved